Padangos yra svarbus saugumo elementas, tačiau daugelis Lietuvos vairuotojų nepaiso pagrindinių jų priežiūros ir pasirinkimo aspektų. Dėl to prasta padangų būklė išlieka dažna eismo įvykių priežastis, didėja remonto išlaidos ir netgi atmetami draudimo išmokų prašymai.
Nusidėvėjusios arba pažeistos padangos sumažina stabdymo efektyvumą
Pasak „Premium Auto“ atstovo Rokas Lajauskas, netinkamai prižiūrimos arba nusidėvėjusios padangos žymiai sumažina sukibimą, ypač stabdant ant šlapios kelio dangos. Dėl to padidėja stabdymo kelias ir sumažėja stabilumas, o tai padidina avarijų riziką tiek mieste, tiek greitkeliuose.
- Nusidėvėjęs protektorius padidina akvaplanavimo riziką
- Nelygus padangų nusidėvėjimas gali rodyti pakabos problemas
- Triukšmas ir vibracija mažina vairavimo komfortą
Vasarą naudoti visų sezonų arba žiemines padangas yra rizikinga
Ekspertai nerekomenduoja vasaros mėnesiais naudoti žieminių ar visų metų padangų. Karštyje jų gumos mišinys greičiau nusidėvi ir prastėja sukibimas su sausu ar šlapiu keliu. Atskiros vasaros ir žieminės padangos yra būtinos saugumui ir ilgaamžiškumui užtikrinti.
Padangų būklė gali turėti įtakos draudimo išmokoms
Tom Lizūnas iš „Balcia Insurance SE“ patvirtina, kad po avarijų vertinama padangų būklė. Jei avarija iš dalies įvyko dėl netinkamų padangų, draudikai gali sumažinti arba atsisakyti išmokėti draudimo išmoką. Kai kuriais atvejais vairuotojai gali netgi turėti padengti trečiųjų šalių nuostolius.
Draudiko įspėjimas
„Mūsų misija – mažinti kelių eismo riziką“, – sako T. Lizūnas. „Jei avariją iš dalies sukėlė nusidėvėjusios padangos, galime taikyti regresinę sąlygą, o tai reiškia, kad vairuotojas padengia dalį arba visą nuostolį.“
Nepaisant padangų amžiaus ir slėgio, padidėja degalų sąnaudos
Senos padangos (vyresnės nei 5 metų) praranda elastingumą ir gali atsirasti įtrūkimų, dėl to sumažėja sukibimas. Slėgis yra kitas svarbus veiksnys. Per mažai arba per daug pripūstos padangos nusidėvi nevienodai, blogėja vairavimas ir didėja degalų sąnaudos.
- Kas mėnesį tikrinkite slėgį pagal gamintojo nurodymus.
- Minimalus protektoriaus gylis: 1,6 mm (vasarą), 3 mm (žiemą).
- Patikrinkite padangų amžių pagal DOT kodą (savaitė/metai).
Kaina nėra viskas – techninės specifikacijos yra svarbesnės
Nors biudžetas yra svarbus, rinktis padangas vien pagal kainą yra klaida. Vairuotojai turėtų atsižvelgti į ES ženklinimo rodiklius, pvz., sukibimą su šlapia danga, triukšmo lygį ir degalų efektyvumą. Prieš perkant labai rekomenduojama pasikonsultuoti su specialistais.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.