• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 19 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Gaminant baterijas Europoje, o ne Kinijoje, būtų sutaupyta tiek CO2, kiek Čekija išmeta per metus

pagal Andžej Biaigo
2024.05.15, 15:00
Elektromobiliai
A A
0
Akumuliatorių gamyba Volkswagen gamykloje Drezdene
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

„Transport & Environment“ atliktos analizės duomenimis, baterijų gamybos grandinės perkėlimas iš Kinijos į Europą galėtų būti labai naudingas aplinkai. Išmetamo CO2 kiekis sumažėtų iki 60 proc.

Akumuliatorius yra brangiausia ir svarbiausia elektrinio automobilio sudedamoji dalis, todėl jis yra pagrindinis elementas šios rūšies transporto priemonių gamybos grandinėje. Jai skirtos žaliavos ir elementai, o dažnai ir sukomplektuoti komplektai iki šiol daugiausia buvo tiekiami iš Kinijos. Kaip nesunku numanyti, dėl to išmetamas daug didesnis anglies dioksido kiekis nei tuo atveju, jei Europoje gaminami ir parduodami elektromobiliai turėtų ir vietoje gaminamus akumuliatorius. Kaip rodo tyrimai, galimi išmetamųjų teršalų skirtumai yra milžiniški.

akumuliatorių tiekimo grandinės perkėlimo į Europą nauda klimatui
Akumuliatorių gamybos perkėlimo iš Kinijos į Europą nauda aplinkai. Transport & Environment

Nevyriausybinės organizacijos „Transport & Environment“ ekspertai paskelbė analizę, kuri rodo, kad baterijų gamybą perkėlus iš Kinijos į Europą, anglies dioksido išmetimai sumažėtų 37 proc., o jei šiame procese būtų naudojama atsinaujinančioji energija, būtų sutaupyta iki 60 proc. Remiantis skaičiavimais, 2024-2030 m. tokiu būdu būtų galima išvengti 133 megatonų CO2, t. y. tiek, kiek Čekija išmeta per metus.

„T&E“ ataskaitoje taip pat pabrėžiama rizika, kylanti dėl neaiškių investicinių planų: tik 47 proc. ličio jonų akumuliatorių gamybos, planuojamos Europoje iki 2030 m., yra užtikrinta. Likusieji 53 proc. paskelbtų gamybos pajėgumų gali būti atidėti, sumažinti arba visai atšaukti – ir šis skaičius, deja, auga. Praėjusiais metais abejonių kėlė tik 33 proc. planuojamų investicijų į baterijų gamybą. „T&E“ ekspertai teigia, kad Europos vyriausybėms reikia imtis ryžtingų veiksmų. Per pastaruosius metus kai kurie investuotojai, viliojami finansinių paskatų JAV, perkėlė ten savo gamyklų statybos planus.

Mažiau nei pusė Europos akumuliatorių planų yra saugūs
Planuojami akumuliatorių gamybos pajėgumai ir investicijų atidėjimo, sumažinimo ar atšaukimo rizikos laipsnis. Transport & Environment

Akumuliatoriai ir jų žaliavos yra naujoji nafta. Europos lyderiai turės veikti išvien, kad pasiektų naudos klimatui ir pramonei. Griežti tvarumo reikalavimai, pavyzdžiui, būsimi akumuliatorių anglies dioksido pėdsako teisės aktai, gali paskatinti vietinę švarią gamybą. Svarbiausia, Europai reikia geresnių priemonių pagal Europos investicijų banką ir ES baterijų fondą, kad būtų remiamos investicijos į gigafabrikų gamyklas.

Julia Poliscanova „T&E“ elektromobilių ir tiekimo grandinių vyresnioji direktorė

Kitas iššūkis – Kinijos dominavimas gaunant baterijų gamybai reikalingas žaliavas. „T&E“ ataskaitos autoriai teigia, kad Europa turi potencialą iki 2030 m. vietoje gaminti 56 proc. akumuliatorių katodų poreikio. Tačiau šiame gamybos proceso etape kliūtis sudaro tik dvi mūsų žemyne esančios specializuotos gamyklos.

Skaitykite  Prie Šiaulių arenos įrengtos naujos elektromobilių įkrovimo stotelės

Be to, „T&E“ analizė rodo, kad Europa gali patenkinti visą perdirbto ličio poreikį naudodama vietinius išteklius (iki dešimtmečio pabaigos). Perdirbdami baterijas galėtume gauti nuo 8 iki 27 proc. elementų gamybai reikalingų mineralų. Tačiau „T&E“ atkreipia dėmesį į tai, kad tokioms gamykloms reikia ES ir valstybių narių paramos.

Žymos: co2elektromobiliaielektromobilių akumuliatoriaielektromobilių baterijoseuropa
Dalintis40DalintisSiųstiDalintis7

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Kokiu greičiu važiuoti, kad automobilis sunaudotų mažiausiai degalų?

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

TOP 5 patikimiausi dyzeliniai visureigiai, kurie gali įveikti beveik 1 000 000 kilometrų

Geriausi Euro 6 dyzeliai iki 1,6 l – šie modeliai įvažiuos į visas švaraus transporto zonas

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.