„Citroen“ pradėjo negailestingą sąnaudų mažinimo programą, kad naujasis C3 mažasis automobilis rinkoje kainuotų mažiau nei 25 000 eurų už visiškai elektrinę versiją ir mažiau nei 15 000 eurų už vidaus degimo variklio versiją, sakė prekės ženklo vadovas Thierry Koskas.
„Citroen“ pavyko sumažinti gamybos sąnaudas maždaug 15-20 proc., palyginti su dabartiniu C3 modeliu, kuris rinkoje yra nuo 2016 m., – sakė Koskas, šią savaitę dalyvavęs žiniasklaidos bandomuosiuose važiavimuose Austrijos rytuose, netoli „Stellantis“ gamyklos Trnavoje (Slovakija), kur gaminamas C3.
Iš dalies dėl pigios ličio geležies fosfato (LFP) baterijos „e-C3“ yra pirmasis Europoje pagamintas ir parduodamas mažiau nei 25 000 eurų kainuojantis elektrinis automobilis. Šį rugsėjį jis pasirodys prekybos salonuose, kaip tik tuo metu, kai Europos Komisijos konkurencijos institucijos turėtų paskelbti tyrimo dėl Kinijos vyriausybės paramos elektromobiliams rezultatus. Europos automobilių gamintojai ruošiasi tam, ką kai kurie vadina nebrangių kiniškų elektromobilių „antplūdžiu“.
Kai svarstome, kaip sumažinti elektromobilio gamybos sąnaudas, pirmiausia atkreipiame dėmesį į akumuliatorių
„Automotive News Europe“ sakė Koskas.
Jis teigė, kad naudojant nikelio mangano kobalto (NMC) cheminę medžiagą „e-C3“ 44 kilovatvalandžių akumuliatoriui pagaminti, jo kaina būtų buvusi maždaug 20 proc. didesnė.
Tai reiškia, kad automobilyje, kuriame akumuliatorius sudaro 40 proc. visų išlaidų, galima sutaupyti daug lėšų, sakė jis. „Tai gana unikalus dalykas, kai komponentas yra toks svarbus visai automobilio savikainai“, – apie elektromobilius sakė Koskas.
Be akumuliatoriaus, C3 sukurtas ant „Stellantis“ „Smart Car“ platformos, kuri yra „PSA Group“ CMP architektūros, pirmiausia optimizuotos pigių automobilių, įskaitant C3 versiją, pardavimui Indijoje.
„Citroen“ taip pat labai supaprastino C3 versijas: tik du apdailos lygiai, be jokių papildomų galimybių, išskyrus išorinės spalvos pasirinkimą, sakė Koskas. „Tai labai supaprastina gamybą“, – sakė jis.
Standartinė įranga buvo sukalibruota taip, kad būtų „viskas, ko reikia klientui, bet nieko perteklinio“, ko jis gali nenaudoti, sakė Koskas. Vienas iš neįprastų pasiūlymų – priekinis ekranas, kuris projektuojamas ne ant priekinio stiklo, o mažame skydelyje po juo. C3 neturi įprastinio prietaisų skydelio; priekiniame ekrane rodomas greitis ir svarbios funkcijos, pavyzdžiui, įkrovos būklė.
C3 konkuruos tik su keliais pigesniais mažais automobiliais, visų pirma su „Dacia Sandero“, kuris yra segmento lyderis ir apskritai geriausiai parduodamas automobilis Europoje iki balandžio mėn. Kiti konkurentai – naujasis MG3 ir „Suzuki Swift“. Vėliau šiais metais „Renault“ pristatys Prancūzijoje pagamintą mažą elektrinį automobilį „5“, kurio kaina taip pat bus mažesnė nei 25 000 eurų.
Bazinio C3 su 100 AG 1,2 l benzininiu varikliu su turbokompresoriumi kaina Prancūzijoje prasideda nuo 14 990 eurų; 48 voltų švelnaus hibridinio variklio, kurį bus galima įsigyti 2025 m. pradžioje, kaina bus „mažesnė nei 20 000 eurų“, o visiškai elektrinės versijos su 320 km nuvažiuojamu atstumu kaina prasideda nuo 23 300 eurų. Prancūzijos pirkėjai galės pasinaudoti 4 000 eurų vyriausybės premija už „e-C3“, todėl jo kaina bus 19 300 eurų.
Kitais metais elektrinė 200 km nuvažiuojamo atstumo versija bus parduodama už mažiau nei 19 900 eurų.
Benzininės versijos CO2 emisija yra 129 g/km, o lengvojo hibrido – 117 g/km. Koskas sakė, kad nors tai gali atrodyti nereikšminga, tačiau „kiekvienas mažiausias rodiklis padeda“, ypač atsižvelgiant į tai, kad nuo 2025 m. išmetamų teršalų kiekis bus labai sumažintas.
Pasak jo, „pranašumas nėra toks didelis, bet vis tiek yra pranašumas, ypač šalyse, kuriose nustatytos baudų už išmetamųjų teršalų kiekį ribos“, įskaitant Prancūziją.
2025 m. ES nustatyta nauja išmetamųjų teršalų riba pagal WLTP skalę bus vos 94 g/km, t. y. maždaug 15 proc. mažesnė nei 2020-21 m. nustatyta 95 g/km riba pagal senąją NEDC skalę. Be to, automobilių gamintojams, parduodantiems daugiau kaip 25 proc. nulinės taršos automobilių, bus taikoma išmetamųjų teršalų kiekio priemoka: Joms gali būti taikoma iki 5 proc. nuolaida automobilių parko išmetamų teršalų kiekiui.
Koskas sakė, kad nauji tikslai „Citroen“, kurios gamoje šiuo metu yra tik keli elektromobiliai – kompaktiškas hečbekas „e-C4“ ir kompaktiškas kupė „e-C4X“, taip pat visiškai elektriniai keleiviniai furgonai, iškilo tinkamu metu.
Tačiau kitais metais „Citroen“ pristatys „e-C3“, mažą visureigį „e-C3 Aircross“ ir naujos kartos „C5 Aircross“, kuris bus visiškai elektrinis. Koskas siekia, kad būtų parduota apie 25 proc. visiškai elektrinių automobilių.
„Tai reiškia, kad iš esmės bet kuris mūsų parduodamas automobilis turės visiškai elektrinę versiją, todėl tai mums keičia žaidimo taisykles“, – sakė jis. „Ypač su e-C3, nes jis mums labai gerai parduodamas. Daugelis žmonių, kurie negalvoja apie elektrinį automobilį, gali tai padaryti su e-C3.“
„Citroen“ tenka ne tik parduoti daugiau elektromobilių, bet ir tęsti vieną didžiausių savo hitų – dabartinį C3, kurio per pirmąjį šių metų ketvirtį Europoje parduota 69 129 vnt., t. y. maždaug pusė visų „Citroen“ pardavimų Europoje, ir kuris šiame segmente užima ketvirtą vietą.
Koskas teigė, kad C3, kuris sukurtas ant iki „Stellantis PSA Group“ sukurtos platformos, „turėtų būti rinkodaros pavyzdys“, nes pastaruosius septynerius metus jis buvo nuolat gerai parduodamas. Pasak jo, per visą C3 gyvavimo laikotarpį jo pardavimų kreivė buvo visiškai plokščia.
„Įprastai rinkos dalis sumažėja, tada atliekate veido atnaujinimą ir vėl sumažėja“, – sakė jis. „Tai nuostabu. Tai rodo, kad C3 buvo tikrai gerai sukurtas ir suprojektuotas.“