Kai transporto priemonės skaitytuve pasirodo diagnostikos trikties kodas P0061, jis signalizuoja apie tam tikrą deguonies jutiklio šildymo sistemos gedimą, kurio daugelis vairuotojų nepastebi, kol veikimo problemos tampa neišvengiamos. Šis kodas nurodo į šildomo deguonies jutiklio, esančio 2 banko 3 jutiklio, paprastai esančio po katalizatoriumi, varžos problemą. Poveikis toli gražu neapsiriboja paprastu jutiklio gedimu ir gali turėti įtakos degalų ekonomijai, išmetamųjų teršalų kiekio atitikčiai ir bendram variklio veikimui taip, kaip dauguma transporto priemonių savininkų nenumato.
P0061 HO2S Šildytuvo varžos 2 banko 3 jutiklio reikšmė ir apibrėžtis
P0061 reiškia šildomo deguonies jutiklio (HO2S) šildytuvo grandinės, esančios 2 banko 3 jutiklyje, gedimą. Bank 2 reiškia variklio pusę, kurioje nėra cilindro Nr. 1, o 3 jutiklis paprastai būna už katalizinio konverterio. Deguonies jutiklio šildytuvas padeda jutikliui greičiau pasiekti darbinę temperatūrą, skatindamas tikslius degalų įpurškimo sistemos rodmenis. Kai šis šildytuvas sugenda, dėl netinkamo oro ir degalų mišinio valdymo gali sumažėti degalų sąnaudos, padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir gali būti pažeistas katalizinis konverteris.
Bendrosios P0061 priežastys
- Neveikiantis deguonies jutiklio kaitinimo elementas – vidinė kaitinimo ritė perdegė arba sugedo
- Pažeisti laidai arba jungtys – Korozija, nutrūkimai arba laisvos jungtys šildytuvo grandinėje
- Sudegęs saugiklis arba relė – Sugedo šildytuvo grandinę saugantys maitinimo šaltinio komponentai
- ECM gedimas – Variklio valdymo modulyje atsirado vidinių gedimų, turinčių įtakos jutiklių valdymui
- Nepakankamas elektrinis įžeminimas – Netinkama įžeminimo jungtis neleidžia tinkamai veikti šildytuvui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Mažesnė degalų ekonomija – sumažėjęs efektyvumas dėl netinkamo oro ir degalų mišinio
- Trumpa tuščiąja eiga arba svyravimai – variklio veikimo problemos įšilimo laikotarpiu
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų bandymas – Didesnis teršalų kiekis, viršijantis teisės aktais nustatytas ribas
- Juodi išmetamųjų dujų dūmai – Gausus degalų mišinys, sukeliantis matomas emisijas
Diagnozė ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir sustabdyto kadro duomenis. Tada jie apžiūri deguonies jutiklio laidų pynę, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Naudodami skaitmeninį multimetrą, technikai išmatuoja šildytuvo grandinės varžą, kuri, kai jutiklis yra šaltas, paprastai turėtų būti 4-8 omų. Jie taip pat patikrina, ar jutiklio jungtyje tinkamai tiekiama įtampa (paprastai 12 V), ir patikrina įžeminimo grandinės vientisumą. Atliekant išplėstinę diagnostiką gali būti stebimi tiesioginiai duomenų srautai, kad būtų galima stebėti jutiklio įkaitimo modelius ir reakcijos laiką varikliui veikiant.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Deguonies jutiklio pakeitimas – išimkite senąjį jutiklį ir sumontuokite naują įrenginį, laikydamiesi tinkamų sukimo momento specifikacijų; kaina: 80-180 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sutvarkykite pažeistus laidus, išvalykite surūdijusias jungtis arba pakeiskite pažeistas dalis; kaina: 50 € – 120 €
- Pakeiskite saugiklį arba relę – Į saugiklių dėžutę sumontuokite naujus elektros komponentus; kaina: 15 € – 40 €
- ECM remontas arba keitimas – išspręskite valdymo modulio problemas jį perprogramuodami arba pakeisdami; kaina: 300 € – 800 €
Atlikę remonto darbus, technikai ištrina diagnostinius kodus ir atlieka bandomąjį važiavimą, kad patikrintų tinkamą sistemos veikimą ir įsitikintų, kad kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2005-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014 m.
- Audi A4 2004-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Ford Focus 2008-2016
- Toyota Avensis 2009-2018
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu vairuoti su aktyviu kodu P0061?
Važiuoti nedideliais atstumais galite, tačiau transporto priemonė gali blogiau taupyti degalus ir padidinti išmetamųjų teršalų kiekį. Ilgesnis važinėjimas su aktyviu šiuo kodu dėl netinkamo degalų mišinio gali sugadinti katalizatorių, todėl gali tekti atlikti brangesnį remontą, kainuojantį nuo 400 iki 1200 eurų.
Kiek kainuoja kodo P0061 remontas Lietuvoje?
Typinė remonto kaina svyruoja nuo 80 € iki 180 € už deguonies jutiklio pakeitimą, įskaitant darbą. Diagnostikos mokesčiai paprastai kainuoja 30 € – 50 €. Sudėtingesnis laidų remontas gali kainuoti iki 120 €, o ECM problemos gali siekti 800 €.
Ar dėl kodo P0061 neatliksiu techninės apžiūros?
Taip, dėl aktyvios kontrolinės variklio lemputės jūsų automobilis neišlaikys techninės apžiūros Lietuvoje. Be to, dėl padidėjusios taršos dėl netinkamai veikiančio deguonies jutiklio šildytuvo greičiausiai bus viršytos leistinos taršos normos per techninės apžiūros dalį, susijusią su išmetamųjų teršalų kiekiu.
Išvada
Į diagnostinį kodą P0061 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta degalų ekonomijos pablogėjimo ir galimų išmetamųjų teršalų bandymų nesėkmių. Prieš keisdami deguonies jutiklį, technikai turėtų sistemingai tikrinti šildytuvo grandinės komponentus, pradedant nuo saugiklių ir laidų. Tinkama diagnostika užtikrina tikslų remontą ir padeda išvengti nereikalingo dalių keitimo. Skubiai išsprendus šią problemą palaikomas idealus variklio veikimas, laikomasi aplinkosaugos standartų ir išvengiama brangesnio remonto dėl ilgesnio aplaidumo.