Tuo metu, kai didžioji automobilių pasaulio dalis veržiasi į visiškai elektrinę ateitį, „Porsche“ spaudžia stabdžius – ir nejučia. Drąsiai pasukdama į priekį, Vokietijos automobilių gamintoja vėl grįžta prie vidaus degimo variklių (VDV), nes mažėja elektromobilių (EV) pardavimai ir didėja klientų abejonės dėl visiškai elektrinių modelių.
Pardavimų kritimas verčia permąstyti strategiją
„Porsche“ elektromobilių flagmano „Taycan“ pardavimai per trečiąjį 2024 m. ketvirtį smarkiai sumažėjo 50 proc. Kadaise skelbtas kaip „Porsche“ veiklos tapatybės ateitis, dabar „Taycan“ signalizuoja apie būtinybę jį iš naujo įvertinti. Pasak finansų direktoriaus Lutzo Meschke’s, vidaus degimo varikliai ne tik lieka – jie gali net varomi būsimuose pagrindinių „Porsche“ modelių, tokių kaip „Cayenne“ ir „Panamera“, variantuose.
Hibridiniai ir vidaus degimo varikliai vietoj vien tik elektrinių
Nors „Porsche“ anksčiau buvo įsipareigojusi įgyvendinti tik elektrinių variklių planą, tačiau neseniai prasidėjęs ekonomikos sulėtėjimas pakeitė jos prioritetus. Dabar bendrovė svarsto hibridines arba vidaus degimo versijas būsimiems automobiliams, įskaitant būsimą trijų eilių visureigį „K1“. Iš pradžių suprojektuotas kaip visiškai elektrinis, K1 gali debiutuoti su hibridine arba tik dujine jėgaine.
Vartotojų nuotaikos lemia kryptį
Amerikos „Porsche“ klubo (PCA) narys Joe Swansonas išreiškė nuomonę, kuriai pritaria daugelis entuziastų: „Nariai labai mažai domisi elektra varomais “Porsche” automobiliais. Reakcija yra griežta: „Ką jie daro?“ ir „Ne“.”
Tradiciniai „Porsche“ vairuotojai akivaizdžiai nepasirengę atsisakyti plokščių šešių ir V-8 variklių garso ir pojūčių. „Porsche“ klausosi ir reaguoja.
Variklis išlieka gyvas kultiniuose modeliuose
Didelio galingumo varikliai niekur nedingo. V-8 variklis ir toliau varys „Cayenne“ kitą dešimtmetį. Tuo tarpu „Porsche“ GTI ir „Turbo“ modeliuose bus naudojamos hibridinės technologijos, užtikrinančios ir našumą, ir dalinį elektrifikavimą. Šie modeliai užtikrina pusiausvyrą tarp šiuolaikinių išmetamųjų teršalų standartų ir „Porsche“ žinomų nesuvaidintų vairavimo pojūčių.
Eksperto įžvalgos: Porsche: Įžvalgos: kodėl VDV vis dar svarbus
Automobilių pramonės analitikas Bartłomiej Miara pažymėjo: „Visiškai akivaizdu, kad „Porsche“ su plokščiu šešių ar V-8 varikliu yra geresnis už bet kokį elektrinį automobilį, tačiau nebūčiau toks tikras dėl keturių cilindrų“. Jo komentaras pabrėžia, kad „Porsche“ paveldas ir vairavimo dinamika išlieka susijusi su vidaus degimo technologija, ypač į našumą orientuotuose modeliuose.
Paveldas vs. ateitis: Ar „Porsche“ gali turėti ir viena, ir kita?
EV nėra visiškai atsisakoma. Macan ir toliau lieka visiškai elektrinis, o hibridai vaidins didesnį vaidmenį. Tačiau „Porsche“ nebeketina visiškai atsisakyti elektromobilių. Vietoj to, ji dvigubai daugiau dėmesio skiria lankstumui – greta elektrinių pasiūlyti hibridinius ir vidaus degimo variklius, kad atitiktų įvairius pasaulinės rinkos poreikius.
Toks diversifikuotas požiūris leidžia „Porsche“ išlaikyti paveldėtą patrauklumą ir kartu pasirinktinai diegti elektrinį mobilumą ten, kur tai strategiškai ir finansiškai tikslinga.
Ar tai ženklas, kad kiti gamintojai paseks šiuo pavyzdžiu? „Porsche“ perėjimas rodo, kad perėjimas prie elektromobilių gali būti ne toks linijinis, kaip kadaise manyta. Bendrovei persiorientuojant į tradicines veiklos vertybes, kiti pramonės atstovai taip pat gali persvarstyti savo visiškai elektrinių transporto priemonių grafikus.
Ką manote jūs? Ar tradiciniai varikliai sugrįžta, ar tai tik laikinas nukrypimas? Pasidalykite savo nuomone komentaruose.