Europos miestai nori nustatyti greičio apribojimus pagal savo poreikius. Todėl jie bendrai pasirašo po „Financial Times“ paskelbtu raginimu centrinėms šalių valdžios institucijoms liberalizuoti greičio ribojimo vietiniuose keliuose taisykles. Tarp pasirašiusiųjų yra Belgijos, Suomijos, Nyderlandų, Italijos, Švedijos ir kitų šalių vietos valdžios institucijos.
Miestai patys nori sumažinti greitį
Pagrindinis tikslas – suteikti vietos valdžios institucijoms daugiau laisvės nustatyti iki 30 km/h greičio apribojimus užstatytose teritorijose ir užtikrinti šių apribojimų laikymąsi, pavyzdžiui, naudojant greičio matuoklius.
Panaši iniciatyva neseniai sėkmingai įgyvendinta Austrijoje, kur parlamentas iš dalies pakeitė nacionalinius teisės aktus, kad vietos valdžios institucijos galėtų daryti didesnę įtaką vietos vairuotojams. Europos transporto saugos taryba (ETSC) remia šią iniciatyvą, teigdama, kad nėra jokios priežasties riboti vietos valdžios institucijų laisvę imtis tokių veiksmų.
Mažesni greičio apribojimai mūsų miestuose ir gyvenvietėse – tai nebrangus žingsnis siekiant pagerinti saugumą, sumažinti triukšmą ir paskatinti vaikščioti pėsčiomis bei važiuoti dviračiu. Nėra jokios priežasties riboti vietos valdžios institucijų laisvę imtis tokių priemonių.
sakė Europos transporto saugos tarybos vykdomasis direktorius Antonio Avenoso.
To nori tūkstančiai Europos miestų
ETSC atkreipia dėmesį, kad Vokietijoje daugiau nei 1 000 miestų ragina centrines valdžios institucijas sušvelninti nacionalines taisykles dėl vietinių greičio apribojimų nustatymo. Be to, valdžios institucijos tokiuose miestuose kaip:
- Amsterdamas,
- Roterdamas,
- Briuselis,
- Bolonija,
- Florencija,
- Mediolanas,
- Geteborgas,
- Helsinkis,
- Lipskas,
- Malmė.
Kai kuriuose miestuose jau pavyko įvesti tokius apribojimus, tačiau jie buvo nevienodai sėkmingi. Visoje Ispanijoje užstatytoje teritorijoje galioja 30 km/val. apribojimas, o Paryžiuje ir Amsterdame – panašūs 30 km/val. apribojimai. Ten pokyčiai giriami, tačiau Vokietija laikosi priešingos nuomonės – valdžios institucijos teigia, kad dėl to gali kilti problemų gyventojams kitose gatvėse, nes vairuotojai, norėdami važiuoti greičiau, ieškos aplinkkelių.
Kita vertus, daugiau nei 200 didžiųjų Europos miestų tinklo „Eurocities“ generalinis sekretorius André Sobczakas pritaria šiam raginimui:
„Miestai gali nustatyti, kokie greičio apribojimai ir eismo priemonės reikalingos saugumui jų keliuose užtikrinti. Apribojus jų galimybes įgyvendinti šias priemones, pažeidžiamiems eismo dalyviams kyla didesnis pavojus.“