Važiavimą arba riedėjimą laisva pavara vis dar praktikuoja daug vairuotojų. Tačiau daugelis nežino, kad šiuo metu važiuoti tuščiąja eiga dažniausiai nerekomenduojama. Sužinokite kodėl.
Praėjusio amžiaus pabaigoje daugelis instruktorių rekomenduodavo važiuoti tuščiąja eiga. Vairuotojai buvo mokomi kuo dažniau važiuoti laisva pavara, nes tai turėjo duoti apčiuopiamą ekonominę naudą – sumažinti degalų sąnaudas. Daugelis žmonių dar ir šiandien taiko šį metodą ir stabdydami arba važiuodami nuo kalno įjungia neutraliąją pavarą, leisdami automobiliui riedėti be variklio. Tai ne tik nereikalinga, bet dauguma mechanikų netgi nerekomenduoja to daryti.
Ar geriau riedėti laisva pavara, ar stabdyti varikliu?
Riedėti laisva pavara buvo prasminga, kai daugumoje automobilių vyravo karbiuratoriai, deginantys degalus net atleidus akceleratoriaus pedalą. Šiuolaikiniuose automobiliuose to nebėra. Šiandien vienas pagrindinių ekologiško vairavimo principų yra stabdymas varikliu, kuris ne tik nesunaudoja degalų, bet ir yra daug saugesnis nei važiavimas neutralioje padėtyje. Taikant šį metodą vienu metu atleidžiama akceleratoriaus pedalas ir paliekama įjungta pavara. Važiuojant įjungta pavara sutaupoma iki 1-2 litrų degalų 100 km, todėl tai tikrai ekonomiškai naudinga.
Ar tai kenkia varikliui riedant laisva pavara?
Tačiau ne visi pasisako už važiavimo tuščiąja eiga atsisakymą – netgi įrodyta, kad tokia praktika yra žalinga ir dėl jos gali greičiau susidėvėti sankabos sistema. Dažnas sankabos naudojimas sutrumpina jos tarnavimo laiką, todėl reguliariai perjungdami pavarą į tuščiąją eigą dar labiau priartėjate prie dienos, kai ją reikės pakeisti. Stabdžių sistemai nemažai įtakos turi ir tuščioji eiga, nes ji apkraunama daug labiau nei tada, kai stabdome varikliu.
Vairavimas laisva pavara ir saugumas
Be to, važiavimas įjungta pavara taip pat yra saugumo klausimas. Kelyje nesunku susidurti su netikėtu pavojumi, kuris privers vairuotoją staigiai greitėti, kad išvengtų susidūrimo. Jei važiuojate neutralioje padėtyje, reakcijos laikas gali būti per ilgas. Be to, svarbu kaskart atkreipti dėmesį į tai, kuri pavara yra tinkama važiuojant tam tikru greičiu. Tiek per žemos, tiek per aukštos pavaros perjungimas gali sukelti papildomą pavojų, o nepatyrusiam vairuotojui tai gali net sukelti paniką ir prisidėti prie avarijos.