Indijos teisėsauga pradėjo didelio masto tyrimą dėl neįtikėtinos vagystės: iš Kia gamyklos dingo daugiau nei tūkstantis automobilių variklių. Šis atvejis kelia klausimų dėl gamyklos saugumo ir darbuotojų patikimumo.
Vagystė užfiksuota Kia gamykloje Andra Pradeše
Remiantis „Reuters“ duomenimis, Indijos policija pradėjo baudžiamąjį tyrimą po to, kai paaiškėjo, kad iš Kia India gamyklos Andra Pradešo valstijoje buvo pavogta net 1008 vidaus degimo varikliai. Vagystė galėjo vykti palaipsniui nuo 2022 iki 2024 metų.
Įtariama, kad pavogti varikliai buvo sistemingai išgabenti metalo supirkėjams, pasinaudojus vidinėmis spragomis.
Įtariamieji – buvę darbuotojai ir metalo supirkėjai
Policijos duomenimis, šiuo metu įtarimai pareikšti bent 10 asmenų, tarp jų – buvę Kia India darbuotojai ir vietiniai metalo supirkėjai. Manoma, kad šie asmenys veikė kartu, naudodamiesi žiniomis apie gamyklos procesus ir logistiką.
„Tai atrodo kaip gerai suplanuota operacija, kuri tęsėsi ne vieną mėnesį“, – sakė vienas iš tyrimą atliekančių pareigūnų.
Kaip galėjo įvykti tokio masto vagystė?
Kia gamykla Anantapure laikoma modernia ir gerai apsaugota, todėl toks saugumo pažeidimas stebina net patyrusius ekspertus. Ekspertai nurodo, kad tokiai vagystei reikėjo:
- Prieigos prie vidaus logistikos ir sandėliavimo duomenų
- Sandėlio apskaitos klastojimo
- Galimos bendrininkavimo iš apsaugos ar administracijos pusės
„Vien automatizuotų sistemų nepakanka – būtinas žmogiškasis priežiūros faktorius“, – aiškina pramonės saugumo ekspertas Rajesh Kumar.
Kia patirs finansinių ir reputacinių nuostolių
Dingę varikliai gali atnešti milijoninius nuostolius ne tik finansine, bet ir įvaizdžio prasme. Ypač dabar, kai Kia plečia savo veiklą Azijoje ir Europoje. Kol kas nėra aišku, ar varikliai buvo panaudoti nelegaliai surinktiems automobiliams ar tiesiog parduoti metalo laužui.
Galimos pasekmės automobilių pramonei Indijoje
Šis atvejis gali paskatinti griežtesnę kontrolę automobilių gamybos sektoriuje Indijoje. Augant pramonei, daugėja ir rizikų – tiek iš vidaus, tiek iš išorės.
Indijos parlamentarai jau svarsto įvesti privalomą realaus laiko gamybos dalių sekimą užsienio kapitalo įmonėse.
Ši taisyklė galioja Indijoje. Lietuvos reglamentavimas gali skirtis.
Ar tai galėtų pasikartoti Europoje ar Lietuvoje?
Lietuvoje tokio masto vagystės retenybė, tačiau ekspertai primena – nė viena sistema nėra nepažeidžiama. Saugumo spragos dažnai atsiranda dėl žmogiškųjų klaidų, neskaidrios rangovų veiklos ar techninių spragų.
„Net ir moderniausios įmonės privalo reguliariai tikrinti procesus – tiek skaitmeninius, tiek fizinius“, – sako Rimvydas D., logistikos auditų specialistas iš Lietuvos.
Tyrimas tęsiamas – kas laukia toliau?
Indijos teisėsauga teigia, kad tyrimas tik įsibėgėja, o artimiausiu metu galimi ir nauji sulaikymai. Kia kol kas oficialiai situacijos nekomentuoja, tačiau, kaip teigiama, bendradarbiauja su tyrėjais. Šis incidentas gali paskatinti automobilių gamintojus iš naujo įvertinti tiekimo grandinės saugumą visame pasaulyje.
Kaip manote jūs? Ar tokia vagystė būtų įmanoma Lietuvoje? Pasidalinkite nuomone komentaruose!