• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kas geriau? Stabdymas varikliu ar važiavimas laisva pavara? Paaiškiname

pagal Andžej Biaigo
2024.10.13, 12:47
Patarimai
A A
0
mechanine pavaru deze
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Daugelis vairuotojų, pasiekę tam tikrą greitį, užuot palaikę pastovų greitį, įjungia neutralią pavarą ir leidžia automobiliui riedėti be variklio pagalbos. Toks vairavimo būdas buvo prasmingas senesniuose automobilių modeliuose, tačiau dabar jo geriau vengti.

Dar visai neseniai vairuotojai buvo mokomi, kad geriausia kuo dažniau įjungti neutralią padėtį, todėl daugelis vairuotojų šios praktikos laikosi ir šiandien. Pirmiausia jie įsibėgėja iki tam tikro greičio ir tada įjungia neutralią padėtį, o automobilis rieda tik dėl ratams tiekiamos kinetinės energijos. Jei vairuotojas nori pagreitėti, jis vėl įjungia pavarą, pagreitina automobilį ir tada vėl išjungia pavarą. Stabdydami jie taip pat įjungia pavarą, tas pats galioja ir važiuojant nuo kalno. Anksčiau tai buvo prasminga, tačiau šiandien geriau taip nedaryti.

Ar įjungus neutralią pavarą sumažėja degalų sąnaudos?

Anksčiau tokia praktika buvo populiari, nes automobiliai buvo kitokie ir iš tikrųjų buvo galima sutaupyti degalų. Tačiau tai vis dar iš komunistinių laikų, kai didžioji dauguma automobilių variklių buvo varomi karbiuratoriais. Tokių konstrukcijų automobiliuose, net jei važiuodami pavara atleisdavote gazą, automobilis ir toliau degindavo degalus. Dar 9-ojo dešimtmečio ir net ankstesniuose automobiliuose, kai važiuodami pavara atleidžiate akceleratoriaus pedalą, variklis visai nenaudoja degalų.

Antroji problema – stabdymas. Jei važiuojate pavara, ne tik taupote degalus, bet ir stabdžius, nes dėl visos transmisijos pasipriešinimo automobilis stabdo pats, tai vadinama stabdymu varikliu. Žinoma, norint efektyviai naudoti šį stabdymo būdą, reikia praktikos ir pripratimo, tačiau ilgainiui pastebėsite, kad stabdžių sistema tarnaus daugiau kilometrų.

Taupant pinigus taip pat verta paminėti, kad dažnas sankabos naudojimas sutrumpina jos tarnavimo laiką. Tai dažnai pabrėžia mechanikai. Pavyzdžių ilgai ieškoti nereikia, nes dažnai ilgoms kelionėms naudojamas automobilis su viena sankaba gali nuvažiuoti kelis šimtus tūkstančių kilometrų! Toks rezultatas neįmanomas važiuojant mieste, o jei, be to, dažnai perjunginėjame pavaras, dar labiau sutrumpiname tarnavimo laiką. Tai dar vienas argumentas riboti laisvą važiavimą.

Važiuoti laisva pavara nerekomenduojama dėl dar vienos priežasties

Verta paminėti ne tik ekonomiškumą, bet ir saugumą. Kai automobilis važiuoja tuščiąja eiga, vairuotojas visiškai nevaldo automobilio, o manevrai, kuriuos jis gali atlikti, yra apsisukimas ir stabdymas. Tačiau būna atvejų, kai akceleratoriaus pedalo pridėjimas yra vienintelė išeitis iš spūsties. Tuomet brangios sekundės prabėga papildomam pavarų perjungimui, ir nors gali atrodyti, kad pavarų perjungimas neužtrunka ilgai, nepatyrusiam žmogui tai gali užtrukti per ilgai. Žinoma, tai darydami turite stebėti variklio sūkių dažnį, per žema aukštesnė pavara taip pat nesuteikia greito automobilio pagreičio ir, beje, neigiamai veikia variklio tarnavimo laiką, jei stipriai spaudžiamas gazas.

Skaitykite  Viena klaida, kuri gali sukelti rimtą automobilio gedimą

Važiuojant nuo kalno, ypač kalnuose, būtina stabdyti varikliu. Jei nuo kalno važiuojate tuščiąja eiga, visą laiką turėsite naudoti stabdžius, o po kurio laiko stabdžiai gali perkaisti, todėl sumažės stabdymo galia, o kraštutiniais atvejais – net visiškai nustos veikti. Geriau neleisti, kad taip nutiktų, juolab kad net ir stabdant varikliu visai stabdžių sistemai kalnuose nėra lengva.

Kada verta pasilikti laisvą pavarą?

Gera mintis yra turėti laisvumą, kai automobilis stovi; kai žinome, kad ilgai nejudėsime, geriau perjungti žemesnę pavarą ir atleisti sankabą. Tačiau jei paliekate automobilį su išjungtu varikliu, taip pat pravartu įjungti pavarą, ypač įkalnėje. Tuomet automobiliui riedėti neleidžia ne tik rankinis stabdis, bet ir visa transmisija.

Galima sakyti, kad tobulėjant technologijoms tuščia eiga tapo mitu. Mūsų seneliai ir tėvai galėjo važiuoti tuščiąja eiga, nes taip darė visą gyvenimą, ir taip buvo todėl, kad automobiliuose iki kompiuterių ir purkštukų eros toks elgesys tam tikrais atvejais galėjo padėti sutaupyti degalų, be to, kelyje būdavo mažiau automobilių, todėl mažiau pavojingų situacijų, kai degalai galėjo praversti. Šiais laikais galime vienareikšmiškai pasakyti, kad neverta važiuoti palaidai.

Automobiliai keičiasi, keičiasi ir vairuotojų įpročiai

Ne visi vairavimo įpročiai yra geri, be to, tobulėjant technologijoms ir didėjant transporto priemonių skaičiui keliuose, keičiasi ir automobilio naudojimo būdas. Šiuolaikiniuose automobiliuose įrengtos pažangios pagalbos vairuotojui sistemos, kurios reikalauja kitokio požiūrio į vairavimą nei tos, kurios buvo naudojamos prieš kelis dešimtmečius. Todėl verta atnaujinti savo žinias ir pritaikyti vairavimo techniką prie šiuolaikinių standartų, kad užtikrintumėte maksimalų saugumą ir efektyvumą sau ir kitiems eismo dalyviams.

Žymos: mechaninė pavarų dėžėstabdymas pavaromisstabdymas varikliu
Dalintis149DalintisSiųstiDalintis26

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.