Daugelis vairuotojų mano, kad mažos variklio apsisukimų per minutę (RPM) reiškia mažesnį degalų suvartojimą ir tylesnį veikimą. Nors tai iš dalies tiesa, profesionalaus automobilių remonto centro specialistas įspėja, kad nuolatinis važiavimas mažomis apsisukimų per minutę gali pakenkti vidaus degimo varikliui (VDV).
Kas vyksta esant mažoms variklio apsisukimų per minutę?
Ilgai važiuojant su mažais variklio sūkių skaičiais, dėl detonavimo atsiranda žalingi virpesiai. Šie virpesiai gali pažeisti alkūninio veleno guolius, variklio tvirtinimus, pavarų dėžę ir net dvigubo svorio smagratį. Be to, mažas variklio sūkių skaičius prisideda prie anglies nuosėdų susidarymo variklio viduje, ypač degimo kameroje, kurias vėliau gali būti labai sunku išvalyti.
Ar didelis sūkių skaičius yra geriau?
Ne visada. Nuolatinis darbas dideliu sūkių skaičiumi greičiau nusidėvi variklio komponentai. Tepimo sistema gali prarasti efektyvumą, alyva greičiau susidėvi, o nepakankamas tepimas gali sukelti didesnę trintį ir kaitimą.
Tačiau periodiškas didelių sūkių naudojimas gamintojo rekomenduojamame diapazone yra naudingas. Aukšta degimo temperatūra padeda sudeginti anglies nuosėdas, o alyvos sistema dirba visu slėgiu, valydama teršalus. Šis natūralus valymo procesas padeda išlaikyti variklio ir katalizinio konverterio gerą būklę.
Koks sūkių diapazonas yra optimalus?
Ekspertai rekomenduoja, kad benzininiai varikliai kas 100 kilometrų važiuotų keletą minučių 4000–5000 apsisukimų per minutę greičiu. Šio diapazono išlaikymas vos 2–3 minutes padeda išvengti anglies nuosėdų susidarymo ir pagerina variklio reakciją. Idealiu atveju tai reikėtų daryti greitkeliuose arba tuščiuose keliuose, kur eismas yra minimalus.
Ką daryti, jei važinėjate daugiausia mieste?
Važiavimas mieste dažnai reiškia mažą greitį ir apsisukimų skaičių. Jei jūsų automobilis turi automatinę pavarų dėžę, galite perjungti į sportinį režimą, kad pagreitėjant variklis dirbtų didesniu apsisukimų skaičiumi. Tai padeda įkaitinti variklio alyvą ir degimo kamerą, o tai savo ruožtu pagerina degalų suskaidymą ir efektyvumą.
Nauda ne tik varikliui
Retkarčiais naudojant didesnį sūkių skaičių taip pat palaikoma katalizinio konverterio funkcija. Padidėjusi išmetamųjų dujų temperatūra padeda sudeginti suodžius ir pagerinti išmetamųjų teršalų rodiklius. Dėl to ne tik variklis tampa gyvesnis, bet ir automobilis tampa ekologiškesnis.
Apibendrinant galima teigti, kad nors ir labai mažas, ir pernelyg didelis sūkių skaičius yra žalingas, tačiau saikingas didesnių sūkių naudojimas yra protingas priežiūros įprotis. Ši praktika jau yra įprasta patyrusiems vairuotojams – ir ne be priežasties.
Ar laikotės šio patarimo savo kasdienio vairavimo praktikoje? Pasidalykite savo mintimis ir patirtimi komentaruose žemiau!