„Audi“ Briuselio gamykla, garsėjanti kaip viena pažangiausių ir ekologiškiausių ‚Volkswagen‘ grupės gamyklų, iki 2025 m. vasario 28 d. visam laikui nutrauks automobilių gamybą. Nepaisant intensyvių pastangų ieškoti alternatyvų, nebuvo rasta jokio tinkamo sprendimo, kaip užkirsti kelią uždarymui, praneša „Reuters“.
Tvarios automobilių gamybos pradininkas
Belgijos sostinėje įsikūrusi „Audi Brussels“ 2018 m. įėjo į istoriją kaip pirmoji pasaulyje anglies dvideginio neišskirianti aukščiausios klasės automobilių gamykla. Bėgant metams gamykla tapo pagrindiniu „Audi“ elektrinių transporto priemonių, įskaitant „Audi Q8 e-tron“ ir „Audi Q8 Sportback e-tron“, gamybos centru. Anksčiau joje buvo gaminamas „Audi e-tron“ – pirmasis masiškai gaminamas „Audi“ elektromobilis, o dar anksčiau – kompaktiškas „Audi A1“.
Turtingą palikimą turinti gamykla
Briuselio gamykla jau daugiau kaip 70 metų yra automobilių gamybos pagrindas. Jo kelionė prasidėjo 1949 m. balandžio 7 d., o 1970 m. jį perėmė „Volkswagen Group“. Šioje gamykloje buvo gaminami keli kultiniai modeliai, pavyzdžiui, „VW Golf“, „VW Polo“ ir „Audi A3“. 2007 m. valdymą perėmė „Audi AG“, kuri 2010 m. pristatydama „Audi A1“ pradėjo naują etapą. Nuo 2010 m. iki 2018 m. buvo pagaminta beveik 910 000 „Audi A1“ vienetų, kol gamyba buvo perkelta į Ispaniją.
Sudėtingas sprendimas
Nepaisant daugybės derybų, pastangos parduoti gamyklą buvo nesėkmingos, todėl „Audi“ neturėjo kitos išeities, kaip tik paskelbti apie jos uždarymą. Šis sprendimas palietė maždaug 3 000 darbuotojų ir reiškia didelę netektį bendruomenei. Gerdas Walkeris, „Audi AG“ valdybos narys, atsakingas už gamybą, apibūdino šį sprendimą kaip „sunkiausią per visą mano profesinę karjerą“.
Žvilgsnis į ateitį
2025 m. vasario 28 d. gamybos linija bus oficialiai sustabdyta, taip užbaigiant vienos novatoriškiausių Europos automobilių gamyklų istoriją. Pasaulinei automobilių pramonei toliau keičiantis, „Audi Brussels“ palikimas liudija tvarios gamybos galimybes.