Pranešama, kad Japonijos automobilių gamintojas „Nissan“ ruošiasi plataus masto restruktūrizacijai, kurios metu gali būti uždarytos iki septynių transporto priemonių gamybos gamyklų visame pasaulyje, įskaitant dvi Japonijoje. Bendrovė siekia sumažinti sąnaudas ir racionalizuoti veiklą po kelerius metus mažėjusių pasaulinių pardavimų.
Gresia pavojus „Oppama“ ir „Shonan“ gamykloms
Šaltiniai atskleidė, kad „Nissan“ gali uždaryti savo istorinę Oppamos gamyklą, kuri pradėjo veikti 1961 m. ir kurioje pirmą kartą buvo pradėtas gaminti elektromobilis „Leaf“. Taip pat kyla grėsmė „Nissan Shatai“ valdomai Šonano gamyklai – abi gamyklos gali būti uždarytos. Jei tai pasitvirtintų, „Nissan“ Japonijoje liktų tik trys transporto priemonių surinkimo gamyklos: Točigio, „Nissan Motor Kyushu“ ir „Nissan Shatai Kyushu“.
Taip pat paveiktos pasaulinės gamyklos
Pagal išlaidų mažinimo planą taip pat gali būti uždarytos užsienio gamyklos Indijoje, Pietų Afrikoje, Argentinoje ir galbūt dvi gamyklos Meksikoje, teigia su šiuo klausimu susipažinę šaltiniai. „Nissan“ planuoja konsoliduoti veiklą, o jos Civac gamykla Meksikoje perims ‚Frontier‘ ir ‚Navara‘ pikapų gamybą.
Naujo generalinio direktoriaus strategijos pokyčiai
Naujasis generalinis direktorius Ivanas Espinosa vadovauja pertvarkos planui, kuris žymi lūžį nuo jo pirmtako Makoto Učidos į plėtrą orientuotos strategijos. Bendrovė siekia sumažinti darbuotojų skaičių visame pasaulyje maždaug 15 % ir sumažinti gamybos vietų skaičių nuo 17 iki 10.
Įmonės pareiškimas: vis dar spekuliatyvus
„Nissan“ nepatvirtino uždarymo ir pareiškė, kad dabartiniai žiniasklaidos pranešimai yra spekuliatyvūs. „Esame įsipareigoję užtikrinti skaidrumą savo suinteresuotosioms šalims ir prireikus pateiksime naujausią informaciją“, – pažymėjo bendrovė savo interneto svetainėje.
Pardavimai visame pasaulyje toliau smunka
„Nissan“ pasauliniai transporto priemonių pardavimai 2024 finansiniais metais siekė 3,3 mln. vienetų, t. y. sumažėjo 42 %, palyginti su 2017 m. aukščiausiu lygiu. Automobilių gamintojui sunkiai sekasi atgauti konkurencingumą didėjant sąnaudoms ir esant didelei konkurencijai su elektromobiliais, ypač iš Kinijos gamintojų.
Ką tai reiškia Japonijai ir ne tik
Jei tai bus įvykdyta, tai bus pirmasis „Nissan“ vietinės gamyklos uždarymas nuo 2001 m. Murajamos gamyklos uždarymo. Sumažinus gamybos pajėgumus, bendrovė siekia sutelkti dėmesį į pelningus regionus ir efektyvesnę gamybą. Tačiau senųjų gamyklų, tokių kaip Oppama, uždarymas galėtų reikšti esminį „Nissan“ tapatybės pasikeitimą, nes ji toliau pereina į elektromobilių erą.
Ar manote, kad agresyvus „Nissan“ restruktūrizavimas padės prekės ženklui atgauti buvusią stiprybę? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose.