• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Dvi geresnės ir dvi prastesnės padangos: kurias dėti ant priekio, o kurias – ant galo?

pagal Andžej Biaigo
2024.03.30, 12:30
Patarimai
A A
0
automobilio padangu keitimas padangos
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Taip dažniausiai nutinka tiems vairuotojams, kurie niekada nekeičia padangų: viena padangų pora, ta, kuri yra ant varančiosios ašies, susidėvi greičiau. Jei kyla mintis įsigyti tik dvi naujas padangas, kyla dilema, ar jas dėti ant priekinės, ar ant galinės ašies. Teisingas atsakymas daugelį nustebins.

  • Padangos su skirtingu priekinės ir galinės ašies ratų nusidėvėjimo lygiu niekada nėra optimali situacija, tačiau vienas iš galimų nustatymų yra daug geresnis nei kitas.
  • Naujų padangų uždėjimas ant netinkamos automobilio ašies smarkiai padidina avarijos riziką

Dvi geresnės ir dvi prastesnės padangos tikrai nėra optimalus sprendimas. Važiuoklė ir automobilio stabilumo elektronika suprojektuota ir subalansuota taip, kad naudojant vienodo efektyvumo padangas būtų užtikrintas aukščiausias saugumo lygis. Tačiau teorija yra teorija, o gyvenimas yra gyvenimas – ne visi turi galimybę nusipirkti keturias naujas padangas, kai dvi padangos jau buvo panaudotos. Taigi reikia priimti sprendimą: naujos priekinės ar naujos galinės padangos?

Verta žinoti: neleidžiama ant tos pačios ašies ratų sumaišyti dvi skirtingas padangas, tačiau ant galinės ašies sumontuotos padangos gali skirtis nuo ant priekinės ašies sumontuotų padangų ne tik pagal nusidėvėjimą, bet ir pagal prekės ženklą bei kitas savybes – tai leidžiama, tai visiškai teisėta.

Ar automobilio pavaros tipas turi reikšmės?

Šis klausimas atrodo sudėtingas, nes kiekvienas automobilis yra skirtingas, o priekiniais ratais varomų automobilių ir galiniais ratais varomų ar 4×4 automobilių elgesys skiriasi. Kiekviename iš šių variantų padangų sumaišymo pasekmės bus šiek tiek kitokios, tačiau svarbiausia neteisingo pasirinkimo pasekmė yra ta pati, nepriklausomai nuo pavaros tipo.

Jei priekyje sumontuotos prastesnės padangos, tikėtina, kad priekiniai automobilio ratai praras sukibimą su kelio danga. Jei prastesnės padangos sumontuotos gale, tikėtina, kad galiniai ratai anksčiau praslys. Taigi belieka atsakyti į vienintelį klausimą: kuri padanga yra potencialiai pavojingesnė?

Prastesnės padangos priekyje, geresnės gale: kokios pasekmės?

Neigiama prastesnių padangų montavimo priekyje pasekmė – prastesnė trauka, t. y. prastesnis sukibimas su kelio danga pradedant važiuoti ir greitėjant (priekiniais ratais varomiems automobiliams, kurie sudaro didžiąją daugumą šiuolaikinių lengvųjų automobilių). Kitas dalykas – mažesnis automobilio atsparumas akvaplaningui (padangos atsiskyrimas nuo kelio ant kelių milimetrų storio vandens sluoksnio, o tai reiškia, kad priekinei padangai nesiliečiant su keliu, automobilis negali pasukti, priekiniai ratai nesuteikia krypties).

Skaitykite  Ar teisingai naudojate automatinę pavarų dėžę?

Važiuojant tiesiai pablogėja automobilio stabilumas. Pablogėja stabdymo savybės ant slidžios dangos. Tai pagrindinės problemos, susijusios su prastesnės kokybės priekinėmis padangomis – jos yra įspūdingos, tačiau ….. nereiškia, kad priekyje turėtų būti geresnės padangos. Visiškai priešingai, o kodėl – jau aiškinu.

Kodėl geresnės padangos turėtų būti montuojamos gale, nepriklausomai nuo automobilio važiavimo krypties?

Vienas didžiausių pavojų, susijusių su prastomis automobilio galinės ašies padangomis, yra galinių ratų sukibimo su kelio danga praradimas posūkyje, dėl kurio dažniausiai visiškai prarandama automobilio kontrolė, automobilis nuvažiuoja nuo kelio, apvirsta, šonu atsitrenkia į kliūtį.

Šis kontrolės praradimo mechanizmas yra toks:

  1. Vairuotojas įvažiuoja į posūkį ir supranta, kad važiuoja per greitai arba mano, kad važiuoja per greitai.
  2. Natūrali reakcija į smegenų signalą „Aš bijau“ yra atleisti gazą.
  3. Ypač priekiniais ratais varomuose automobiliuose šioje vietoje priekinė ašis perkraunama, o galinė ašis atpalaiduojama.
  4. Automobilio galinė dalis praranda sukibimą ir iš posūkio pradeda slysti į išorę;
  5. Tuo metu 99,99 proc. atvejų vairuotojui jau būna per vėlu reaguoti. Negana to, kad tai atsitinka netikėtai, net jei vairuotojas ir būtų numatęs tokį scenarijų, be tinkamo pasirengimo jis nieko negali padaryti. Bandymas stabdyti, kuris yra natūrali gynybinė reakcija, tik pagreitina nuvažiavimą nuo kelio.
  6. Šioje situacijoje ESP taip pat nepadeda – perkrovos greitai didėja ir jų neįmanoma ištaisyti stabdant atskirus ratus, be to, variklio galios sumažinimas taip pat nepadeda – ESP yra bejėgė.

Geresnės padangos gale ir prastesnės padangos priekyje yra geresnė idėja ir dėl to, kad…

…sunkiai įsibėgėjame, suvokiame kelio dangos slidumą ir padangų silpnumą, todėl intuityviai važiuojame lėčiau. Priekinių ratų slydimą posūkyje lengviau kontroliuoti, todėl taip pat skatiname važiuoti lėčiau.

Apibendrinant…

  • Jei vietoj keturių gerų padangų turime dvi prastesnes ir dvi geresnes, geresnės padangos būtinai turėtų būti montuojamos gale.
  • Tačiau reikia atsižvelgti į tai, kad stabdymo kelias šioje konfigūracijoje pailgės, ypač ant slidžios dangos.
  • Kuo didesnis skirtumas tarp skirtingų automobilio ašių padangų protektoriaus aukščio ir kokybės, tuo didesnis pavojus ir mažesnė tikimybė, kad ESP sistema veiks efektyviai.
  • Kad išvengtumėte tokių dilemų, padangas reikėtų sukeisti – kas 10 000 km arba kas sezoną keičiant priekines į galines.
  • 4×4 transporto priemonėse, kuriose galinė ir priekinė ašys turi mechaninį ryšį, ratų ir (arba) padangų sukeitimas yra netgi privalomas, o montuoti žemesnes arba aukštesnes padangas ant vienos ašies yra visiškai nepriimtina, nes dėl to atsiranda mechaninių tarp ašių esančio diferencialo gedimų.
Skaitykite  Viena klaida, kuri gali sukelti rimtą automobilio gedimą
Žymos: padangosvasarinės padangosžieminės padangos
Dalintis248DalintisSiųstiDalintis43

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.