Kinijos elektromobilių (EV) gamintojas BYD dar kartą bando įsitvirtinti Europos rinkoje po to, kai peržiūrėjo ankstesnių nesėkmių priežastis. Augant pasaulinei konkurencijai, BYD siekia tiksliau adaptuoti savo strategiją ir sustiprinti pozicijas tokiose šalyse kaip Vokietija ar Prancūzija.
Kodėl BYD pasitraukė ir kas pasikeitė
Pastaraisiais metais BYD plėtra Europoje sulėtėjo dėl logistikos problemų, silpnų partnerystės modelių ir netikslaus vartotojų poreikių vertinimo. Nors įmonė norėjo greitai užkariauti rinką, jai trūko tvirtos pardavimų ir aptarnavimo struktūros.
Kaip praneša Reuters šaltinis: „Buvo suprasta, kad plėtros tempas viršijo pasirengimą tokiuose svarbiuose sektoriuose kaip aptarnavimas ir tiekimo grandinės patikimumas.“

Nauja strategija: gamykla Vengrijoje ir Europos rinkai pritaikyti modeliai
Siekdama išvengti ankstesnių klaidų, BYD planuoja:
- Pastatyti elektromobilių gamyklą Segede, Vengrijoje
- Pritaikyti automobilius Europos vairavimo įpročiams ir reguliavimui
- Bendradarbiauti su vietiniais pardavėjais, gerinant klientų aptarnavimą
Ši strategija panaši į „Tesla“ sėkmės modelį, kai investuojama į vietinę infrastruktūrą prieš pradedant masinę plėtrą.

Poveikis Europos elektromobilių rinkai
BYD sugrįžimas gali padidinti konkurenciją rinkoje, kurioje jau veikia daugybė gamintojų. Vis dėlto tai taip pat suteikia daugiau prieinamų EV variantų kainai jautriems vartotojams.
„Europos pirkėjai ieško geros kainos, bet kartu ir aukštos kokybės bei patikimumo,“ – teigia automobilių rinkos analitikas. „BYD privalės atitikti abu kriterijus, jei nori laimėti vartotojų pasitikėjimą.“

Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams
Nors BYD dar nepaskelbė apie plėtrą į Baltijos šalis, pokyčius gali pajusti ir Lietuvos vartotojai:
- Padidėjusi konkurencija gali sumažinti elektromobilių kainas
- Atsirastų daugiau pasirinkimo ekonomiškų EV modelių
- Aptarnavimo ir dalių prieinamumas gerėtų plečiantis regioniniams tinklams
Lietuvos EV infrastruktūra pamažu gerėja, o BYD naujasis požiūris į tvarią plėtrą gali derėti su vietiniais tikslai pereiti prie švaresnio transporto.
Iššūkiai vis dar laukia
BYD dar laukia nemažai išbandymų. Muitų politika, geopolitinė įtampa ir skeptiškas požiūris į Kinijos automobilius tebėra esminės kliūtys. Taip pat reikės atkurti reputaciją rinkose, kuriose pirmoji patirtis nebuvo sėkminga.
Ši taisyklė galioja Vokietijoje. Lietuvos reguliavimas gali skirtis.
Išvada
BYD sugrįžimas į Europą – tai didelės rizikos, bet ir didelės grąžos siekis. Jei strategija pasiteisins, Lietuvos pirkėjai gali tikėtis daugiau modelių už patrauklesnę kainą ir geresnio aptarnavimo.
Ar jau pastebėjote BYD automobilius Lietuvoje? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose!