Ekstremalus šaltis (mūsų sąlygomis) reiškia papildomus rūpesčius vairuotojams, o tuo pačiu metu yra mažiau veiksmingų sprendimų, kurie veikia kitomis sąlygomis, bet dabar jau nebeveikia.
Tikrosiomis žiemos sąlygomis taip pat pasitaiko idėjų, kurios atrodo geros, bet iš tikrųjų yra labai rizikingos. Pateikiame keletą žiemos susidorojimo su automobiliu būdų arba skirtų mūsų komfortui pagerinti, kurie neveiks, be to, gali turėti pasekmių, kurių tikrai nenorime.
Neįkraukite akumuliatoriaus šaltyje, nes tai mažai padeda
Kad akumuliatorius būtų įkraunamas efektyviai, įkrovimo įtampa turi būti pritaikyta prie aplinkos temperatūros. Kuo šalčiau, tuo didesnė turėtų būti įkrovimo įtampa. Kai kurie šiuolaikiniai mikroprocesoriniai įkrovikliai gali pritaikyti įkrovimo parametrus prie temperatūros, kiti – ne.
Žinoma, akumuliatoriaus įkrovimas nereikalauja farmacinio tikslumo, vis dėlto jau esant 5-7 laipsniams Celsijaus „pliuso“, įkrovimas paprastu įkrovikliu pradeda prarasti prasmę. Mikroprocesoriniai įkrovikliai leidžia efektyviai įkrauti akumuliatorių esant maždaug iki 10 laipsnių Celsijaus žemesnei temperatūrai, tačiau viskas turi savo trūkumų. Pavyzdžiui, automobilio sistemos įtampa neturi būti per didelė dėl valdiklių ir kitų prietaisų saugumo.
Apibendrinant: esant 10-15 laipsnių šalčiui nėra prasmės krauti akumuliatorių automobilyje ar net nešildomoje patalpoje. Tokiomis sąlygomis, jei reikia įkrauti akumuliatorių, geriau jį tempti namo arba į kitą šildomą patalpą. Taip pat skaitykite: „Akumuliatoriaus įkrovimas įkrovikliu – kaip tai daryti tinkamai?“
Verta žinoti: šaltuoju metų laiku išsikrovusio akumuliatoriaus elektrolitas gali užšalti. Jei jis užšąla, akumuliatoriaus nebegalima „įkrauti“, reikia pirkti naują.
Nepilkite verdančio vandens ant stiklo….
…nes jis skils. Taip, jei jūsų automobilis stovi po langu ir iš tolo matote, kad jo priekinis stiklas apledėjęs, norėtumėte išsitraukti virdulį šilto ar karšto vandens ir išspręsti problemą per pusę minutės. Tačiau dėl šiluminio smūgio priekinis stiklas gali įtrūkti, o mes galime patirti išlaidų.
Verta žinoti: tą patį efektą (priekinio stiklo įtrūkimą) galime pasiekti, jei, įjungę variklį, šilto oro tiekimą nukreipsime tik į saloną. Jei vėliau karšto oro srautą nukreipsime į vis dar užšalusį priekinį stiklą, jis įtrūks horizontaliai tiksliai oro angų aukštyje. Išbandyta.
Nešildykite variklio stovėdami, net jei…
…tai leidžiama. Iš tiesų verta patikslinti ne visada tikslią informaciją: paprastai draudžiama palikti įjungtą automobilio variklį, kai automobilis stovi, tačiau ši taisyklė galioja tik gyvenamose teritorijose. Atitinkama Kelių eismo taisyklių nuostata skamba taip:
176.2. stovėti įjungus transporto priemonės variklį ilgiau, nei būtina paruošti transporto priemonę važiuoti (nuvalyti sniegą ir panašiai);
Už pažeidimą skiriama iki 12 eurų bauda. Tai nėra daug, bet…
Grįžtant prie techninių klausimų: šalto variklio užvedimas ir ilgas šildymas stovint kenkia varikliui ir brangiai kainuoja. Brangiai, nes šaltas variklis tuščiąja eiga sudegina gerokai daugiau degalų nei variklis, kuris jau pasiekė darbinę temperatūrą, ir žalingai, nes didelis degalų kiekis nuteka nuo cilindrų sienelių (benzino kvapas, kartais sklindantis nuo ką tik užvesto automobilio šaltuoju metų laiku, neatsiranda iš niekur) tiesiai į tepalo karterį. Alyva su benzinu praranda savo pradinį klampumą ir sumažėja jos gebėjimas izoliuoti bendradarbiaujančius variklio komponentus. Jei diena iš dienos šildote variklį stovėdami, keiskite alyvą kas 5 000-7 000 km ridos, kitaip tikėkitės, kad variklis susidėvės daug greičiau nei būtina.
Ir – jei tai darote prieš kieno nors langą – žinokite, kad apsunkinate jo gyvenimą ir netgi galite gauti baudą… Taip pat skaitykite: „Kodėl ilgai šildyti automobilio variklį po šalto žiemos nakties nėra gerai?“
Nevažiuokite išsileidusiomis padangomis
Šaltis labai pagreitina oro slėgio praradimą ratuose. Pirma, tai gryna fizika: kuo šalčiau, tuo labiau mažėja dujų slėgis, antra, kuo mažesnis oro slėgis ratuose, tuo labiau deformuojasi padanga ir tuo sparčiau mažėja slėgis. Atvėsus orams, pirmai progai pasitaikius verta patikrinti oro slėgį ratuose.
Patikrinkite patys: jei padangas pakeitėte prieš du mėnesius, greičiausiai „oro“ ratuose jau nepakanka. O kuo mažesnis slėgis, tuo greičiau padangos dėvisi.
Neplaukite automobilio savitarnos plovyklose
Kažkodėl dėl 15 laipsnių šalčio lauko savitarnos plovyklos neuždaromos – dauguma jų veikia. Ar galima jomis naudotis? Žinoma, galima. Ar tai saugu ir protinga? Tikrai ne. Problema ta, kad norint saugiai nuplauti automobilį šaltyje, būtina sąlyga yra ta, kad kėbulas turi būti veiksmingai išdžiovintas, kol vanduo dar nespėjo užšalti.
Tokios sąlygos yra pastatuose esančiose plovyklose, tokios sąlygos yra automatinėse plovyklose, kurios, be daugybės trūkumų, turi ir tą privalumą, kad 15 laipsnių šaltis jų negąsdina.
Bet kuriuo atveju, plaudami automobilį savitarnos plovykloje rizikuojate susižeisti (slidu) ir kitą rytą po plovimo galimai negalėsite įlipti į automobilį, nes automobilis gali užšalti. Kartais ledas ant kėbulo atsiranda beveik iš karto, dar nespėjus nubėgti vandeniui, užšąla užraktai, spynos ir sandarikliai esantys tarp durų ir kėbulos ir pan. Geriau su tokiu plovimu palaukti palankesnių oro sąlygų. Taip pat skaitykite: „Juo sutepkite sandariklius ir durys daugiau niekada nebeužšals“.
Ar turite dyzelinį variklį ir degalai „užšalo“? Nieko nepilkite į baką….
…nes jau per vėlu. Dyzelinas turi savybę, kad esant žemai temperatūrai jame nusėda parafino kristalai, kurie palaipsniui sudaro didesnes sankaupas ir ilgainiui gali užkimšti, pavyzdžiui, degalų filtrą. Ir tai reiškia važiavimo pabaigą. Kad taip nenutiktų, į žieminį dyzeliną (degalinėse nuo lapkričio arba gruodžio) dedama medžiagų, kurios sumažina vadinamąją šaltąją degalų filtro užsikimšimo temperatūrą.
Ką daryti: Jei gyvenate regione, kuriame tikėtinos didelės šalnos, geriausia prieš artėjančias šalnas į degalų baką įpilti specialaus produkto, vadinamo depresantu arba geliu nuo šalčio, kurį galima nusipirkti beveik visose degalinėse. Tačiau tai reikėtų padaryti prieš iš degalų nusodinant parafiną. Vėliau antigelis nepadės, jis paprasčiausiai neveiks, be to, gali atsitikti, kad… gali net virsti „želė“.
Norėdami užvesti automobilį, pastatykite jį į šiltą patalpą arba palaukite, kol jis sušils. Pašildytas dyzelinas atgauna savo pirmines savybes ir jį galima naudoti. O dėl ateities verta prisiminti, kad antigelio dedama prieš atsirandant problemoms, o ne po jų. Taip pat skaitykite: „Ar degalai gali užšalti? Ką daryti, jei užšalo?“
Ar automobilį užvedate laidais? Negazuokite su automobiliu iš kurio skolinatės elektros
Užvesti automobilį su išsikrovusiu akumuliatoriumi naudojant kabelius paprastai pavyksta, tačiau galite ir daug ką sugadinti. Viena iš klaidų – užvedant automobilį su išsikrovusiu akumuliatoriumi, gazuoti su automobiliu iš kurio skolinatės elektros. Dėl to perkraunamas kintamosios srovės generatorius, o tai neretai lemia jo sugadinimą. Konkrečiai: perdega diodai.
Bet kokių problemų rizika sumažėja, jei „donoro“ variklis dirba nedidelėmis apsukomis, o prieš užvesdami „įkraunamo“ automobilio variklį palauksite minutę, dvi ar net ilgiau: per tą laiką išsikrovęs akumuliatorius įkraus bateriją ir variklis užsives „beveik savaime“. Taip pat skaitykite: „Kurį akumuliatoriaus gnybtą nuimti pirmiausia?“