Ilgai lauktas „Tesla“ planas sukurti elektromobilį už 25 000 JAV dolerių vėl atsidūrė po padidinamuoju stiklu. Remiantis „Reuters“ pranešimu, įmonės viduje kilo įtampa, kai keli vadovai suabejojo Elono Musko pareiškimu, esą projektas nėra nutrauktas. Straipsnyje analizuojame, kas vyksta „Tesla“ viduje ir ką tai reiškia Lietuvos ir Europos vairuotojams.
Vadovų abejonės dėl Musko žodžių
Vasario pabaigoje „Tesla“ būstinėje vykusiame aukšto lygio susitikime Elonas Muskas atmetė pranešimus apie tariamą pigaus elektromobilio projekto nutraukimą. Tačiau, pasak „Reuters“ šaltinių, kai kurie vadovai tiesiogiai suabejojo jo žodžiais.
Tokia situacija rodo, kad net ir aukščiausi įmonės vadovai neturi aiškios informacijos apie vieną svarbiausių „Tesla“ projektų. Tai kelia klausimų apie strategijos nuoseklumą ir komunikaciją.
Ką būtų reiškęs 25 000 $ vertės „Tesla“ modelis?
Neoficialiai vadinamas „Model 2“, šis elektromobilis turėjo tapti konkurencingu atsaku į Kinijos gamintojus, tokius kaip BYD. Tai galėjo būti tikras perversmas Europoje, kur elektromobilių kaina išlieka pagrindiniu barjeru vartotojams.
- Numatomas nuvažiuojamas atstumas – virš 400 km
- Kaina – apie 23 000 €
- Gamybos vietos – „Giga Mexico“ ir galbūt Vokietija
Toks modelis būtų leidęs „Tesla“ prasiskverbti į ekonomiškai jautresnes rinkas – įskaitant ir Lietuvą, kur valstybė taiko kompensacijas už senų automobilių keitimą į elektrinius.
Musko pozicija – prieštaringa
Elonas Muskas garsėja ambicingais pareiškimais, tačiau „Reuters“ teigimu, net ir jo komandos nariai kartais nebesupranta tikrojo plano. Vienas iš vadovų anonimiškai sakė: „Sunku žinoti, kas iš tikrųjų planuojama, kai kryptis vis keičiasi“.
Toks neapibrėžtumas gali kenkti ilgalaikiams tikslams, ypač kai konkurentai, kaip „Volkswagen“ ar „Renault“, jau siūlo pigesnius elektrinius modelius Europoje.
Ką tai reiškia Europai ir Lietuvai?
Jeigu projektas iš tikrųjų sustabdytas ar atidėtas, tai gali paveikti elektromobilių prieinamumą visoje Europoje. Lietuvoje planuotas pigus „Tesla“ modelis būtų atvėręs duris platesniam vartotojų ratui, ypač pasinaudojus valstybės skatinimo priemonėmis.
Be tokio modelio, daugiau dėmesio gali sulaukti Kinijos gamintojai ar kiti prekių ženklai, kurie jau dabar siūlo elektrinius automobilius už 20–25 tūkst. eurų.
Autonominiai taksi ar prieinami automobiliai?
Musko vizija – pereiti prie autonominių robotaksių, kurie, jo teigimu, bus pelningesni nei pigūs automobiliai. Tačiau tokia kryptis – labai rizikinga, ypač turint omenyje, kad autonominis vairavimas Europoje vis dar griežtai reguliuojamas.
„Tai vizionieriška, bet labai rizikinga strategija“, – sako automobilių rinkos analitikas Erikas Lahn. „Kol žmonės laukia prieinamų EV, „Tesla“ gali prarasti tempą“.
Ši strategija taikoma JAV rinkai. Lietuvos teisės aktai gali skirtis.
Išvada: ar pigaus „Tesla“ modelio dar sulauksime?
Vidiniai nesutarimai ir Musko nenuspėjamumas kelia abejonių, ar 25 000 $ vertės elektromobilis tikrai pasieks rinką. Europos – ir Lietuvos – vartotojams tai reikštų mažiau pasirinkimo už prieinamą kainą ir galimą dominavimą iš Azijos gamintojų pusės.
Ar jūs tikėjotės šio modelio? Parašykite savo nuomonę komentaruose!