Paprastai mus užplūsta patikimumo reitingai iš Vokietijos ar JAV. Šį kartą Europos vartotojų organizacija OCU, veikianti nuo 1975 m., ėmėsi vertinti automobilių markių patikimumą. Kokie jos tyrimo rezultatai?
OCU apklausoje iš viso dalyvavo 29 873 vairuotojai iš devynių Europos šalių. Jų buvo klausiama apie jų patirtį, susijusią su jų automobiliais nuo jų įsigijimo.
Jų užduotis buvo nurodyti buvusius gedimus ir gedimus, taip pat pasitenkinimo automobiliu lygį. Iš viso OCU surinko informaciją apie 276 modelius.
Siekdami įvertinti konkrečios markės automobilio patikimumą, šios organizacijos atstovai atsižvelgė ne tik į įvykusius gedimus, bet ir į jų „kalibrą“, automobilio amžių ir nuvažiuotų kilometrų skaičių.
Patikimiausi ir nepatikimiasi prekių ženklai
Rezultatas – patikimiausių ir nepatikimiausių automobilių markių reitingas. Ir nors jis sudarytas remiantis Europos vairuotojų patirtimi, kaip ir Amerikos vartotojų apklausų atveju, jame nuolat pirmauja Japonijoje pagaminti automobiliai.
Reitinge pirmauja „Lexus“, lenkianti „Suzuki“ ir „Subaru“. Ketvirtoje vietoje – „Toyota“ prieš „Cupra“, „Kia“, „Smart“ ir „Honda“. Dešimtuką užbaigia „Mitsubishi“ ir „Nissan“.
Kitoje skalės pusėje buvo „Land Rover“ ir „Stellantis Group“ prekės ženklai, t. y. „Opel“, „Peugeot“ ir „Citroen“. „Volkswagen“, „Ford“ ir „Lancia“ taip pat prastai pasirodė reitinge. Šiek tiek daugiau balų gavo „Renault“, „Škoda“, „Volvo“ ir „Alfa Romeo“.
OCU pabrėžia, kad apskritai rezultatai yra teigiami, išskyrus naujausią „Land Rover“. Įdomu tai, kad iš tų pačių „statybinių blokų“ sukonstruotas „Jaguar“ atsidūrė sąrašo viduryje.
Hibridų dominavimas
Automobilių patikimumo lygis taip pat buvo tiriamas pagal pavaros tipą. Čia geriausiai pasirodė hibridinės sistemos (be įkrovimo kištukų), iš kurių net 17 modelių patikimumo lygis buvo 95 ir daugiau balų (iš 100 galimų).
Priešingai, šeši iš dešimties patikimiausių automobilių buvo hibridiniai. Devintoji ir dešimtoji vietos atiteko klasikiniams benzininiams automobiliams. Į dešimtuką taip pat pateko du grynai elektriniai modeliai. Patikimiausias automobilių greitkelis iki 25 vietos.
OCU taip pat ištyrė, kurie nauji automobiliai mažiausiai genda pagal pavaros tipą. Čia galima kalbėti apie tam tikrą staigmeną. Tai yra šie automobiliai:
- Benzininiai hibridai: „Fiat Panda“ (gaminamas nuo 2012 m.) ir „Suzuki Ignis“ (nuo 2017 m.).
- 100% elektrinis automobilis: „Tesla Model Y“ (2021 m.).
- Iš tinklo įkraunami hibridai: „Ford Kuga PHEV“ (nuo 2019 m.).
- Benzinas: „Audi A1“ (nuo 2018 m.), „Volkswagen T-Cross“ (nuo 2018 m.) ir „Mazda CX-5“ (nuo 2017 m.).
- Dyzelinas: „Audi Q5“ (nuo 2016 m.).
Priešingai, patikimiausi naudoti modeliai yra šie:
- Benzininiai hibridai: „Lexus NX“ (2014-2021 m.).
- 100% elektrinis: BMX i3 (2014-2023 m.).
- Iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai: „Mitsubishi Outlander“ (2013-2022 m.).
- Benzinas: „Suzuki S-Cross/SX4“ (2013-2021 m.).
- Dyzelinas: 2 serijos BMW (2013-2021 m.).
Dažniausiai pasitaikantys gedimų tipai
OCU taip pat ištyrė, kokie automobilių gedimai pasitaiko dažniausiai. Tai:
- Elektros gedimai (13 proc.), daugiausia paveikę: „Alfa Romeo“, „Fiat“, „Opel“, „Dacia“, „Renault“ ir „Škoda“.
- Stabdžių sistemos gedimai (9 %) – „Citroen“, „Ford“, „Lancia“, „Mazda“, „Opel“, „Skoda“, „Volkswagen“ ir „Volvo“.
- Uždegimo ir (arba) elektronikos gedimai (8 %) – „Alfa Romeo“, „Citroen“, „Fiat“, „Lancia“, „Opel“, „Peugeot“ ir „Renault“.
- Variklio maitinimo sistemos gedimai (7 %) – „Alfa Romeo“, „Citroen“, „Fiat“, „Lancia“, „Opel“ ir „Peugeot“.
- Amortizatorių, vairo sistemų, pusašių gedimai (7 %) – „Fiat“, „Subaru“ ir „Tesla“.
- Variklio komponentų gedimai (9 %) – „Citroen“, „Land Rover“, „Opel“ ir „Peugeot“.
- Oro kondicionieriaus gedimai (7 %) – „Alfa Romeo“, „Citroen“, „Ford“, „Nissan“, „Opel“ ir „Renault“.
- Elektros variklio gedimai (3 %) – „Audi“, „Peugeot“ ir „Volkswagen“.
- Akumuliatoriaus gedimai (5 %) – „Peugeot“ ir „Volkswagen“.