Važiuojant užsidegusi geltona arba raudona įspėjamoji lemputė nebūtinai reiškia rimtą gedimą ir priverstinį sustojimą. Iš tikrųjų yra lempučių, kurios užsidegusios reiškia, kad turėtume važiuoti toliau ir vengti nereikalingų sustojimų. Kokios tai lemputės?
Šiuolaikiniuose automobiliuose įrengta daugybė lempučių, kurios vairuotojui teikia informaciją apie transporto priemonės būklę. Problema ta, kad daugėjant įvairioms automobiliuose naudojamoms sistemoms, daugėja ir pranešimų, kuriuos galime matyti prietaisų skydelyje. Ne visi jie suprantami kiekvienam vairuotojui. Viena iš lempučių, dėl kurios kyla klausimų, yra kietųjų dalelių filtro kontrolė.
Priklausomai nuo gamintojo, jis gali būti įvairių formų: nuo DPF užrašo, piktogramų, primenančių duslintuvo formą, iki stačiakampio, užpildyto taškais, iš kurio rūksta dūmai.
Ką reiškia, kai užsidega tokia lemputė? DPF regeneracija
Daugeliu atvejų tai rodo, kad prasidėjo DPF regeneracija. Tai standartinis daugumos šiuolaikinių dyzelinių variklių procesas. Jo metu automatiškai sudeginami filtre susikaupę suodžiai. Kad šis veiksmas vyktų greitai ir efektyviai, reikia tinkamų sąlygų, kad filtras degimo metu išlaikytų aukštą temperatūrą. Paprastai tai reiškia, kad kelias minutes reikia važiuoti didesniu greičiu. Taip pat skaitykite: „Juoda, mėlyna, pilka – išmetamųjų dujų spalva. Pagal tai galima atpažinti gedimą“.
Pamačius tokią šviesą, geriau jos nenuvertinti. Užuot paniškai sustojus ir užgesinus variklį, geriau ieškoti būdo, kaip greitai sudeginti DPF filtre susikaupusius suodžius. Deja, toks yra šiuolaikinių dyzelinių variklių žavesys, nors vairuotojai, kurie šiuos variklius naudoja pagal paskirtį, t. y. trasoje, vargu ar turės problemų dėl nešvaraus DPF filtro.
Kai kontrolinė lemputė užgęsta, tai reiškia, kad procesas buvo sėkmingas. Dar blogiau, jei pranešimas šviečia nuolat. Tai gali reikšti, kad filtras visiškai užsikimšęs arba kad sugedo išmetamųjų dujų papildomo apdorojimo sistema. Tokiu atveju nelieka nieko kito, kaip tik apsilankyti autoservise. Taip pat skaitykite: „Užsikimšęs DPF filtras – valymas, keitimas ar šalinimas ir išprogramavimas?“
Tačiau verta prisiminti, kad ne kiekvienas automobilis, kuriame įrengtas dyzelino kietųjų dalelių filtras, apie degimo procesą signalizuoja įspėjamąja šviesa. Yra modelių, kuriuose viskas vyksta automatiškai, neinformuojant vairuotojo, o pastebimi simptomai yra, pavyzdžiui, staigus momentinio degimo padidėjimas arba pasikeitęs variklio garsas.
Bet kokiu atveju verta prisiminti, kad DPF kontrolės lemputė paprastai nėra nieko pavojingo, o tik informacija, kad mūsų automobiliui reikia „prasipūsti“ trasoje už miesto ribų.