• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 8 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Kaip šaltas oras veikia jūsų elektromobilį? Vairavimo ir įkrovimo žiemą vadovas

pagal Andžej Biaigo
2024.02.04, 10:28
Elektromobiliai
A A
0
elektromobilis ziema
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Ar šaltis turi įtakos jūsų elektromobilio akumuliatoriaus veikimui ir nuvažiuojamam atstumui? Ar elektrinius automobilius sunkiau valdyti sningant? Štai ką reikia žinoti apie elektromobilių vairavimą žiemą.

Praėjusiais metais Europoje elektromobiliai (EV) sudarė daugiau nei 14 proc. naujų automobilių pardavimų, o 2024 m. tikimasi pasiekti 20 proc. rinkos dalį.

Tačiau toliau populiarėjant elektromobiliams, daugeliui potencialių pirkėjų rūpi, kaip jie veikia žiemą.

Prieš išvažiuodami į kelią, pateikiame mūsų vadovą, kaip pasiekti maksimalų savo elektromobilio efektyvumą šaltuoju metų laiku.

Ar šaltas oras turi įtakos elektra varomoms transporto priemonėms?

Automobiliai, kaip ir žmonės, mėgsta aplinkos temperatūrą, todėl dėl šalto oro visi automobiliai – benzininiai, dyzeliniai ir elektriniai – veiks ne taip efektyviai.

Draudimas per kelias minutes – sužinokite, kiek kainuoja privalomasis draudimas.

Dėl išsikrovusio akumuliatoriaus, sugedusio generatoriaus ar starterio variklio problemos vidaus degimo variklio automobilis žiemą gali sunkiai užsivesti, o žema temperatūra gali sumažinti elektromobilio ridą.

Sumažėjus temperatūrai, sumažėja nuotolis, tačiau sumažėja ir akumuliatoriaus talpa.

Talpa iš esmės yra energijos kiekis, kurį gali sukaupti akumuliatorius, ir tai, kaip greitai jis gali išsikrauti, todėl įkrovimas užtrunka ilgiau.

Esant dideliam šalčiui, gali būti paveiktos ir įkrovimo stotelės, todėl įkrovimo laikas gali būti gerokai lėtesnis, todėl žiemą prie įkrovimo stotelių galite tikėtis praleisti daugiau laiko.

Taip pat skaitykite: „Viešosios elektromobilių įkrovimo stotelės virto kapinėmis: išsikrovę elektromobiliai ir užšalę įkrovimo kištukai“.

Kaip temperatūros kritimas veikia akumuliatorių?

Elektromobilių akumuliatoriai veikia kaupdami ir išleisdami energiją. Dėl šaltesnio oro sulėtėja bendras cheminių reakcijų procesas ir akumuliatoriaus veikimas. Tačiau verta pažymėti, kad ne visiems elektriniams automobiliams poveikis yra vienodas.

Kiek nuotolio elektromobilis netenka žiemą?

Norvegijos automobilių federacija (NAF) reguliariai atlieka elektromobilių žiemos ir vasaros ridos bandymus, kad išsiaiškintų, kaip jie veikia.

Per naujausią žiemos bandymą 29 automobiliai važiavo mišriais miesto ir kaimo keliais, kai temperatūra svyravo nuo nulio laipsnių iki minus 20 laipsnių Celsijaus. Automobiliai pradėti eksploatuoti su visiškai įkrautu akumuliatoriumi ir važiuoti tol, kol išsikrauna energija.

Rezultatai rodo, kad elektromobilio ridos sumažėjimas gali siekti nuo 10 iki 30 proc. oficialios automobilio ridos.

Skaitykite  Atskleista greičiausia įperkama elektrinė transporto priemonė 2025 m.

Geriausiai pasirodė visureigis „Maxus Euniq 6“, kuris prarado tik 10,5 proc. savo pasaulinės suderintos lengvųjų transporto priemonių bandymų procedūros (WLTP) nuvažiuojamo atstumo, o „Tesla Model S“ nuvažiavo 530 km, t. y. didžiausią atstumą iš visų elektromobilių, kol baigėsi nuvažiuojamas atstumas, ir šis atstumas buvo 16,4 proc. mažesnis už automobilio nurodytą WLTP nuvažiuojamą atstumą – 634 km.

Taip pat skaitykite: „Elektromobilių nuotolio testas žiemą Norvegijoje: „Tesla Model 3 Highland“ nepasiekė reikiamos ribos“.

tesla model 3 elektromobilis
„Telsa Model 3“ elektromobilis.

Ką galima padaryti, kad poveikis būtų mažesnis?

Galbūt negalite kontroliuoti oro sąlygų, tačiau yra daugybė būdų, kaip sumažinti žemos temperatūros poveikį jūsų elektromobilio nuvažiuojamam nuotoliui.

Jei automobilį statysite garaže arba dengtoje vietoje, akumuliatorius bus apsaugotas nuo didelio šalčio, todėl labiau tikėtina, kad jis išsilaikys įkrautas.

Be to, kai įkraunate akumuliatorių per naktį, galite suplanuoti išankstinį kondicionavimą tam laikui, kai išvažiuojate. Taip galėsite iš anksto pašildyti automobilio saloną prieš pradėdami kelionę, kad galėtumėte imti energiją iš pagrindinio elektros tinklo, o ne iš savo elektromobilio akumuliatoriaus.

Išvažiavus į kelią, įjungtas šildymas yra greičiausias būdas sumažinti ridą, todėl vietoj jo naudokite šildomas sėdynes ir šildomą vairą, nes tai daug veiksmingiau nei šildyti visą automobilį.

Taip pat ieškokite elektromobilio su šilumos siurbliu, nes taip efektyviau šildysite ir vėsinsite akumuliatorių. Verta pirkti automobilį, kuriame toks siurblys įrengtas, arba papildomai už jį sumokėti, jei jis siūlomas kaip papildoma galimybė.

Galiausiai pasirūpinkite, kad jūsų padangos būtų tinkamai pripūstos, ir reguliariai tikrinkite padangų slėgį, nes bet koks padangų slėgio disbalansas gali turėti įtakos jūsų energijos vartojimo efektyvumui.

Jei padangos nepakankamai pripūstos, akumuliatorius turi dirbti sunkiau, kad išlaikytų energiją.

Taip pat skaitykite: „Elektromobilis žiemą. Ką reikia turėti omenyje?“

Ar elektrinius automobilius sunku vairuoti ant ledo ir sniego?

Elektromobiliai paprastai varomi priekiniais arba visais ratais, todėl jie turėtų gerai važiuoti snieguotais keliais.

Be to, dėl akumuliatorių išdėstymo jų svorio centras paprastai būna žemai, o tai gali padėti padidinti sukibimą ir pagerinti stabilumą žiemos sąlygomis.

Skaitykite  Naudotų EV vertės kritimas 2025 m.: faktai ir priežastys

Tačiau svarbu nepamiršti, kad elektromobiliai yra sunkesni už panašaus dydžio benzininius ir dyzelinius automobilius, todėl slydimo atveju gali būti sunkiau suvaldyti automobilį.

Svarbiausias veiksnys kelyje yra jūsų greitis, todėl apledėjusiame kelyje visada važiuokite lėtai ir atsargiai.

Ekologinio režimo funkcija yra naudinga, nes ji ne tik prailgina akumuliatoriaus veikimo trukmę, bet ir gali užtikrinti saugesnį automobilio vairavimą žiemą, nes sumažina galią ir apriboja sukimo momentą.

Taip pat verta pagalvoti apie žiemines arba visasezones padangas, nes jos labai praverčia nukritus oro temperatūrai, nes užtikrina didesnį sukibimą važiuojant sniegu ir ledu nei įprastos padangos.

Šaltinis: Geraldine Herbert / Euronews.com
Žymos: elektromobiliaielektromobilio baterijaelektromobilių akumuliatoriai
Dalintis4DalintisSiųstiDalintis1

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Įžūlus manevras Regitros aikštelėje Vilniuje moteriai su vaiku tiesiog užlindo prieš nosį 1

Įžūlus manevras „Regitros“ aikštelėje Vilniuje – moteriai su vaiku tiesiog užlindo prieš nosį

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

BMW vairuotojas Palangos aplinkkelyje apvažiavo per kelkraštį

BMW vairuotojas Palangos aplinkkelyje apvažiavo per kelkraštį

0

Taip pat skaitykite

Sprendimas dėl vyresnių vairuotojų: ką nutarė Europos Sąjunga?

Lietuvos pirkėjai grįžta prie klasikos: šie naudoti visureigiai iki 10 000 € stebina patikimumu ir kainos verte

Nuo 2028 m. keisis visų Lietuvos vairuotojų pažymėjimai: ką reikės žinoti ir kada pradėti ruoštis?

Top 10 automobilių modelių, kurie pirkėjams sukelia didžiausius nuostolius

Naujas „Toyota“ visureigis už RAV4 kainą: ką jau žinome?

Automobilio pirkimas Lietuvoje: kada negalima atsiskaityti grynais?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.