Kinija svarsto galimybę įvesti 25 proc. tarifą automobiliams iš Europos Sąjungos ir Jungtinių Amerikos Valstijų. Kol kas tik automobiliams su didesniais varikliais. Tačiau jei pranešimai išsipildys, kai kurie gamintojai patirs didelį smūgį.
Kinijos automobilių prekių ženklai vis drąsiau žengia į užsienio rinkas. Užteko vos kelių mėnesių, kad jie pastebimai padidintų savo pozicijas Europoje ir JAV. Stipri plėtra sukėlė nerimą valdžios institucijoms, kurios nusprendė atidžiau išnagrinėti priežastis. Paaiškėjo, kad kiniškus automobilius gali subsidijuoti vietos valdžia, o tai yra konkurencijos taisyklių pažeidimas.
Jungtinės Valstijos į tai griežtai sureagavo ir nustatė 100 proc. tarifą kiniškiems elektriniams automobiliams. Panašūs, nors ir ne tokie radikalūs, yra ir Europos Sąjungos planai, kuri paskelbė, kad padidins savo dabartinį muitą nuo 10 proc. iki 30 proc.
Priežastis – ne tik įtarimai, kad Kinijos vyriausybė subsidijuoja Kinijos prekių ženklus, bet ir tai, kad Kinijos žaidėjų veikla Europoje nėra skaidri. Europos Komisija nurodo, kad tokios bendrovės kaip BYD, SAIC ar „Geely“ nebendradarbiauja su Europos valdžios institucijomis dėl subsidijų ar tiekimo grandinių skaidrumo.
Taip pat skaitykite: „ES teigia, kad trijų Kinijos elektromobilių gamintojų informacija yra nepakankama“.
Deja, nėra jokių požymių, kad tai pasikeis. Taip yra todėl, kad kinai nepateikė įrodymų, paneigiančių ES ir JAV kaltinimus. Vietoj to jie pagrasino 25 proc. atsakomaisiais muitais iš Europos ir JAV importuojamiems automobiliams.
Kinijos prekybos rūmai ES paskelbė X pareiškimą, iš kurio matyti, kad apie Kinijos planus juos informavo „informuoti asmenys“.
Buvo paminėtas gegužės 21 d., antradienį, valdančiosios Komunistų partijos laikraštyje „Global Times“ paskelbtas interviu, kuriame Kinijos automobilių technologijų ir mokslinių tyrimų centro vyriausiasis ekspertas Liu Binas paragino padidinti tarifą importuojamiems didesnės nei 2,5 litro talpos automobiliams.
Praėjusiais metais Kinija importavo 250 000 šios serijos automobilių ir nustatė 15 proc. muitą. Tačiau Pasaulio prekybos organizacijos taisyklės leidžia padidinti muitą iki 25 proc.
Jei taip iš tiesų atsitiks, labiausiai nukentės tokie aukščiausios klasės Europos prekių ženklai kaip BMW ir „Mercedes“, kurie Kinijoje parduoda daug modelių su didesniais varikliais. Galutiniai sprendimai – bent jau oficialiai – dar nepriimti. Tačiau tai nekeičia fakto, kad situacija tampa vis labiau įtempta, o tarifų karo šmėkla įgauna vis aiškesnį pavidalą.