• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Stabdžių diskai ir trinkelės – važinėti iki galo ar pakeisti anksčiau?

pagal Andžej Biaigo
2022.08.29, 7:12
Patarimai
A A
0
stabdziu-trinkeles-stabdziu-diskai-keitimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Pagrindinė priežastis, dėl kurios automobilių naudotojai keičia stabdžių trinkeles ar diskus, yra girgždėjimas stabdant ir vibracija. Tačiau yra daug daugiau prevencinio keitimo indikacijų.

Stabdžių trinkeles verta keisti, ypač jei visą sezoną ramiai važinėjame mieste ir kartą ar du kartus per metus vykstame į tolimas keliones. Tuomet trinkelių apkrova labai pasikeičia ir transporto priemonės naudotojas gali nustebti, kad visą laiką puikiai veikusios trinkelės staiga sugenda važiuojant greitkeliu ar kalnuose. Rekordininkai gali nuvažiuoti iki 90 000 km su vienu komplektu, pamiršdami, kad nuo paskutinio trinkelių keitimo praėjo 5-6 metai, o prabėgęs laikas gali būti toks pat žalingas trinkelėms kaip ir rida.

Štai 5 svarūs argumentai, kodėl verta profilaktiškai keisti stabdžių trinkeles arba trinkelių ir diskų rinkinį dar prieš jiems visiškai susidėvint.

1. Trumpesnis stabdymo kelias

Įprastas lengvojo automobilio stabdymo kelias, važiuojant 100 km/val. greičiu ant sauso, geros kokybės asfalto, yra 38-39 m. Sportiniai ir aukščiausios klasės automobiliai artėja prie 30 m ribos. Silpniausiems modeliams reikia net 45-46 m. Tačiau reikia pažymėti, kad šiuos parametrus galima pasiekti tik su visiškai nauja stabdžių sistema. Nusidėvėjus trinkelėms ir diskams, stabdymo kelias pailgėja, nes pasikeičia temperatūros balansas ir stabdžių disko šiluminė talpa sumažėja. Akivaizdu, kad senos trinkelės ir seni diskai, net ir neviršijantys leistinų nuokrypių, gali nebeužtikrinti trumpiausio stabdymo kelio. Kai mechanikas įvertina, kad keičiant tik stabdžių trinkeles ir toliau naudojant diską jo storis gali sumažėti žemiau minimalios vertės, abi dalys turėtų būti keičiamos kartu. Greitai važiuojantiems vairuotojams verta priminti, kad padvigubinus greitį stabdymo kelias pailgėja keturis kartus.

naujos ir senos stabdziu trinkeles
Šaltinis: Shutterstock.

2. Didesnis automobilių su „tiuninguotais“ ratlankiais saugumas

Ratlankio konstrukcija ir medžiaga, iš kurios jis pagamintas, atlieka svarbų vaidmenį užtikrinant tinkamą stabdžių sistemos aušinimą. Naudojant neoriginalius „tiuninguotus“ ratlankius paprastai pablogėja šilumos išsklaidymas. Paradoksalu, bet ažūriniai ratlankiai gali mažiau efektyviai išsklaidyti šilumą nei vientisi ratlankiai. Todėl tiek trinkelės, tiek diskai yra linkę perkaisti. Prevencinį keitimą šiuo atveju lemia saugos sumetimai. Jį reikia pakeisti net ir tada, kai trinties elementų storis dar nėra pasiekęs ribinių verčių. Šioje vietoje verta atkreipti dėmesį į tai, apie kokią temperatūrą kalbame. Standartinės darbinės vertės yra 250-300 laipsnių Celsijaus. Ilgalaikis švelnus stabdymas nuokalnėse jau dabar reiškia maždaug 450-600 laipsnių Celsijaus, o rekordinės vertės siekia net 900 laipsnių Celsijaus.

Skaitykite  Akumuliatorius internetu – greičiau, pigiau ir saugiau

3. Girgždesių pašalinimas

Stabdymo metu girgždesys dažniausiai yra rezonansas, atsirandantis dėl įvairių komponentų, esančių aplink ratą, savitųjų nuotėkių persidengimo. Jie atsiranda ne tik dėl stabdžių trinkelės ar disko medžiagos savybių, bet ir dėl tokių komponentų kaip stebulė, vairo traukė, pakabos kolonėlė ar pakabos sudedamosios dalys. Jei vairuotojas skundžiasi, kad stabdant girdisi girgždesys, ir visi požymiai rodo, kad stabdžių sistema perkaista, frikcinė medžiaga suskilinėja arba nuo nekokybiško stabdžių disko paviršiaus dega metalo dalelės, patartina pasiūlyti pakeisti visą firminių frikcinių komponentų rinkinį – to paties gamintojo diskus ir trinkeles.

4. Nejudrumas taip pat žalingas

Ilgai stovint transporto priemonei, stabdžių diskai pradeda rūdyti. Dėl to jie gali būti visiškai sunaikinti. Šis procesas sustiprėja esant dideliam druskingumui, drėgmei ir užterštumui. Jei bandymai pašalinti paviršinį korozijos sluoksnį pakartotinai švelniai stabdant nepadeda, reikia pakeisti visą komplektą, t. y. diskus ir trinkeles. Tai vienintelis būdas atkurti stabdžių sistemos būklę, buvusią prieš ilgą stovėjimą.

seni ir nauji stabdziu diskai
Šaltinis: Motorverso.

5. Keitimą lemia ne tik storis

Įprasta keisti trinkeles ir diskus, kai jų storis sumažėja iki ribos. Deja, tai klaidingas požiūris, nes atliekant patikrą reikia įvertinti trinties paviršių būklę ir struktūrą. Ant disko neturi būti įdubimų, slenksčių ir įbrėžimų, o trinkelė neturi būti įtrūkusi ar įskilusi. Bet kokie spalvos pokyčiai, liudijantys apie perkaitimą, taip pat nepriimtini. Per didelė korozija, žinoma, taip pat yra keitimo priežastis.

Žymos: automobilisstabdžių diskaistabdžių trinkelės
Dalintis14DalintisSiųstiDalintis2
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Geriausi naudoti automobiliai iki 2000 €: ką renkasi lietuviai?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz