Po mirtinų nelaimingų atsitikimų JAV valdžios institucijos gali atšaukti 52 mln. oro pagalvių pripučiamųjų įtaisų. Oro pagalvės naudojamos milijonuose 11 skirtingų gamintojų transporto priemonių. Ar Europa gali pasekti jų pavyzdžiu?
Ketvirtadienį JAV Nacionalinės kelių eismo saugumo administracijos (NHTSA) pareigūnai surengė viešą svarstymą, kuriame pasiūlė vyriausybei atšaukti 52 mln. oro pagalvių pripučiamųjų įtaisų, pagamintų „ARC Automotive“ ir „Delphi Automotive Systems“.
Retai naudojamas NHTSA viešasis svarstymas gali paskatinti vieną didžiausių atšaukimų JAV istorijoje.
Tai naujausias žingsnis 8 metus trukusiame NHTSA tyrime po to, kai sugedusių oro pagalvių pripūtimo įtaisų gamintojai iš pradžių atsisakė atšaukti oro pagalves.
Kokia problema?
NHTSA tvirtina, kad nuo 2009 m. JAV ir Kanadoje dėl sugedusių oro pagalvių buvo sužeisti mažiausiai septyni žmonės ir žuvo du žmonės.
Remiantis jų atliktais tyrimais, minėti oro pagalvių pripūtimo įtaisai gali įtrūkti ir išskleisti metalo fragmentus.
„Šie oro pagalvių pripūtimo įtaisai gali plyšti, kai transporto priemonės oro pagalvei duodama komanda išsiskleisti, todėl metalo nuolaužos gali būti išmestos į transporto priemonės keleivių saloną“, – rašoma NHTSA pirminio sprendimo dokumente. „Plyšęs oro pagalvės pripučiamasis įtaisas kelia nepagrįstą rimtų sužalojimų ar mirties pavojų transporto priemonėje esantiems keleiviams.“
ARC, kurią 2016 m. įsigijo Kinijos nekilnojamojo turto vystytoja „Yinyi Group“, tvirtina, kad atšaukimas nereikalingas ir kad plyšę oro pagalvių pripūtimo įtaisai buvo „pavieniai atvejai“.
Iki 2004 m. „Delphi Automotive“ pagal licencijos sutartį su ARC, kuri pagamino likusius 41 mln. pripūtimo įtaisų, pagamino apie 11 mln. šių pripūtimo įtaisų.
Agentūra „Reuters“ praneša, kad minėti pripūtimo įtaisai buvo naudojami automobilių gamintojų, įskaitant „General Motors“, „Ford Motor“, „Stellantis“, „Tesla“, „Toyota Motor“, „Hyundai“, „Kia“, „Mercedes-Benz“, BMW ir „Volkswagen“, nuo 2000 m. iki 2018 m. pradžios pagamintose transporto priemonėse.
Ar tai aktualu Europoje?
„Euronews“ kreipėsi į „Reuters“ išvardytus automobilių gamintojus ir Europos transporto saugos tarybą, kad išsiaiškintų, ar Europos automobiliai gali važinėti su tomis pačiomis sugedusiomis oro pagalvėmis.
Iki šio straipsnio paskelbimo atsakymus pateikė tik du iš jų: „Mercedes-Benz“ ir „Hyundai“.
Pirmoji pranešė, kad rugsėjo 5 d. gavo NHTSA laišką, kuriame teigiama, kad agentūra priėmė „pirminį sprendimą, jog tam tikruose priekinių oro pagalvių pripūtimo įtaisuose, kuriuos pagamino „ARC Automotive“ ir „Delphi Automotive Systems“, yra defektų, susijusių su sauga“.
„Mercedes-Benz“ taip pat pranešė, kad peržiūri pirminį NHTSA sprendimą. „Remiantis šiuo metu turima ribota informacija, ARC tipo oro pagalvių pripūtimo … [buvo montuojamas tik tam tikruose išmaniuosiuose automobiliuose“, – pridūrė ji.
„Hyundai“ atstovas spaudai teigė, kad Pietų Korėjos bendrovė žino apie NHTSA tyrimą, kad ji „visiškai įsipareigojusi“ rūpintis savo klientų sauga ir saugumu ir kad bendradarbiauja su NHTSA.
Šaltinis: euronews.com