Įsivaizduokite situaciją, kai stovite prie šviesoforo ir jums nereikia nuolat spausti stabdžių pedalo. Automobilis pats tuo pasirūpins. Tai labai patogu spūstyse. Gali būti, kad jūsų automobilyje taip pat įrengta tokia funkcija ir jūs to net nežinote. Ji gali būti paslėpta po mygtuku arba aktyvuojama stipriau nuspaudus stabdžius.
Kai automobilis su automatine pavarų dėže sustoja, pavara nuolat bando nuvažiuoti. Ir atvirkščiai, modeliuose su vadinamosiomis mechaninėmis pavarų dėžėmis, nuspaudus sankabą, automobilis pradeda riedėti. Kaip galima to išvengti? Paprastai vairuotojas turi laikyti koją ant stabdžių, tačiau, pasirodo, šiuolaikiniuose automobiliuose dažnai įrengiama automatinio stabdymo sistema.
Kaip veikia „Auto hold“ funkcija?
Šis mechanizmas sustabdytą automobilį išlaiko vietoje, net jei nespaudžiame stabdžių. Daugelis vairuotojų neįsivaizduoja savo automobilio naudojimo be šios funkcijos ir galbūt jūsų automobilyje yra ši sistema, bet jūs apie ją nežinote.
Prie šviesoforo dauguma vairuotojų stabdo tol, kol užsidega žalias šviesoforo signalas ir jie gali judėti pirmyn. Gamintojai, norėdami vairuotojams palengvinti tokį stabdymą, kartais montuoja paprastą automatinio stabdymo sistemą. Šis naudingas pagalbininkas įjungiamas įvairiais būdais, priklausomai nuo konkretaus automobilio markės, modelio ir pavarų dėžės. Kartais vairuotojui tereikia sustojus stipriai nuspausti stabdžių pedalą ir įsijungia automatinio stabdymo sistema. Sistemą taip pat galima įjungti atskiru mygtuku prietaisų skydelyje arba meniu. Tuomet stabdžiai bus automatiškai prilaikomi, o vairuotojas, trumpam sustojęs, galės nuimti koją nuo centrinio pedalo.
Kaip atpažinti mygtuką šios funkcijos įjungimui?
Paiešką pradėkite nuo pavarų dėžės, kur dažniausiai yra specialus mygtukas. Jį gali simbolizuoti žodis „Auto Hold“, raidė „A“ apskritime, pats apskritimas arba net atviros rankos piktograma. Tą patį simbolį matysite ir ekrane priešais vairuotojo akis, kai funkcija „Auto Hold“ yra aktyvi.
Pažangių daugialypės terpės sistemų amžiuje šią funkciją taip pat galima paslėpti transporto priemonės nustatymų meniu. Kai kuriuose modeliuose, norint įjungti automatinio stabdymo funkciją, reikia stipriau paspausti arba palaikyti stabdžių pedalą.
„Auto Hold“ yra labai naudinga sistema, ypač mieste
„Auto Hold“ taip pat neleidžia važiuojant važiuojamąja dalimi (pvz., požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje) važiuoti atgal, todėl ši funkcija naudinga ne tik sankryžose. Sistema turi ir trūkumų, nes ji prilaiko transporto priemonę ir leidžia pajudėti tik nuspaudus akceleratoriaus pedalą, todėl kartais gali būti sunku pastatyti automobilį. Tuomet manevrai nebus visiškai sklandūs, nes po kiekvieno sustojimo automobilį reikia užvesti pridėjus akceleratoriaus pedalą.
O ką gali daryti vairuotojas, neturintis „Auto Hold“ sistemos? Ar yra būdas sulaikyti automobilį nelaikant kojos ant stabdžių pedalo? Naujesniuose automobiliuose tereikia paspausti rankinio stabdžio mygtuką, nes šiuolaikinis stovėjimo stabdys beveik visada automatiškai išsijungia pradėjus važiuoti.
Ar „Auto Hold“ turi trūkumų?
Nors ši funkcija labai patogi, kai kurie vairuotojai atkreipia dėmesį į tai, kad stovint ji yra pernelyg jautri, todėl gali trūkčioti ir netikėtai sustoti. Laimei, prireikus automatinio stabdymo funkciją galima lengvai išjungti.
„Auto Hold“ – tai funkcija, kuri gali gerokai pagerinti vairavimo komfortą, ypač važiuojant mieste. Verta atidžiau pasidomėti šia funkcija, nes ji gali gerokai palengvinti kasdienį naudojimąsi automobiliu. Kiekvienas vairuotojas pats sprendžia, ar automatinis stabdymas taps kasdiene patogia priemone, ar liks nepastebėta automobilio meniu parinktimi.