• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 25 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Pateikti nauji pasiūlymai dėl „saugaus“ greičio apribojimo: greitkelyje ir autostradoje greitis iki 100 km/val.

pagal Andžej Biaigo
2024.03.28, 13:41
Eismas
A A
0
vaziavimo greiciu lentele leistinas vaziavimo greitis

Asociatyvi nuotr.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Pasaulio bankas paskelbė ataskaitą, kurioje aiškiai teigiama, kad greičio apribojimai yra per dideli ir turėtų būti sumažinti. Pasiūlymai gali šokiruoti vairuotojus. Jie turi įtakos ne tik miestams, bet net ir greitkeliams.

  • Pasaulio bankas siūlo sumažinti greičio apribojimus mieste ir greitkeliuose.
  • Didesnis greitis lemia didesnę pėsčiųjų ir dviratininkų nelaimingų atsitikimų ir sunkių sužalojimų riziką, o tai yra labai svarus argumentas.
  • Institucija teigia, kad greitkeliuose maksimalus leistinas greitis turėtų būti 100 km/val.

Nors automobiliai tampa vis modernesni ir juose naudojama vis daugiau elektronikos, kad būtų išvengta nelaimingų atsitikimų, kuo didesnis greitis, tuo mažesnė tikimybė išgyventi. Tai taikoma tiek susidūrimams su kitomis transporto priemonėmis, tiek eismo įvykiams su pažeidžiamais eismo dalyviais.

Pasaulio banko ataskaitoje teigiama, kad didesnis greitis reiškia vien tik problemas

Pastaruoju atveju iš esmės 50 km/h greitis jau lemia 40 proc. tikimybę, kad nesaugus asmuo žus arba bus labai sunkiai sužalotas. Susidūrimas važiuojant 65 km/h greičiu šią riziką padidina iki 73 proc. Tuo tarpu susidūrimo su pėsčiuoju ar dviratininku, važiuojančiu 30 km/h greičiu, tikimybė, kad jis patirs tokius sunkius sužalojimus, yra tik 13 proc.

Tačiau tai dar ne viskas – Pasaulio bankas taip pat nurodo, kad didesnis greitis apsunkina vairuotojų suvokimą – kuo didesnis greitis, tuo siauresnis matymo laukas ir tam tikrų elementų susiliejimas. Be to, ataskaitos autoriai primena, kad didesnis greitis reiškia ir ilgesnį atstumą, reikalingą sustoti. Važiuojant 30 km/val. greičiu jis yra 14 m, važiuojant 50 km/val. greičiu – jau 26 m, o važiuojant 65 km/val. greičiu – 44 m. Be to, pažeidžiami eismo dalyviai, kaip rodo jų pavadinimas, nėra niekuo apsaugoti. Mažai tikėtina, kad jie gali pasikliauti oro pagalvėmis. Be to, daugelis pėsčiųjų nesugeba pakankamai įvertinti transporto priemonės greičio, ypač jei patys nevairuoja automobilio.

Siūlomi greičio apribojimai

Taigi nesunku atspėti, kad institucija siūlo mažinti greičio apribojimus. Kokie iš jų yra tinkami? Čia nurodyti visų rūšių keliai:

  • 30 km/h – keliuose, kuriuose tikėtini susidūrimai ne tik su kitais automobiliais, bet ir su pėsčiaisiais bei dviratininkais;
  • 50 km/h – keliai su sankryžomis, kuriuose galimas šoninis dviejų automobilių susidūrimas;
  • 70 km/h – užmiesčio ir valstybinės reikšmės keliai, kuriuose galimas priekinis dviejų transporto priemonių susidūrimas;
  • 100 km/h – greitkeliuose ir automagistralėse, kurių infrastruktūra sukurta taip, kad būtų apribota pašalinių asmenų galimybė patekti į greitkelį ir išvengta priekinių susidūrimų.
Skaitykite  Ar pareigūnai gali tikrinti visus vairuotojus be priežasties?

Taip pat skaitykite: „Išsami greičių lentelė, kurioje nurodytas leistinas važiavimo greitis įvairių tipų Lietuvos keliuose“.

Yra šalių, kuriose jau dabar vairuojama lėčiau

Tai reiškia, kad miestuose didžiojoje daugumoje gatvių turės būti nustatytas 30 km/val. greičio apribojimas, nors kai kuriose gatvėse neabejotinai išliks dabartinis 50 km/val. greitis. Taip jau yra kai kuriose šalyse, įskaitant Ispaniją. Ten miestuose galioja 30 km/val. apribojimas, o keliai yra išgrįsti greičio ribojimo kalneliais.

Per daug nesijaudinkime

Vis dėlto Pasaulio bankas yra institucija, kuri neturi jokios įtakos keičiant įstatymus, todėl tai tik pasiūlymai, o ataskaita galėtų būti vienas iš argumentų, jei šiuo klausimu vyktų vieši debatai. Sunku įsivaizduoti, kad Lietuvoje staiga bus sumažintas leistinas greitis valstybinės reikšmės keliuose nuo 90 iki 70 km/h, o greitkeliuose – nuo 130 iki 100 km/h.

Žymos: greičio apribojimas
Dalintis161DalintisSiųstiDalintis28

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.