• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 13 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Dyzelinas ar benzinas? Kurį variklį pasirinkti?

pagal Andžej Biaigo
2024.05.07, 11:14
Patarimai
A A
0
dyzelinas benzinas dyzelinis automobilis benzininis automobilis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Svarstydami apie automobilio įsigijimą vairuotojai svarsto, ar geriau rinktis benzininį, ar dyzelinį automobilį. Kiekvienas iš šių variklių pasižymi savitomis savybėmis, kurios turi įtakos vairavimo patirčiai ir eksploatavimo išlaidoms.

Dyzelinio ar benzininio variklio pasirinkimas priklauso nuo daugelio veiksnių, įskaitant asmeninius pageidavimus, vairavimo stilių, aplinkosaugos veiksnius ir pasirengimą mokėti eksploatavimo išlaidas. Naudinga žinoti, kuo skiriasi suspaudimo ir kibirkštinio uždegimo automobilių eksploatavimo problemos.

Automobilio apsauga nuo vagysčių ir stichijų – pasitikrinkite Kasko pasiūlymus internetu.

Dyzelinas ar benzinas?

Dyzeliniai varikliai yra labai efektyvūs – tai reiškia, kad jie efektyviau naudoja degaluose esančią energiją ir mažiau jos išeikvoja aušinimo sistemai atiduodamos šilumos pavidalu. Tai reiškia, kad žiemą dyzelinį variklį sunkiau įkaitinti iki darbinės temperatūros – todėl važinėjimas mieste trumpais atstumais bus žalingas varikliui (daugelyje modelių salono šildymo problemas išsprendžia elektrinis oro šildytuvas). Dyzelinių variklių efektyvumas reiškia, kad jie taupiau naudoja degalus nei benzininiai varikliai, o dažnai ir hibridai – skirtumai ypač pastebimi važiuojant greičiau greitkeliais ar magistralėmis, taip pat važiuojant pakrautu automobiliu.

Šiuolaikiniai benzininiai varikliai, jei važiuojama ramiai ir ne per greitai, gali būti tokie pat ekonomiški arba tik šiek tiek taupesni degalams – be to, nereikėtų pamiršti, kad dyzelino kainos daugelyje šalių yra didesnės nei benzino. Todėl sutaupytus degalus gali kompensuoti didesnė degalų papildymo kaina, taip pat pačios transporto priemonės įsigijimo kaina – už dyzelinį variklį paprastai teks mokėti daugiau nei už panašaus našumo benzininį variantą.

Dyzelinas – geresnės eksploatacinės savybės

Dyzelinių variklių eksploatacinės savybės yra palankesnės dyzeliniams varikliams – jie paprastai turi didesnį sukimo momentą esant mažesniems sūkių dažniams nei benzininiai varikliai, todėl geriau tinka važiuoti pakrautu automobiliu, vilkti priekabą ar tiesiog kelyje, kur jų lankstumas pasiteisina – tai svarbu net automobiliuose su automatine pavarų dėže, nes nereikia keisti pavarų perdavimo skaičių.

Dyzelinių variklių naudingųjų sūkių dažnių diapazonas yra trumpesnis – daugelis jų geriausiai veikia 1500-3500 min-1 diapazone. Benzininius variklius galima „sukti“ daug didesniais sūkiais, o tai atsiliepia vairavimo patirčiai arba dažnesniam pavarų dėžės svirties siekimui. Dėl trumpesnio naudingųjų sūkių diapazono dyzeliniai varikliai priversti naudoti ilgesnio perdavimo skaičiaus pavaras. Tai savo ruožtu reiškia, kad panašios galios dyzelinis variklis paprastai būna mažiau dinamiškas nei benzininis.

Skaitykite  Automobilio patikra prieš pirkimą: ką tikrina profesionalai?

Dyzelinių variklių degimo kamerose ir maitinimo sistemose slėgis yra didesnis nei benzininių variklių. Todėl pati variklio konstrukcija turi būti tvirtesnė. Prie to pridėjus gausius priedus, gaunamas sunkesnis variklis, todėl dyzeliai paprastai negali prilygti panašaus našumo benzininių automobilių veržlumui.

Benzinas – mažiau sudėtinga įranga

Minėta papildoma įranga, pavyzdžiui, DPF filtrai arba SCR sistemos, padidina remonto išlaidas gedimo atveju. Žinoma, šiuolaikiniuose benzininiuose varikliuose taip pat galima rasti daugybę sprendimų, įskaitant tiesioginius purkštukus, dviejų masių smagračius ir suodžių filtrus. Tačiau juose jie paprastai būna mažiau apkrauti, todėl yra patvaresni arba pigiau įsigyjami kaip atsarginė dalis.

Renkantis tarp benzininio ir dyzelinio automobilio (ypač kelerių metų senumo ar senesnio), verta atsižvelgti į švaraus transporto zonas Lietuvoje ir Europoje, o tada pritaikyti automobilio pasirinkimą prie planuojamo naudojimo būdo ir trukmės. Taip pat nereikėtų pamiršti, kad dėl visoje Europoje vykdomos kampanijos prieš dyzelinius automobilius ir susirūpinimo dėl jų priežiūros išlaidų gali būti sunku perparduoti automobilį už pardavėją tenkinančią kainą.

Dyzelinio ar benzininio variklio pasirinkimas priklauso nuo daugelio veiksnių, įskaitant individualius pageidavimus, vairavimo stilių ir transporto priemonės eksploatavimo sąlygas. Prieš priimant sprendimą verta užsisakyti bandomuosius važiavimus ir palyginti eksploatacijos ir techninės priežiūros išlaidas bei kiekvieno variklio tipo privalumus ir trūkumus. Kiekvienas jų bus tinkamas, jei bus tinkamai pritaikytas prie vairuotojo poreikių.

Žymos: benzininis variklisdyzelinis variklis
Dalintis257DalintisSiųstiDalintis45

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

Lietuvos pirkėjai grįžta prie klasikos: šie naudoti visureigiai iki 10 000 € stebina patikimumu ir kainos verte

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Nuo 2028 m. keisis visų Lietuvos vairuotojų pažymėjimai: ką reikės žinoti ir kada pradėti ruoštis?

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.