Naujausi Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenys rodo, kad 2024 m. rugsėjį visoje Europos Sąjungoje naujų automobilių registravimas sumažės 6,1 proc. Šį nuosmukį daugiausia lėmė vangūs rezultatai Italijoje, Prancūzijoje ir Vokietijoje, tuo tarpu Ispanijoje, prieštaraujant bendrai tendencijai, buvo užfiksuotas teigiamas augimas.
Pagrindiniai šalies rezultatai:
- Italija: smarkiai sumažėjo -10,7 % naujų automobilių registravimas.
- Prancūzija: dar didesnis -11,1 % sumažėjimas.
- Vokietija: Naujų automobilių registravimas sumažėjo -7 %.
- Ispanija: Išimtis – 6,3 % augimas, kuris buvo reikšminga išimtis.
Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius Vokietija ir Prancūzija taip pat patyrė sunkumų – jų registravimas sumažėjo atitinkamai -1 % ir -1,8 %. Tačiau Italijoje ir Ispanijoje per tą patį laikotarpį užfiksuotas 2,1 % ir 4,7 % augimas.
Automobilių tipų rinkos dalių pokyčiai
2024 m. rugsėjį ES automobilių rinkoje buvo pastebimi dideli pokyčiai, ypač hibridinių ir elektrinių transporto priemonių atžvilgiu:
- Benzininiai automobiliai: 2023 m. rugsėjo mėn. sudarė 29,8 % rinkos, palyginti su 34 % 2023 m. rugsėjo mėn.
- Dyzeliniai automobiliai: sudarė 10,4 % rinkos.
- Baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių (BEV): Jie sudarė 17,3 % ir rodo augimo tendenciją.
- Hibridinės elektrinės transporto priemonės (HEV): Dominuoja 32,8 % rinkos.
- Hibridinės hibridinės elektrinės transporto priemonės (PHEV): sudarė 6,8 %, palyginti su 8,2 % praėjusiais metais.
Didėja baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių (BEV) registravimas
Rugsėjo mėn. baterijomis varomų elektromobilių registravimas išaugo 9,8 % ir pasiekė 139 702 vienetus. Šį augimą galima paaiškinti griežtėjančiomis aplinkosaugos taisyklėmis visoje Europoje. Tačiau šio šuolio nepakako atsverti per pirmuosius devynis 2024 m. mėnesius 5,8 % sumažėjusios BEV rinkos apimties. Didelė elektromobilių kaina tebėra didelė kliūtis, ypač pradedantiesiems pirkėjams.
Be to, neseniai padidinus iš Kinijos į ES importuojamų elektrinių transporto priemonių tarifus, gali padidėti kainos, o tai gali turėti įtakos būsimam šio segmento augimui.
Hibridinių elektrinių transporto priemonių populiarumas didėja, o įkraunamų hibridinių transporto priemonių – mažėja
- Hibridinės elektrinės transporto priemonės (HEV): jų rinkos dalis padidėjo nuo 27,4 % 2023 m. rugsėjo mėn. iki 32,8 % 2024 m. rugsėjo mėn.
- Įkraunamos hibridinės elektrinės transporto priemonės (PHEV): Priešingai, registravimas sumažėjo -22,3 %, o rinkos dalis sumažėjo nuo 8,2 % praėjusį rugsėjį iki 6,8 % 2024 m. rugsėjį. Šis nuosmukis paveikė visas pagrindines rinkas – praėjusį mėnesį užregistruota 54 889 vnt.
Benzininių automobilių pardavimų mažėjimas pagrindinėse rinkose
2024 m. rugsėjo mėn. benzininių automobilių pardavimai gerokai sumažėjo (-17,9 %) dėl prastesnių rezultatų pagrindinėse Europos rinkose:
- Italijoje: Benzininių automobilių pardavimai sumažėjo -23,3 %.
- Vokietijoje: pardavimai sumažėjo -15,2 %.
- Prancūzijoje: smarkiai sumažėjo -31,9 %.
- Ispanijoje: pardavimai sumažėjo -10,7 %.
Benzininių automobilių dalis ES rinkoje sumažėjo nuo 34 % 2023 m. rugsėjo mėn. iki 29,8 % 2024 m. rugsėjo mėn.
Išvada
Europos automobilių rinkoje vyksta ryškūs pokyčiai. Tradicinių benzininių automobilių nuolat mažėja, o elektriniai ir hibridiniai modeliai tampa vis populiaresni dėl griežtesnių aplinkosaugos taisyklių ir didėjančio vartotojų sąmoningumo. Nepaisant teigiamų baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių tendencijų, tokie iššūkiai, kaip didelės išlaidos ir galimas tarifų poveikis, gali turėti įtakos būsimam augimui. ES rinkai toliau vystantis, Ispanijoje nuosekliai didėjantis registruojamų automobilių skaičius ir didėjanti pirmenybė elektra varomoms transporto priemonėms rodo platesnį perėjimą prie tvaraus judumo sprendimų visoje Europoje.