Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis pasirašė įsakymus, kuriais patvirtintos sutartys dėl dar dviejų Utenos kelio ruožų rekonstrukcijos. Sutartys, kurias šią savaitę įvykdė AB „Via Lietuva“ su partneriais rangovais, apima beveik 18 kilometrų kelio ruožą nuo Nemenčinės-Maišiagalos sankryžos iki Pociūnų kaimo. Statybos darbus, priklausomai nuo oro sąlygų, numatoma pradėti pavasarį.
Ministras R. Skuodis pakomentavo projekto pagreitį, pažymėdamas, kad pasirašius sutartis ir nustačius planus, yra sukurtas pagrindas šiam ilgalaikiam infrastruktūros atnaujinimui. „Nemenčinės-Maišiagalos-Pociūnų ruožų sutartys yra pasirašytos, o pavasarį prasidės šio didelio projekto darbai visa apimtimi. Lapkričio pradžioje bus paskelbti papildomi konkursai dėl likusių 25 kilometrų, o darbai taip pat vyks ateinantį pavasarį“, – patvirtino A. Skuodis. Kai kurių vadinama „šimtmečio projektu“, greitkelio Vilnius-Utena rekonstrukcija nuosekliai artėja prie pabaigos.
1979-1985 m. nutiestas kelias Vilnius-Utena yra vienintelis Lietuvoje betoninės dangos greitkelis, kuris yra labai svarbus jungiant sostinę su šiaurės rytų regionais. Rekonstrukcijos projekto metu bus modernizuota ši gyvybiškai svarbi kelio arterija, kurios bendras ilgis – 42,8 km, įvairiais etapais suskirstant ją į penkias atkarpas. Šią savaitę „Via Lietuva“ užbaigė sutartis su AB „HISK“ ir UAB „Fegda“ dėl pirmųjų dviejų atkarpų, kurių bendras ilgis – beveik 18 kilometrų, o investicijos atitinkamai sieks 16,2 mln. eurų ir 26,8 mln. eurų.
Rekonstrukcijos planai ir kelių patobulinimai
Vienas iš svarbiausių projekto komponentų – judriausio ruožo nuo Vilniaus iki Molėtų pertvarkymas į 2+1 eismo juostą, kad būtų galima užtikrinti didelį eismo intensyvumą. Šiame ruože bus įrengta centrinė 2,5 m pločio eismo juosta ir papildomos saugos priemonės, įskaitant dvi gyvūnų perėjas. Be to, bus iš esmės pertvarkytos dvi sankryžos: Nemenčinės-Eitminiškių-Paberžės sankryža taps žiedine, o Joniškio-Dubingių-Dirmeikių-Paberžės sankryža – keturšalė.
Statybos strategija numato minimalius eismo trikdžius, laikinai uždaromos eismo juostos bus valdomos šviesoforais. Maršruto trasoje bus atnaujintos autobusų stotelės, kuriose bus įrengti nauji peronai ir laukimo paviljonai. Vairuotojai galės periodiškai keisti eismo juostas kas kelis kilometrus, kad būtų sudarytos saugesnės galimybės aplenkti keleivius nekertant priešpriešinio eismo juostos.
Užbaigimo terminai ir projekto etapai
Naujai pasirašytose sutartyse numatyta, kad pirminiai 42,8 km ilgio ruožai turėtų būti baigti per 9-12 mėnesių, jei leis oro sąlygos. Pirmasis projekto etapas – darbai Utenos miesto ribose – baigtas spalio pradžioje. Iki šių metų pabaigos taip pat tikimasi užbaigti 30 kilometrų ruožo nuo Molėtų iki Utenos rekonstrukciją.
Modernizavus kelią Vilnius-Utena, Lietuva toliau gerina savo transporto infrastruktūrą, skatindama saugesnį ir efektyvesnį susisiekimą tarp sostinės ir aplinkinių savivaldybių.