„Start-stop“ sistema, kuri išjungia variklį, kai automobilis stovi spūstyje, nuo pat jos atsiradimo pradžios daugeliui vairuotojų kėlė prieštaringų nuomonių. Tačiau paaiškėjo, kad dėl jos veikimo sutaupoma daug lėšų.
„Start-stop“ sistema tapo standartine naujų automobilių funkcija, kad būtų laikomasi išmetamųjų teršalų standartų. Nors iš pradžių ši sistema buvo paremta „klasikiniu“ starteriu, šiuolaikiniai „minkštieji“ hibridiniai automobiliai jau yra pasirengę nuolat įjungti ir išjungti įrenginį net ir lėtai riedant eisme.
Kaip veikia „start-stop“ sistema?
Paaiškinimas žemiau pateiktame vaizdo įraše.
Nors tokia sistema gali atrodyti, kad sutaupyti galima tik iš dalies, kai kuriose transporto priemonėse galima lengvai pamatyti, kiek eurų (arba litrų bake) liko kišenėje. Vienas iš tokių automobilių yra „Suzuki Vitara“ su 1,4 l „Boosterjet“ agregatu, turinčiu švelnią hibridinę sistemą ir mechaninę pavarų dėžę.
Kaip matyti iš borto kompiuterio duomenų, per 4,5 valandos stovėjimo spūstyse buvo sutaupyta kiek daugiau nei 2 l degalų. Tai sudaro maždaug 0,4 l per valandą stovėjimo vietoje.
Kiek reikia važiuoti, kad sutaupytumėte 2 litrus benzino? Įdomu tai, kad kelionės kompiuteris nebuvo iš naujo nustatytas nuo tada, kai automobilis išvažiavo iš salono. Iš viso „Vitara“ nuvažiavo 4519 km (tiek kelyje, tiek mieste). Taigi išeina, kad kas 1000 km stovime (vidutiniškai) valandą, per kurią „start-stop“ išjungia variklį.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.