Jei neseniai pradėjote vairuoti „Toyota“ hibridinį automobilį, galbūt pastebėjote paslaptingą „B“ raidę ant pavarų perjungimo svirties. Skirtingai nuo tradicinių PRNDL pavarų perjungiklių, šis režimas nėra paprastai paaiškinamas, todėl daugeliui vairuotojų kyla smalsumas.
Paprastai tariant, „B“ reiškia „stabdymą“, konkrečiai – stabdymą varikliu. Dauguma pavarų dėžių teikia pirmenybę degalų naudojimo efektyvumui, laikydamos automobilį aukštesnėse „pavarose“, o B režimas nurodo automobiliui likti žemesnėse „pavarose“, taip padidindamas variklio pasipriešinimą. Tai padeda sulėtinti automobilį, nesinaudojant didele stabdžių jėga.
Kada reikia naudoti B režimą?
B režimas ypač naudingas leidžiantis nuo stačių įkalnių ar kalnų. Jis suteikia papildomą kontrolę, nes sumažina dažno stabdymo poreikį, o tai gali padėti išvengti stabdžių perkaitimo ar nusidėvėjimo.
Tačiau B režimas nėra idealus kasdieniam važinėjimui mieste, nes gali sumažinti degalų naudojimo efektyvumą. Jį geriau palikti tiems momentams, kai stabdymas varikliu gali padidinti saugumą ir sumažinti stabdžių naudojimą ilgose nuokalnėse.
Kodėl „B“, o ne „L“?
Skirtingai nuo tradicinių automatinių pavarų dėžių, „Toyota“ hibridinėse pavarų dėžėse nėra pavarų tradicine prasme. Vietoj to juose naudojama bepakopė transmisija (CVT). Šį skirtumą atspindi „B“, o ne „L“ raidės naudojimas, nes akcentuojamas variklio stabdymas, o ne konkrečios žemos pavaros.
Praktiniai patarimai Lietuvos vairuotojams
Nors Lietuvoje nėra aukštų kalnų, vairuotojams kalvotose vietovėse arba regionuose, kur yra ilgų nuokalnių, pavyzdžiui, Žemaitijoje arba Aukštaitijoje, gali būti ypač naudingas B režimas. Tai specifinėms situacijoms skirta funkcija, tačiau tinkamai naudojama ji gali turėti didelę reikšmę.
Dabar, kai jau žinote, ką reiškia „B“ ant hibridinio „Toyota“ pavarų perjungiklio, galite drąsiai ja naudotis, kai to reikalauja situacija. Saugus vairavimas!