• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Ar per didelės apsukos pavojingos varikliui? Ekspertas pateikė atsakymą

pagal Andžej Biaigo
2025.05.03, 16:30
Eksploatacija
A A
0
automobilio variklio sukiu daznis apsukos
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Daugelis vairuotojų mano, kad mažos variklio apsisukimų per minutę (RPM) reiškia mažesnį degalų suvartojimą ir tylesnį veikimą. Nors tai iš dalies tiesa, profesionalaus automobilių remonto centro specialistas įspėja, kad nuolatinis važiavimas mažomis apsisukimų per minutę gali pakenkti vidaus degimo varikliui (VDV).

Kas vyksta esant mažoms variklio apsisukimų per minutę?

Ilgai važiuojant su mažais variklio sūkių skaičiais, dėl detonavimo atsiranda žalingi virpesiai. Šie virpesiai gali pažeisti alkūninio veleno guolius, variklio tvirtinimus, pavarų dėžę ir net dvigubo svorio smagratį. Be to, mažas variklio sūkių skaičius prisideda prie anglies nuosėdų susidarymo variklio viduje, ypač degimo kameroje, kurias vėliau gali būti labai sunku išvalyti.

Ar didelis sūkių skaičius yra geriau?

Ne visada. Nuolatinis darbas dideliu sūkių skaičiumi greičiau nusidėvi variklio komponentai. Tepimo sistema gali prarasti efektyvumą, alyva greičiau susidėvi, o nepakankamas tepimas gali sukelti didesnę trintį ir kaitimą.

Tačiau periodiškas didelių sūkių naudojimas gamintojo rekomenduojamame diapazone yra naudingas. Aukšta degimo temperatūra padeda sudeginti anglies nuosėdas, o alyvos sistema dirba visu slėgiu, valydama teršalus. Šis natūralus valymo procesas padeda išlaikyti variklio ir katalizinio konverterio gerą būklę.

Koks sūkių diapazonas yra optimalus?

Ekspertai rekomenduoja, kad benzininiai varikliai kas 100 kilometrų važiuotų keletą minučių 4000–5000 apsisukimų per minutę greičiu. Šio diapazono išlaikymas vos 2–3 minutes padeda išvengti anglies nuosėdų susidarymo ir pagerina variklio reakciją. Idealiu atveju tai reikėtų daryti greitkeliuose arba tuščiuose keliuose, kur eismas yra minimalus.

Ką daryti, jei važinėjate daugiausia mieste?

Važiavimas mieste dažnai reiškia mažą greitį ir apsisukimų skaičių. Jei jūsų automobilis turi automatinę pavarų dėžę, galite perjungti į sportinį režimą, kad pagreitėjant variklis dirbtų didesniu apsisukimų skaičiumi. Tai padeda įkaitinti variklio alyvą ir degimo kamerą, o tai savo ruožtu pagerina degalų suskaidymą ir efektyvumą.

Nauda ne tik varikliui

Retkarčiais naudojant didesnį sūkių skaičių taip pat palaikoma katalizinio konverterio funkcija. Padidėjusi išmetamųjų dujų temperatūra padeda sudeginti suodžius ir pagerinti išmetamųjų teršalų rodiklius. Dėl to ne tik variklis tampa gyvesnis, bet ir automobilis tampa ekologiškesnis.

Apibendrinant galima teigti, kad nors ir labai mažas, ir pernelyg didelis sūkių skaičius yra žalingas, tačiau saikingas didesnių sūkių naudojimas yra protingas priežiūros įprotis. Ši praktika jau yra įprasta patyrusiems vairuotojams – ir ne be priežasties.

Ar laikotės šio patarimo savo kasdienio vairavimo praktikoje? Pasidalykite savo mintimis ir patirtimi komentaruose žemiau!

Žymos: variklio apsukosvariklis
Dalintis6DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.