Daugelis vairuotojų nežino apie kai kurias neįtikėtinai naudingas funkcijas, kuriomis aprūpinti jų automobiliai. Viena iš mažiau žinomų, bet labai vertingų priemonių yra galinio vaizdo veidrodėlio reguliavimo svirtelė. Ši funkcija gali būti ypač naudinga naktį, tačiau daugelis vairuotojų nežino, kad ji egzistuoja, arba tiesiog pamiršta ja naudotis.
Vairavimas naktį ir akinimas: Problema
Vėlai vakare vairuoti gali būti sudėtinga. Reikia sutelkti dėmesį į kelią, tačiau kitų transporto priemonių žibintų ar gatvės žibintų spindesys gali būti akinantis. Ši problema ypač pastebima rudens ir žiemos mėnesiais, kai dienos trumpesnės ir anksti sutemsta.
Sprendimas: Kas yra galinio vaizdo veidrodėlio „svirtelė“?
Laimei, automobilių inžinieriai jau seniai išsprendė šią problemą ir daugelį galinio vaizdo veidrodėlių papildė paprasta, bet veiksminga funkcija – reguliavimo svirtele. Jei kada nors pastebėjote mažą skirtuką arba svirtelę veidrodėlio apačioje, vadinasi, matote, kaip galima išspręsti naktinio akinimo problemą.
Kaip tai veikia? Reguliuojant šį skirtuką keičiamas veidrodžio kampas. Nors tai šiek tiek sumažina už jūsų esančio vaizdo aiškumą, tačiau gerokai sumažina ryškų priekinių žibintų atspindį. Iš esmės vis tiek galite stebėti eismą, nesiblaškydami ryškiomis šviesomis iš paskos.
Rankiniu būdu valdomi ir automatiškai pritemdomi veidrodžiai
Šiuolaikiniuose automobiliuose reguliavimo skirtuko gali net nebūti. Kodėl? Daugelyje naujų automobilių dabar yra automatinio užtamsinimo veidrodėliai, kurie atlieka tą pačią funkciją be jokio rankinio įsikišimo. Yra du pagrindiniai automatinio užtamsinimo veidrodėlių tipai:
Chemiškai pritemdomi veidrodžiai
Šie veidrodžiai padengti specialia chemine medžiaga, kuri sugeria šviesą ir, reaguodama į intensyvų akinimą, pritemdo veidrodį. Ši pasyvioji sistema naudojama jau daugelį metų ir veiksmingai mažina priekinių žibintų ryškumą.
Elektroniniu būdu pritemdomi veidrodžiai
Pažangesnė galimybė – elektroniniu būdu reguliuojami veidrodėliai, kuriuose veidrodėlio atspalvį reguliuoja jutikliai ir elektros grandinės. Šie veidrodėliai yra prijungti prie automobilio maitinimo sistemos ir gali tiksliau reaguoti į šviesos lygį.
Kaip jie veikia? Yra du jutikliai: vienas priekyje, kad aptiktų įeinančią šviesą, o kitas gale, kad matuotų dienos šviesą. Jei jutiklis aptinka ryškias priekines šviesas, bet mažai dienos šviesos, jis įjungia pritemdymo procesą. Įdomu tai, kad ši technologija taip pat taikoma daugelio transporto priemonių šoniniams veidrodėliams, taip dar labiau padidinant saugumą važiuojant naktį.
Kodėl verta naudoti šias funkcijas?
- Didesnė sauga: Mažesnis akinimo efektas reiškia mažesnę akių įtampą ir daugiau dėmesio sutelkimą į kelią.
- Geresnė vairavimo patirtis: Išvenkite blaškymosi ir diskomforto dėl ryškių priekinių žibintų, ypač ilgai važiuojant naktį.
Trumpi patarimai, kaip vairuoti naktį
- Visada naudokite galinio vaizdo veidrodžio skirtuką arba automatinio pritemdymo funkciją, kad kuo mažiau akintų.
- Palaikykite veidrodėlius švarius, kad jie veiktų optimaliai.
- Įsitikinkite, kad jūsų priekiniai žibintai yra tinkamai sureguliuoti, kad neakinate kitų vairuotojų.
Naudodamiesi šiomis nedidelėmis, bet svarbiomis funkcijomis galite pagerinti vairavimo naktį patirtį ir būti saugesni kelyje.