Vokietijos kancleris Olafas Scholzas pasisakė prieš prekybos automobiliais ribojimą, Europos Sąjungai artėjant prie tarifų iš Kinijos importuojamoms elektrinėms transporto priemonėms įvedimo.
Vokietijos automobilių pramonė gauna naudos iš verslo Kinijoje ir galės konkuruoti su šios Azijos šalies automobilių gamintojais, jei prekyba išliks „sąžininga ir laisva“, šeštadienį sakė F. Scholz.
Tikimasi, kad ES šį mėnesį nustatys tarifus, skirtus Kinijos elektromobiliams, po to, kai buvo atliktas tyrimas dėl šios šalies subsidijų elektromobiliams. Pekinas pranešė, kad yra pasirengęs įvesti atsakomuosius muitus ES pagamintiems automobiliams su dideliais varikliais, kurie labiausiai smogtų Vokietijos „Mercedes-Benz“, „Porsche“ ir BMW.
„Izoliacija ir neteisėtos muitinės kliūtys – tai galiausiai tik pabrangina viską, o visus skurdina“, – sakė Scholzas „Stellantis“ „Opel“ filialo Riuselsheime (Vokietija) surengtame renginyje. „Mes neuždarome savo rinkų užsienio bendrovėms, nes to nenorime ir savo bendrovėms.“
Galinga Vokietijos automobilių pramonė pasipriešino muitams, teigdama, kad jos verslas su Kinija užtikrina darbo vietas šalyje. Buvęs „Volkswagen“ vadovas Herbertas Diessas šį mėnesį sakė, kad didėjantys prekybos nesutarimai skatintų infliaciją ir uždelstų perėjimą prie švaresnės ekonomikos.
Briuselis priima sprendimą dėl tarifų kaip tik tuo metu, kai Europoje lėtėja elektromobilių pardavimai, o automobilių gamintojai, įskaitant „Volkswagen Group“ ir „Mercedes-Benz“, dėl to koreguoja jų diegimą.
Scholzas teigė, kad pramonė turėtų ir toliau pereiti prie akumuliatorių energijos, kad ir ateinančiais metais išliktų konkurencinga.
„Abejoti pažanga, vilkinti atsinaujinimą ir transformaciją – tai turėtų skaudžių pasekmių“, – sakė Scholzas. „Jei taip elgsimės, mus aplenks kiti.“