Matydami kai kurių vairuotojų elgesį kartais galite suabejoti, ar jie apskritai turi vairuotojo pažymėjimą. Štai sąrašas klaidų, kurių geriau vengti, kad kiti apie mus taip negalvotų.
Visi vairuotojai yra skirtingi. Vieni vairuoja geriau, kiti šiek tiek prasčiau, tačiau visus juos vienija tai, kad visi prie vairo darome klaidų. Tačiau mūsų tikslas – ne priekaištauti vieni kitiems dėl klaidų, o atkreipti didesnį dėmesį į tai, ką darome vairuodami. Dažnai užtenka nedidelio pakeitimo, kad vairavimas taptų sklandesnis ir saugesnis. Štai keletas klaidų, kurių geriau nekartoti, pavyzdžių.
Sankryžos blokavimas
Kelių eismo įstatymo nuostatos aiškiai draudžia vairuotojui įvažiuoti į sankryžą, jei sankryžoje ar už jos nėra vietos važiuoti. Nepaisant to, atrodo, kad daugelis vairuotojų tai pamiršta, blokuoja eismą ir prisideda prie spūsčių didėjimo.
Stabdymas posūkyje
Teoriškai atskira šviesoforo fazė, skirta posūkiui į kairę (rečiau – į dešinę), skirta pagerinti eismo srautą. Ji sukurta taip, kad vairuotojams nereikėtų niekam duoti kelio ir jie galėtų atlikti manevrą visiškai nesusidūrę. Tačiau atrodo, kad kai kurie žmonės to nesuvokia ir, pavyzdžiui, sustoja priešais signalą ar eismo juostą, nors pėstiesiems tada dega raudonas šviesoforo signalas.
Greitėjimo eismo juostos nenaudojimas
Tiek mieste, tiek greitkeliuose ir automagistralėse sukurtos specialios greitėjimo juostos, kad vairuotojams būtų lengviau įsilieti į eismą. Praktikoje dažniausiai būna atvirkščiai, o naudojimąsi visu greitėjimo juostos ilgiu kiti eismo dalyviai dažnai suvokia kaip gudrumą. Tačiau esmė kaip tik ir yra ta, kad būtų vietos ir laiko automobiliui pagreitinti, kad niekam neužkirsti kelio ir nepriversti jo staigiai stabdyti.
Apsisukimas neleistinoje vietoje
Didelių miestų gatvėse dažnai galima pamatyti automobilius, sukančius neleistinoje vietoje, kai vairuotojai nepaiso dvigubos ištisinės linijos arba posūkio signalo. Pirmuoju atveju tai akivaizdu, o antruoju verta priminti, kad žalia rodyklė, leidžianti be susidūrimo sukti į kairę, nereiškia, kad galite sukti ir jūs. Tai įmanoma tik esant krypties signalui su papildoma rodykle žemyn.
Automobilių statymas priešais pėsčiųjų perėją
Pagal Kelių eismo taisyklių nuostatas draudžiama statyti automobilį ant pėsčiųjų perėjos, dviračių perėjos ir mažesniu nei 5 m atstumu prieš pėsčiųjų perėją ar dviračių perėją. Verta laikytis šių taisyklių, nes jos turi didelę įtaką pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui.
Kairės eismo juostos laikymasis
Šiuo atveju įstatymas taip pat nepalieka vietos abejonėms, nes minėtame įstatyme galime perskaityti, kad vairuotojas „privalo važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto“. Tai reiškia, kad net ir kelių eismo juostų kelyje vairuotojas turi laikytis kraštinės dešiniosios eismo juostos ir gali važiuoti kairiąja (arba vidurine) eismo juosta tik aplenkdamas. Baigęs šį manevrą, jis turėtų grįžti į anksčiau užimtą eismo juostą.
Pamiršti posūkio signalai
Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad „transporto priemonės vairuotojas privalo iš anksto ir aiškiai rodydamas posūkio signalą parodyti, kad ketina keisti važiavimo kryptį arba eismo juostą, o baigęs manevrą iš karto nustoti signalizuoti“. Nors įstatymų leidėjas nenurodė, kas tiksliai reiškia „iš anksto“, neabejotina, kad tai turi būti daroma taip, kad kiti vairuotojai tai suprastų. Juk teisingas kitų eismo dalyvių informavimas apie planuojamus manevrus yra labai svarbus eismo saugumui.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.