Europos Sąjunga griežčiau kontroliuoja išmetamo CO₂ kiekį. Nuo 2025 m. sausio 1 d. už kiekvieną naują automobilį, kurio išmetamų teršalų kiekis viršija leistiną normą, automobilių gamintojams bus skiriama didelė 1 500 eurų bauda. Tai žymi esminį lūžį vidaus degimo varikliams Europoje.
Naujų CO₂ taisyklių paaiškinimas
Įgyvendinant ilgalaikę ES strategiją, kuria siekiama anglies dioksido neutralumo, nuo 2025 m. naujų lengvųjų automobilių išmetamo CO₂ kiekio tikslas buvo sumažintas nuo 95 g/km iki 93,6 g/km. Iki 2030 m. ši riba sumažės dar labiau – iki 50 g/km.
Nors šie pokyčiai gali atrodyti nedideli, tačiau jų finansinis poveikis yra didžiulis. Bet koks leistinos normos viršijimas automobilių gamintojams kainuos 95 eurus už gramą transporto priemonei, o tai greitai susidaro. Jei transporto priemonė viršija leistiną normą tik 10 gramų, tai reiškia, kad kiekvienas automobilis papildomai kainuos 950 eurų. Padauginus iš tūkstančių vienetų, tai tampa didele finansine našta.
Pereinamasis laikotarpis: 2025-2027 m.
ES įvedė pereinamojo laikotarpio sistemą, kuri suteikia lankstumo apskaičiuojant, kaip automobilių gamintojai 2025-2027 m. laikysis CO₂ reikalavimų. Tačiau tai nepanaikina baudų – tiesiog leidžia gamintojams laikui bėgant subalansuoti išmetamųjų teršalų kiekį visoje jų gamoje. Tai reiškia, kad 2025 m. parduodamiems vidaus degimo modeliams kompensuoti reikės daugiau elektromobilių.
Poveikis automobilių rinkai
Ką tai reiškia vartotojams? Tai gali būti paskutinė galimybė įsigyti tradicinį benzininį ar dyzelinį automobilį už priimtiną kainą. Padidėjus baudoms, automobilių gamintojai greičiausiai perkels išlaidas pirkėjams arba visiškai išims iš rinkos tam tikrus modelius.
Pagal ES planus iki 2035 m. bus visiškai uždrausta registruoti naujas vidaus degimo varikliu varomas transporto priemones. Iki to laiko gamintojai lenktyniauja siekdami išstumti elektromobilius ir palaipsniui atsisakyti vidaus degimo variklių (VDV).
Kodėl tai svarbu
Gamintojams tai ne tik baudos, bet ir išlikimas. Automobilių gamintojai turi prisitaikyti arba susidurti su didelėmis finansinėmis ir konkurencinėmis pasekmėmis. Vartotojams tai yra postūmis (arba paskata) pereiti prie elektrinio mobilumo, nesvarbu, ar jie tam pasiruošę, ar ne.
Europos automobilių pramonė įžengia į paskutinį vidaus degimo variklių naudojimo dešimtmetį. Jei ketinate įsigyti naują benzininį ar dyzelinį automobilį, 2025 m. gali būti paskutinė proga, kol kainos dar nepadidėjo arba modeliai visiškai išnyko. Ar esate pasirengę elektra varomai ateičiai?
Kokia jūsų nuomonė – ar pereitumėte prie elektrinio, ar vis dar labiau mėgstate tradicinio variklio riaumojimą? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!