• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

DPF filtrai dyzeliniuose automobiliuose: kaip išvengti remonto už 3000 €

pagal Michal Kovalčiuk
2025.04.10, 12:04
Eksploatacija
A A
0
„Wikipedia” Nuotrauka

„Wikipedia” Nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Beveik kiekvienas šiuolaikinis dyzelinis automobilis turi kietųjų dalelių filtrą (DPF), kuris saugo aplinką, bet neretai grasina didelėmis remonto išlaidomis. Kaip elgtis, kad DPF dirbtų savo darbą, o ne tuštintų piniginę?

Kas yra DPF filtras ir kodėl jis svarbus?

DPF (kietųjų dalelių filtras) – tai į išmetimo sistemą įmontuotas įrenginys, skirtas sulaikyti ir sudeginti suodžius. Degimo procesui reikalinga itin aukšta temperatūra:

  • „Sausi“ filtrai: 600–700 °C
  • „Drėgni“ (FAP) filtrai: 250–300 °C

Kai filtras prisipildo suodžių, jis turi „išsivalyti“ – šis procesas vadinamas regeneracija. Jei regeneracija nevyksta, filtras užsikemša, automobilis įjungia avarinį režimą ir kelionės gali baigtis servise.

dpf valymas dpf valymosi procedura dpf isdeginimas
DPF kontrolinė lemputė

Kaip vyksta DPF regeneracija?

Automatinė regeneracija

Važiuojant pastoviu greičiu (apie 90–110 km/h) ir variklio apsukomis ~2000–2500 aps./min., filtras išdega per 10–15 min.

Problemos mieste

Jei automobilis dažnai važiuoja trumpais atstumais ar stovi spūstyse, filtras nesugeba pasiekti reikiamos temperatūros. Pasekmės:

  • Padidėjęs tepalo lygis (nesudegęs kuras)
  • Įsijungusios įspėjamosios lemputės
  • Brangus remontas

Kiek kainuoja DPF gedimo remontas?

  • Servisinis regeneravimas: apie 70–130 €
  • Tepalo keitimas po nesėkmingo regeneravimo: 50–100 €
  • Naujas DPF filtras: 2500–15 000 €

Kai kurie servisai siūlo cheminį valymą, bet jis agresyvus ir gali pažeisti filtrą. DPF pašalinimas techniškai įmanomas, bet nelegalus – kainuoja apie 800–1500 €, ir reikalingas programos perrašymas.

Kaip prailginti DPF tarnavimo laiką ?

1. Reguliariai „pravėdink“ automobilį

Jei daug važinėji mieste – kas 300–500 km išvažiuok į greitkelį ar aplinkkelį bent 15 minučių.

2. Neužgesinkite variklio viduryje regeneracijos

Jei užgesinsi automobilį, kai vyksta regeneracija – filtrui bus dar blogiau.

3. Naudok kokybišką kurą ir tepalus

  • Degalus pilk tik patikimose degalinėse
  • Naudok low-SAPS (mažo peleningumo) tepalus – pvz., 0W-30 ar 5W-30
  • Stebėk tepalo lygį – jei kyla be priežasties, problema gali būti DPF’e

4. Atpažink regeneracijos ženklus

  • Laikinas degalų sąnaudų padidėjimas
  • Įsijungę variklio ventiliatoriai
  • Pilkšvi dūmai iš duslintuvo
baltas dumas balti dumai
Asociatyvi nuotr.

Ką reikia žinoti apie AdBlue ?

Naujesni dyzeliniai modeliai (Euro 6) turi AdBlue sistemą, kuri mažina azoto oksidų kiekį. Jei skysčio lygis per žemas – automobilis gali nebeužsivesti.

  • Papildymas kainuoja apie 10–20 € už 10 litrų
  • Užtenka ~10 000 km
adblue pildymas arba keitimas

Drėgnas ar sausas DPF: kuris geresnis Lietuvoje?

  • Sausas DPF – pigesnis, bet dažniau kemšasi mieste
  • Drėgnas DPF (FAP) – tinka miestui, bet brangesnis: reikia pildyti specialų skystį (~100 €/l), o po 100–160 tūkst. km dažnai reikia keisti

Miestų gyventojams, pvz., Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, FAP sistema gali būti praktiškesnė.

dpf-isprogramavimas-ir-salinimas
DPF išprogramavimas ir šalinimas

Išvados

DPF nėra tavo priešas – priešas yra netinkama eksploatacija. Jei dažnai važinėji mieste, skirk laiko ilgesniems pasivažinėjimams. Rinkis kokybišką kurą, tinkamą alyvą ir stebėk savo automobilio elgesį.

Ar tau kada nors teko susidurti su DPF problemomis? Papasakok savo istoriją komentaruose arba pasidalink su draugais, kurie vairuoja dyzelius!

Žymos: dpf filtrasdpf filtro valymasdpf išprogramavimasdpf regeneracijadpf šalinimasužsikimšęs dpf filtras
Dalintis199DalintisSiųstiDalintis35
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz