Vokietija – didžiausia Europos automobilių rinka – griežtai įspėjo „Tesla“. 2025 m. balandį bendrovė šalyje pardavė tik 885 automobilius, t. y. net 46 proc. mažiau nei pernai tą patį mėnesį. Dar didesnį nerimą kelia tai, kad nuo metų pradžios (sausio-balandžio mėn.) pardavimai sumažėjo 60,4 % ir iš viso sudarė tik 5820 transporto priemonių, rodo Vokietijos federalinės automobilių transporto tarnybos (KBA) duomenys.
EV rinka klesti, bet ne „Tesla“
Vokietijos elektromobilių rinka toli gražu nemažėja. Priešingai, 2025 m. balandį Vokietijoje naujai įregistruotų elektromobilių skaičius išaugo 53,5 %. Šis augimas aiškiai rodo, kad rinka yra sveika ir plečiasi – problema kyla būtent dėl „Tesla“.
Panašios tendencijos ryškėja visoje Europoje. Jungtinėje Karalystėje „Tesla“ pardavimai balandžio mėn. sumažėjo iki vos 512 vienetų, t. y. 62 %. Prancūzijoje buvo užfiksuotas dar didesnis kritimas – 63 %. Šie skaičiai rodo, kad visame žemyne pastebimas nusigręžimas nuo šio prekės ženklo, nepaisant to, kad elektromobilių segmentas sparčiai auga.
Kas lėmė šį nuosmukį?
Vieni veiksniai lemia „Tesla“ nuosmukį Vokietijoje ir už jos ribų. Vienas iš pagrindinių iššūkių yra stiprėjanti konkurencija. Tokie prekių ženklai kaip BYD ir XPeng sparčiai populiarėja. Iš tikrųjų BYD balandį pardavė 1 566 transporto priemones – daugiau nei aštuonis kartus daugiau nei praėjusiais metais.
Kita problema yra Elono Musko viešasis įvaizdis. Jo politiniai ryšiai, ypač parama Vokietijos kraštutinių dešiniųjų partijai AfD ir ankstesni ryšiai su D. Trumpo administracija, sukėlė protestus ir atstūmė daugelį Europos vartotojų. Kai kurie „Tesla“ savininkai netgi pranešė, kad gailisi įsigiję automobilį dėl sąsajų su E. Musku.
Galiausiai, inovacijų trūkumas ir silpni pradinio lygio pasiūlymai kenkia „Tesla“. Konkurentams didinant asortimentą ir atnaujinant gaminius, „Tesla“ produktų asortimentas Europoje pradeda jaustis sustingęs. Nepadėjo ir vėluojantis naujojo „Model Y RWD“ modelio pasirodymas.
„Tesla“ atsakas: Nulinių palūkanų finansavimas
Siekdama atgauti pagreitį, „Tesla“ keliose Europos rinkose, įskaitant Vokietiją, „Model Y“ ir „Model 3“ pristatė 0 % finansavimą. Šie pasiūlymai taip pat apima lizingą be pradinio įnašo. Tačiau analitikai mano, kad šių paskatų gali nepakakti, kad būtų pakeista mažėjimo tendencija, bent jau antrąjį ketvirtį.
Ateinant į III ketvirtį
Visi žvilgsniai dabar krypsta į III ketvirtį, kai tikimasi, kad atnaujintas „Model Y RWD“ bus plačiai prieinamas. Jei „Tesla“ nepavyks atkurti pardavimų net ir turint visą modelių liniją ir taikant agresyvią kainodarą, tai gali reikšti struktūrinį jos patrauklumo Europos rinkoje sumažėjimą.
Vokietija – kadaise daug žadantis „Tesla“ plėtros mūšio laukas – dabar yra pamokomas pavyzdys to, kas nutinka, kai naujovės stagnuoja, o prekės ženklo suvokimas smarkiai konkurencingoje elektromobilių aplinkoje silpnėja.
Kokia jūsų nuomonė apie „Tesla“ bėdas Europoje? Ar tai laikinas nuosmukis, ar ilgalaikių problemų ženklas? Pasidalykite savo mintimis toliau.