• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 23 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Kodėl jūsų automobilis naudoja per daug alyvos? 3 dažniausiai pasitaikančios priežastys

pagal Michal Kovalčiuk
2025.04.12, 13:00
Eksploatacija, Patarimai
A A
0
juoda alyva dyzeliniame variklyje
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Dingstanti variklio alyva? Su tuo susiduria ne vienas Lietuvos vairuotojas. Nors nedidelis alyvos suvartojimas yra normalus, kai jos kiekis mažėja pernelyg greitai – metas ieškoti priežasties. Štai ką apie tai atskleidė patyręs automobilių mechanikas.

Ką reiškia „per didelis alyvos suvartojimas“ ?

Įprasta, kad variklis sunaudoja šiek tiek alyvos – ypač senesniuose ar turbininiuose automobiliuose. Tačiau jei alyvą tenka pildyti kas 1 000–2 000 km, o prietaisų skydelyje nuolat dega įspėjamieji signalai – tai ženklas, kad kažkas negerai.

1. Mechaniniai gedimai variklio viduje

Dažniausia alyvos „dingimo“ priežastis – vidiniai variklio nusidėvėjimai. Jei iš duslintuvo matote mėlynus dūmus – tai stiprus signalas, kad variklis degina alyvą. Mechaniko įvardytos dažniausios priežastys:

  • Susidėvėję stūmoklių žiedai arba vožtuvų sandarikliai
  • Sugedę alkūninio veleno ar paskirstymo veleno guoliai
  • Nesandarios cilindrų sienelės
  • Užsikimšę oro įsiurbimo arba alyvos kanalai
  • Susidėvėję paskirstymo diržo (GRM) komponentai

Šie gedimai lemia, kad alyva patenka į degimo kamerą, sudega arba neišsilaiko ten, kur turėtų.

voztuvu sandarikliai

2. Netinkama alyva arba netinkamas naudojimas

Ne visada bėda yra gedimas – kartais kaltas pats vairuotojas. Dažnos klaidos:

  • Naudojama per skysta alyva – ji greitai sudega arba susimaišo su degalais
  • Per tiršta alyva – pasilieka ant cilindrų sienelių ir išgaruoja
  • Naudojama ne gamintojo rekomenduota alyva
  • Variklis perpildomas – sukeliama per didelė slėgio apkrova
  • Naudojama sena ar užteršta alyva

Kiekvienas automobilis turi specifines alyvos reikalavimų normas. Jas būtina laikytis – ypač keičiantis sezonams, pavyzdžiui, žiemą ar pavasarį Lietuvoje.

variklio alyva
Freepik nuotrauka

3. Alyvos nuotėkis iš variklio

Jei po automobiliu pastebi alyvos dėmes – gali būti, kad alyva teka į išorę. Dažniausios priežastys:

  • Susidėvėjusios tarpinės arba sandarikliai
  • Senėjantis alyvos siurblys ar jo sistema
  • Įtrūkusios žarnos arba vamzdeliai

Tipiniai požymiai:

  • Alyvos dėmės po automobiliu
  • Pridegintos alyvos kvapas
  • Žemas alyvos lygis, nors dūmų nėra

Ypač pavojinga žiemą, kai Lietuvoje šaltis paveikia guminius sandariklius – jie trūkinėja ir tampa nesandarūs.

variklio alyvos demes ant vaziuojamosios kelio dalies

Kodėl tai svarbu vairuotojams?

Alyvos netektys – ne tik papildomos išlaidos. Jos gali baigtis variklio perdegimu ar net visišku užstrigimu. Lietuvos klimato sąlygos, keliai su dulkėmis ar drėgme – visa tai dar labiau apsunkina situaciją.

variklis stumokliai

Eksperto patarimas:

Tikrink alyvos lygį kas 1 000–1 500 km, ypač po ilgesnių kelionių ar greitkeliais. Miestuose, kaip Kaunas ar Klaipėda, kur temperatūrų svyravimai dideli – rizika dar didesnė.

Skaitykite  Ar važiuoji hibridu? Šių klaidų vengti būtina

Išvada

Alyvos vartojimo padidėjimas niekada nėra „normalus“, jei jis tampa pastebimu. Laiku pastebėjus problemą, naudojant tinkamą alyvą ir atliekant profilaktinę priežiūrą – galima išvengti rimtų gedimų.

Pastebėjai, kad tavo automobilis „suvalgo“ daugiau alyvos nei įprastai? Pasidalink savo patirtimi komentaruose, užtagink draugą arba parodyk, kaip pats tikrini variklio alyvą!

Žymos: alyvavariklio alyvavožtuvai
Dalintis44DalintisSiųstiDalintis8
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz