2025 m. Vokietijos automobilių rinkoje vyksta esminiai pokyčiai: elektromobilių pardavimai šoktelėjo daugiau nei trečdaliu, tačiau ne visi gamintojai tuo gali džiaugtis. Tuo tarpu Tesla patiria vieną didžiausių nuosmukių per pastaruosius metus.
Elektromobilių pardavimai šoktelėjo 35,5 %
2025 m. kovo mėnesį Vokietijoje buvo užregistruota net 42 521 naujas grynai elektrinis automobilis (BEV) – tai 35,5 % daugiau nei prieš metus. Elektromobiliai sudarė 16,8 % visų naujų registracijų.
Tiesa, šį augimą iš dalies lėmė ir silpni praėjusių metų rezultatai, kai 2024 m. sausį netikėtai buvo nutrauktos valstybės subsidijos elektromobiliams. Visgi skaičiai rodo, kad elektrinis transportas – ne vienadienė mada.

Bendras automobilių pardavimų nuosmukis
Nepaisant elektromobilių augimo, bendra automobilių rinka mažėjo. Kovo mėnesį Vokietijoje iš viso užregistruota 253 497 nauji automobiliai – tai 3,9 % mažiau nei prieš metus. Tai rodo, kad elektromobiliai dar nekompensuoja bendro rinkos susitraukimo.

Tesla praranda pozicijas
Didžiausias netikėtumas – Tesla pardavimų kritimas net 42,5 %. 2025 m. kovą įmonė registravo tik 2 229 naujus automobilius, kai prieš metus tuo pačiu metu skaičiai buvo ženkliai didesni.
Viena galimų priežasčių – neigiama viešoji nuomonė, susijusi su Elonu Musku ir jo vieša parama Donaldui Trumpui, kuri kai kuriuos europiečius atbaido nuo šio prekės ženklo.

Volkswagen – neabejotinas lyderis
Tuo tarpu Volkswagen išlieka tvirtai pirmoje vietoje – 2025 m. kovą jie užėmė 20,1 % rinkos. Toliau rikiuojasi Mercedes ir BMW, o Škoda taip pat išlaiko stiprią poziciją.
Tai rodo, kad tradiciniai Europos gamintojai vis dar sėkmingai prisitaiko prie besikeičiančių vartotojų lūkesčių ir technologijų.

Bendra situacija: mažesnės emisijos ir didėjantis autoparkas
2025 m. sausio 1 d. duomenimis, Vokietijoje iš viso buvo registruota 61 097 943 transporto priemonės – 0,7 % daugiau nei prieš metus. Iš jų lengvųjų automobilių – apie 49,3 mln.
Teigiama žinia – vidutinės naujų automobilių CO₂ emisijos sumažėjo 11,7 %, siekdamos 109,8 g/km, kas rodo aiškią tvarumo kryptį.

Išvada
Vokietijos automobilių rinka rodo aiškų posūkį link elektromobilių. Tačiau ši transformacija nėra vienodai palanki visiems. Tesla smunka, o Europos gigantai išlaiko lyderystę.
Kaip šie pokyčiai paveiks Lietuvos rinką? Ar mes taip pat matysime panašias tendencijas artimiausiais metais?
Ką manai apie tokią statistiką? Ar svarstytum įsigyti elektromobilį? Pasidalink savo nuomone komentaruose!