• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Priimtas „Euro 7“ standartas. Ar tai – vidaus degimo automobilių pabaiga Europos Sąjungoje?

pagal Andžej Biaigo
2024.04.17, 19:34
Naujienos
A A
0
vidaus degimo automobilio ismetimas euro 7 standartas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Po Europos Parlamento Europos Sąjungos Taryba taip pat ką tik priėmė pasiūlymą dėl naujo išmetamųjų teršalų standarto „Euro 7“. Tai įvyko ne be automobilių gamintojų, valstybių narių ir klientų protestų. Standarto įvedimas buvo atidėtas ir jį pavyko iš dalies sušvelninti. Tačiau jo įvedimas yra iš anksto numatytas.

Vos prieš mėnesį Europos Parlamentas 297 balsais „už“, 190 „prieš“ ir 37 susilaikiusiais patvirtino su Taryba pasiektą susitarimą dėl „Euro 7“ (variklinių transporto priemonių tipo patvirtinimo ir rinkos priežiūros) reglamento.

Prieš kelias dienas Europos Sąjungos Taryba pagaliau priėmė „Euro 7“ reglamentą, kuriuo nustatomos kelių transporto priemonių išmetamųjų teršalų kiekio ribos ir akumuliatorių patvarumo taisyklės. Tai paskutinis sprendimų priėmimo procedūros etapas.

Priimti teisės aktai vienu metu taikomi lengviesiems automobiliams, furgonams ir sunkiasvorėms transporto priemonėms ir tikimasi, kad dėl jų dar labiau sumažės išmetamųjų dujų ir stabdymo išmetamų teršalų kiekis. Naujuoju reglamentu taip pat nustatomi griežtesni eksploatavimo trukmės reikalavimai.

„Euro 7“ reglamente nustatytos taisyklės, taikomos ne tik kelių transporto priemonių išmetamosioms dujoms, bet ir kitų rūšių išmetamosioms dujoms, pavyzdžiui, susidėvėjus padangoms ir stabdant. Jame taip pat nustatomi akumuliatorių ilgaamžiškumo reikalavimai. Lengviesiems automobiliams ir furgonams reglamente paliekamos galiojančios „Euro 6“ išmetamųjų teršalų kiekio ribos, tačiau nustatomi griežtesni reikalavimai kietosioms dalelėms. Autobusams ir sunkvežimiams reglamente numatytos griežtesnės įvairių teršalų ribos, įskaitant kai kurių anksčiau nereglamentuotų teršalų, pavyzdžiui, azoto oksido (N₂O), reguliavimą. „Euro 7“ reglamentu taip pat nustatomos griežtesnės stabdymo metu išmetamų dalelių kiekio ribos (įskaitant specialias ribas elektra varomiems automobiliams). Jame taip pat nustatyti griežtesni eksploatavimo trukmės reikalavimai visoms transporto priemonėms, taip pat ir rida.

Laimei, lengviesiems automobiliams ir furgonams galioja dabartinės „Euro 6“ bandymų sąlygos ir išmetamųjų teršalų ribinės vertės. Tačiau autobusams ir sunkvežimiams bus taikomos griežtesnės laboratorijose ir realiomis važiavimo sąlygomis išmatuotos išmetamųjų teršalų ribinės vertės, o dabartinės „Euro 6“ bandymų sąlygos išliks.

Tai svarbi informacija potencialiems lengvųjų automobilių ir furgonų pirkėjams, nes 2022 m. pabaigoje Europos Komisijos pasiūlytus sprendimus kritikavo ne tik automobilių pramonės atstovai, bet ir daugelis ES valstybių narių. Ir nors Europos Komisijos pareigūnai patikino, kad 2022 m. patvirtinus „Euro 7“ standartą tokia forma, kokia buvo pasiūlyta, galutinė automobilio kaina galėtų padidėti tik apie 300 eurų, automobilių bendrovių atstovai prasitarė, kad tai – neįgyvendinama svajonė ir kad galutinė kiekvieno automobilio kaina padidėtų ne 300, o apie 2 000 eurų!

Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius

„Euro 7“ standartas – bet kažkas turi keistis

Tačiau Europos Sąjungoje taip smarkiai siekiama „gaminti“ visų rūšių energijos sertifikatus, kad kartu su „Euro 7“ standartu įsigalios ir vadinamasis „ekologiškų transporto priemonių pasas“. Jame bus galima rasti informaciją apie kiekvieno automobilio aplinkosaugines charakteristikas registracijos metu (pavyzdžiui, išmetamųjų teršalų ribas, CO2 emisiją, degalų ir elektros energijos suvartojimą, elektros energijos naudojimo nuotolį, akumuliatoriaus veikimo trukmę).

  • degalų sąnaudos,
  • akumuliatoriaus būklė,
  • išmetamų teršalų kiekis,
  • kitą svarbią informaciją, gaunamą iš esančių sistemų ir monitorių.

Įdomu tai, kad pakeitimai neaplenks ir elektrinių bei hibridinių transporto priemonių. Tiesą sakant, „Euro 7“ numato įvesti taisykles dėl automobilio traukos baterijos sunaudojimo lygio. Pagal naująsias instrukcijas, nuvažiavus 100 000 km, transporto priemonės akumuliatorius turėtų išlaikyti ne mažiau kaip 80% savo pradinės talpos. O nuvažiavus dar 60 000 km – ne mažiau kaip 70 proc. vertės, nustatytos gamybos metu.

„Euro 7“ standartas – ką juo norėta pasiekti?

2022 m. Europos Komisijos pateiktos prielaidos parodė, kad iki 2035 m. taikant „Euro 7“ standartą (kaip siūlo EK), palyginti su „Euro 6“ standartu, bendras lengvųjų automobilių ir furgonų išmetamų azoto oksidų kiekis sumažėtų 35%, o autobusų ir sunkvežimių – 56%.

Tuo pat metu kietųjų dalelių (KD) išmetimai iš išmetamųjų vamzdžių sumažėtų 13% lengvųjų automobilių ir mikroautobusų, 39% – autobusų ir sunkvežimių ir net 27% – lengvųjų automobilių stabdžių.

Tačiau galiausiai buvo nuspręsta, kad naujieji standartai bus taikomi tik sunkvežimiams ir autobusams, o lengviesiems automobiliams ir mikroautobusams taikomi standartai liko nepakeisti.

Euro 7 standartas: kada įsigalios?

Naujosios „Euro 7“ išmetamųjų teršalų standartų taisyklės įsigalios vėliau, nei iš pradžių numatė Komisija. Taigi lengviesiems automobiliams ir furgonams, kurių bendroji masė neviršija 3,5 t, naujasis standartas įsigalios nuo 2030 m. liepos 1 d. (o ne nuo 2025 m. pradžios, kaip siūlė EK), o autobusams ir sunkvežimiams – nuo 2031 m. liepos 1 d.

Žymos: euro 7Europos Sąjunga
Dalintis160DalintisSiųstiDalintis28

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Šie nauji automobiliai per metus praranda iki 50 % vertės

5 naudoti automobiliai, kurių reikėtų vengti – ekspertų įspėjimas

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.