„Volkswagen Group“ aukščiausios klasės prekės ženklui „Audi“ nepavyko rasti tinkamo investuotojo į sunkumų patiriančią elektrinių transporto priemonių gamyklą Briuselyje, todėl padidėjo rizika, kad gamykla gali būti uždaryta.
Nė viena iš 26 suinteresuotų šalių ir potencialių investuotojų, įskaitant vieną, kuris pastarosiomis dienomis peržiūrėjo pasiūlymą, nepasiūlė „perspektyvios ir tvarios koncepcijos“ dėl gamyklos ateities, sakė „Audi“ vyriausiasis veiklos vadovas Gerdas Walkeris.
VW vidaus paieškos dėl būsimos automobilių gamybos ar alternatyvių gamyklos panaudojimo būdų taip pat buvo tuščios, teigė prekės ženklas.
„Man svarbu, kad mes greitai sukurtume aiškumą informavimo ir konsultavimosi procese ir dabar toliau sutelktume dėmesį į diskusijas dėl socialinio plano“, – spalio 16 d. pareiškime sakė G. Walkeris. „Mes ir toliau sieksime tai daryti pasitikėdami, objektyviai ir sąžiningai“.
Tikėtina, kad apie 3 000 gamyklos darbuotojų neteks darbo, sakė gamykloje veikiančios ACV-CSC profsąjungos derybininkas Ronny Liedtsas.
„Vienintelis dalykas, kurį jie nori padaryti, tai kuo greičiau uždaryti gamyklą. Jokia alternatyva jiems netinka“, – sakė jis.
Dideles sąnaudas patirianti „Audi“ gamykla Briuselyje gali tapti pirmąja Europoje uždaryta VW gamykla. Ji susidūrė su sunkumais dėl menkos Q8 E-Tron, vienintelio jos modelio, paklausos, o centrinė gamyklos vieta trukdė jai plėstis ir atnaujinti logistiką, kad gamykla taptų ekonomiškesnė.
„Audi“ – ne vienintelis „VW Group“ prekės ženklas, patiriantis spaudimą. Vangi elektromobilių paklausa, įperkamų modelių trūkumas ir technologiškai pažangūs konkurentai, tokie kaip „Tesla“ ir BYD, privertė didžiausią Europos automobilių gamintoją imtis vienos intensyviausių sąnaudų mažinimo programų per pastaruosius metus.
Dėl didžiulio gamybos pajėgumų pertekliaus Vokietijos gamyklose VW pirmą kartą per 87 metų istoriją privertė savo vardo prekės ženklą svarstyti galimybę uždaryti Vokietijos gamyklas ir panaikinti tris dešimtmečius su darbuotojais sudarytus susitarimus dėl darbo vietų saugumo.
„Audi“ restruktūrizuoja kelis padalinius, kad paspartintų sprendimų priėmimą ir greičiau pristatytų naujus modelius. Be to, „Audi“ planuoja dalyvauti „Formulės 1“ lenktynėse nuo 2026 m.
Belgijos laikraštis „De Tijd“ rugsėjo mėn. pranešė, kad Kinijos elektromobilių gamintoja „Nio“ rengia pasiūlymą pirkti gamyklą.