„Tesla“ nebėra elektromobilių rinkos numylėtinis Jungtinėse Valstijose. Remiantis naujausiu „Electric Vehicle Intelligence Report“ (EVIR) tyrimu, vartotojų nuomonė apie „Tesla“ smarkiai pablogėjo, todėl tai vienintelis elektromobilių gamintojas, kurio reputacija tarp apklaustų amerikiečių yra neigiama.
Tyrimas atskleidžia: „Tesla“ gavo neigiamą įvertinimą
EVIR apklaustas 8000 JAV vartotojų, atstovaujančių įvairias pajamų grupes, regionus ir amžiaus grupes. Tik 32 % respondentų išreiškė „labai“ arba „šiek tiek“ teigiamą nuomonę apie „Tesla“, o 39 % – „labai“ arba „šiek tiek“ neigiamą nuomonę, todėl bendras įvertinimas yra -7 %.
Šis nuosmukis „Tesla“ nustumia netgi žemiau mažiau žinomų prekių ženklų, pavyzdžiui, „VinFast“, Vietnamo automobilių gamintojo, kurio buvimas JAV rinkoje yra ribotas.
Kas pasikeitė per pastaruosius šešis mėnesius?
Paklausti, kaip per pastaruosius pusę metų pasikeitė jų nuomonė apie „Tesla“, 38 % respondentų atsakė, kad jų nuomonė pablogėjo, o tik 16 % nurodė, kad ji pagerėjo. Likę respondentai (46 %) teigė, kad jų nuomonė nepakito.
Ši tendencija rodo aiškų „Tesla“ prarastą patrauklumą vartotojams.
Kiti prekių ženklai stiprina pozicijas
Nors „Rivian“, „Lucid“ ir „Polestar“ vis dar mažai žinomi plačiajai visuomenei, jie pasirodė geriau neutralaus požiūrio į prekės ženklą arba šiek tiek teigiamo požiūrio atžvilgiu. Įdomu, kad pirmąją vietą užėmė „Honda“, nors siūlo tik vieną elektrinį modelį – „Prologue“. BMW ir „Chevrolet“ atsiliko nedaug. 1 vieta: „Honda“ (aukščiausias teigiamas įvertinimas) 2 vieta: BMW 3 vieta: Chevrolet 4–6 vietos: Ford, Hyundai, Toyota
Kodėl mažėja „Tesla“ reputacija
Nors tyrime nebuvo tiesiogiai klausiama apie neigiamo vertinimo priežastis, pramonės ekspertai spėja, kad prie to galėjo prisidėti didėjantis susirūpinimas dėl generalinio direktoriaus Elono Musko viešo elgesio, nenuoseklios kainodaros politikos ir didėjančios konkurencijos.
Ką tai reiškia elektromobilių rinkai?
Tradiciniai automobilių gamintojai, tokie kaip ‚Honda‘ ir ‚BMW‘, įgyja patikimumą elektromobilių rinkoje, o ‚Tesla‘ susiduria su reputacijos problema, kuri gali turėti įtakos ateities pardavimams, ypač konkurencinguose regionuose, pavyzdžiui, Kalifornijoje ir JAV šiaurės rytuose.
Ši ataskaita atspindi vartotojų nuomonę Jungtinėse Amerikos Valstijose. Lietuvos vartotojų preferencijos gali skirtis priklausomai nuo vietos rinkos sąlygų.
Ar per pastaruosius metus pakeitėte savo nuomonę apie „Tesla“? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!