• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

ES politika. Išmetamųjų dujų taršos ribinės vertės įšaldytos, tačiau elektra varomiems automobiliams taikomi nauji apribojimai

pagal Andžej Biaigo
2023.12.20, 10:38
Elektromobiliai
A A
0
ismetamuju duju tarsa automobiliai vaikai
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Aplinkosaugos grupės kaltina automobilių pramonės lobistus dėl išmetamųjų dujų taršos apribojimų įšaldymo, tačiau dabar elektromobiliams taikomi stabdžių ir padangų kietųjų dalelių apribojimai.

Įstatymų leidėjams pritarus naujausiam ES standartų rinkiniui, lengvųjų automobilių ir mikroautobusų išmetamųjų dujų taršos ribos išliko nepakitusios, tačiau į jas įtrauktos kenksmingos stabdžių ir padangų dilimo kietosios dalelės atspindi faktą, kad elektrinės transporto priemonės jokiu būdu nėra netaršios.

Pirmadienio vakarą (gruodžio 18 d.) vykusiose užkulisinėse derybose vyriausybės atstovai ir Europos Parlamento nariai pasiekė kompromisą dėl „Euro 7“ reglamento, taip užbaigdami naujausią ir tikriausiai paskutinę 1992 m. pradėtą taikyti vis griežtesnių teršalų, pavyzdžiui, azoto oksidų (NOx) ir sieros dioksido (SO2), ribinių verčių seriją.

„Euro 7“ direktyva reglamentuoja transporto priemonių ir variklių išmetamų teršalų kiekį, siekiant sumažinti kelių transporto išmetamų oro teršalų kiekį; ji taikoma lengviesiems automobiliams, furgonams ir sunkiasvorėms transporto priemonėms.

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) griežtai pasisakė prieš griežtesnius standartus, kurie, jos teigimu, būtų brangūs ir bet kuriuo atveju nereikšmingi iki 2035 m., kai atskiri teisės aktai, kuriais reikalaujama, kad į aplinką nebūtų išmetama šiltnamio efektą sukeliančių dujų, vidaus degimo variklius, taigi ir išmetamųjų teršalų ribas, padarys nebeaktualius.

ACEA generalinė direktorė Sigrid de Vries palankiai įvertino sprendimą išlaikyti dabartines ribas, tačiau išreiškė susirūpinimą dėl naujų nuostatų, susijusių su oro tarša, susijusia su stabdžių trinkelių ir padangų nusidėvėjimu kelyje. „Svarbu pažymėti, kad daugelis naujųjų nuostatų kelia didelių techninių ir investicinių sunkumų lemiamu judumo be taršos pertvarkos metu“, – sakė S. de Vries.

Briuselyje veikiančios žaliųjų grupės „Transportas ir aplinka“ atstovas Lucienas Mathieu „Euro 6“ ribų įšaldymą įvertino kaip ženklą, kad automobilių lobistai „po kelerių metų, praleistų dykumoje po „Dyzelgeito“, grįžo į valdžią“, turėdamas omenyje 2015 m. kilusį išmetamųjų teršalų kiekio bandymų klastojimo skandalą, dėl kurio abiejose Atlanto pusėse buvo nuteisti vadovai.

Priimtuose „Euro 7“ teisės aktuose benzininiams automobiliams nustatyta 60 miligramų vienam kilometrui, o dyzeliniams automobiliams – 80 mg NOx emisijos riba, atitinkanti 2014 m. galiojančius teisės aktus. Europos Komisija siūlė sumažinti dyzelinui taikomą ribą iki benzinui taikomos ribos.

Skaitykite  Naujas „Polestar“ modelis Europoje – ar laukti Lietuvoje?

Tačiau vienas svarbus teisės akto pakeitimas, apie kurį užsiminė de Vriesas, buvo tai, kad į „Euro 7“ standartą buvo įtrauktos stabdžių išmetamų kietųjų dalelių ribinės vertės: Standartizuotomis bandymų sąlygomis – 7 mg vienam kilometrui, o elektromobiliams, kurie taip pat gali naudoti rekuperacinį stabdymą greičiui mažinti, taikoma griežtesnė 3 mg riba. Taip pat skaitykite: „Ar elektromobiliai yra ekologiški? Gamyba, eksploatacija ir utilizacija“.

Be to, reglamente numatyta, kad nuo 2026 m. ES bus ribojama tarša dėl padangų dilimo, nebent iki to laiko būtų sudarytas tarptautinis susitarimas. Padangos yra ne tik pagrindinis taršos smulkiomis kietosiomis dalelėmis, kurios yra susijusios su daugeliu kvėpavimo takų ir kitų sveikatos sutrikimų, šaltinis, bet ir vienas iš pagrindinių į aplinką patenkančių mikroplastiko šaltinių, kurio taršą ES įsipareigojo iki 2030 m. sumažinti bent 30 proc.

Nevyriausybinės organizacijos Aplinkosaugos standartų koalicijos (ECOS) atstovas Mathias Falkenbergas teigė, kad „Euro 7“ standartai galėtų padėti pasiekti šį tikslą, tačiau įspėjo, kad vien šio reglamento nepakaks. „Tačiau be papildomos politikos, skirtos spręsti didėjančių, sunkėjančių ir gausėjančių transporto priemonių problemą, patobulintų padangų nepakaks ir bendras padangų išmetimo lygis toliau didės“, – sakė jis.

Autobusų ir sunkvežimių išmetamųjų dujų taršos ribos buvo sugriežtintos pagal lygiagretų politinį susitarimą dėl „Euro 7“ standartų, taikomų sunkiasvorėms transporto priemonėms.

Šaltinis: Euronews
Žymos: automobilio taršaelektromobiliaieuro 6euro 7tarša
Dalintis130DalintisSiųstiDalintis23
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.