„EV Clinic“ yra Kroatijos įmonė, teikianti elektrinių ir hibridinių automobilių, įskaitant akumuliatorius ir elektros variklius, priežiūros paslaugas. Ji noriai dalijasi informacija apie tai, kas negerai veikia elektrifikuotose pavarose. Bendrovė mano, kad „Toyota“ hibridiniai automobiliai yra geresni už dyzelinius, tačiau paprastai jie suprojektuoti blogai, nes pakanka vieno nesėkmingo važiavimo, kad elementai pakuotės viduryje išsikrautų. Šiuo atveju rida nesvarbi.
„Toyota“ hibridų trūkumai pagal juos remontuojančią tarnybą
Pradėkime nuo įspėjimo: EV klinikoje automobiliai nagrinėjami tada, kai jiems jau nutinka kažkas blogo, todėl normaliam žmogui aprašymų tonas gali pasirodyti pernelyg pesimistiškas. Laidojimo biuro darbuotojas, kalbantis apie savo darbą, taip pat nebus įmonės siela, nebent atsitiktų, kad jis dalyvautų laidotuvėse.
Įmonė teigia, kad reguliariai aptarnauja „Toyota“ hibridinius automobilius ir kad jų akumuliatoriai yra „labai blogai suprojektuoti“, nes BMS stebi 5-6 elementų rinkinius, yra tik 2-3 temperatūros jutikliai ir nenumatytas aušinimo ar oro srauto trūkumas. Be to, oro įsiurbimo angos gali užsikimšti. Dėl to nukenčia pakuotės viduryje esantys elementai, kuriuos užtenka vieno važiavimo netinkamomis sąlygomis, kad jie „iškeptų“.
„Toyota“ naudojami nikelio-metalo hidrido elementai yra daug mažesnės talpos nei ličio jonų, tačiau tai kompensuojama didesne sauga. Perkaitę jie praranda talpą (EV Clinic teigia, kad „Toyota“ hibridiniuose automobiliuose esantys akumuliatoriai labai greitai sugenda), tačiau juose nėra degių elektrolitų, todėl užsidegimo tikimybė nedidelė. Automobiliai nerodo jokios didelės talpos praradimo klaidos, tiesiog vairuotojas pastebi, kad automobilis nebėra toks ekonomiškas kaip anksčiau.
Šią problemą galima iš dalies išspręsti. Paprasčiausias sprendimas – vasarą vėsinti apatinę salono dalį, kad kuo daugiau šalto oro į konteinerį patektų iš keleivių salono. Kitas būdas, pailginantis elementų tarnavimo laiką, – kas 50 000 km išardyti pakuotę ir išvalyti oro kanalus. Tačiau tikėkitės, kad nuvažiavus 150 000 kilometrų, o ne daugiau kaip 200-250 000 kilometrų, kai kurie elementai bus užvirę, daugiau nei pusę jų gali tekti pakeisti. Laimei, dalys yra palyginti pigios, o remontas nesudėtingas.
"Toyota's hybrid batteries never break down."
— EV Clinic (@evclinic) June 7, 2024
"Don't listen to EV Clinic, they find fault with everything."
"Batteries last over 500,000 km in all Toyotas."
"The warranty is 10 years" (they forget to mention 180k km).
"They are some amateurs."
The owners didnt learned to hear… pic.twitter.com/12DqUmXlS3
EV klinika nuolat pabrėžia, kad hibridai – tai blogiausių vidaus degimo ir elektrinės pavaros savybių derinys. Hibridinių automobilių baterijos yra mažos, todėl jie turi pasiimti daug energijos regeneracinio stabdymo metu. Savo ruožtu šios didelės galios jie turi atsisakyti greitėdami. Dėl to jos greitai degraduoja. Tuo tarpu gamintojai nustato panašias akumuliatorių kainas kaip ir daug kartų didesnių elektrinių automobilių pakuočių