Elektrinės transporto priemonės, kurios anksčiau buvo laikomos tinkamomis tik trumpoms kelionėms mieste, dabar pagal vidutinį per metus nuvažiuojamą atstumą aplenkė vidaus degimo varikliais varomus automobilius. 2025 m. elektromobilių vairuotojai per metus oficialiai nuvažiuoja daugiau kilometrų nei vairuojantys benzininius ar dyzelinius automobilius – tai akivaizdus besikeičiančių įpročių ir tobulėjančių elektromobilių technologijų ženklas.
Elektromobiliai važiuoja toliau – skaičiai
Remiantis „Solera cap hpi“ duomenimis, vidutinis metinis elektromobilių nuvažiuojamas atstumas Jungtinėje Karalystėje padidėjo nuo 10 225 kilometrų 2015 m. iki 14 065 kilometrų 2025 m.
Tuo tarpu vidutinis benzininių ar dyzelinių automobilių nuvažiuojamas atstumas sumažėjo iki maždaug 13 621 kilometro per metus. Tai reiškia, kad dabar elektromobilių vairuotojai per metus nuvažiuoja maždaug 444 kilometrais daugiau nei VDV automobilių vairuotojai.
Kodėl elektromobilių vairuotojai nuvažiuoja didesnį atstumą?
Šią tendenciją galima paaiškinti keliais pagrindiniais veiksniais:
- Geresnis elektromobilių veikimo nuotolis ir akumuliatorių technologija
- Greitesnė ir labiau paplitusi įkrovimo infrastruktūra
- Platesnis elektromobilių modelių pasirinkimas, įskaitant šeimoms pritaikytas ir ilgo nuotolio transporto priemones
- Benzininių ir (arba) dyzelinių automobilių naudojimo mažėjimas dėl:
- Nuotolinis darbas
- Mažiau kasdienių kelionių į darbą ir atgal
- Apsipirkimo internetu augimas
„Mūsų duomenys rodo, kad JK gyventojai dabar nuvažiuoja mažiau kilometrų nei prieš 10 metų“, – sako Dylanas Setterfieldas, „Solera cap hpi“ prognozių strategijos vadovas.
„Tačiau jie taip pat rodo, kad jau beveik dvejus metus elektromobilių savininkai nuolat nuvažiuoja daugiau nei benzininių automobilių vairuotojai.“
Elektromobilių pardavimai auga visoje Europoje
Šis pokytis vyksta ne tik Jungtinėje Karalystėje. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, 2025 m. pradžioje elektromobilių pardavimai išaugo 28 proc.
📊 Augimas pagal šalis:
- Vokietija: +41%
- Belgijoje: +38%
- Nyderlandai: +25%
- Prancūzija: -1,3 % (nedidelis sumažėjimas)
Tačiau benzininių automobilių pardavimai visoje Europoje sumažėjo 22,4 %, o dyzelinių – 28,8 %, o tai dar kartą rodo, kad pereinama prie elektromobilių.
O kaip dėl ateities?
Jungtinėje Karalystėje vairuotojai ir automobilių gamintojai laukia vyriausybės sprendimo dėl nulinės emisijos transporto priemonių (ZEV) mandato, kuriuo siūloma:
- iki 2030 m. uždrausti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimą
- galbūt įvesti naujas paskatas, skatinančias elektromobilių naudojimą
Automobilių sektorius tikisi, kad, mažėjant bendram automobilių registravimui Europoje, bus imtasi palankios politikos, kuri padės išlaikyti EV pagreitį.
Elektromobiliai pirmauja realaus naudojimo srityje
Elektromobiliai nebėra nišiniai. Jais važinėjama daugiau nei benzininiais ar dyzeliniais automobiliais, o tai įrodo, kad šiuolaikinės elektrinės transporto priemonės yra ne tik pajėgios, bet ir praktiškos kasdieniame gyvenime.
Kylant degalų kainoms ir gerėjant infrastruktūrai, vis daugiau vairuotojų kasdieniam susisiekimui, kelionėms į darbą ir ilgesnėms kelionėms renkasi elektromobilius.
Ar vairuojate elektromobilį, ar transporto priemonę su vidaus degalais? Kiek kilometrų nuvažiuojate per metus? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!