Pirkdami naudotą automobilį, daugelis žmonių dėmesį skiria kainai ar išvaizdai, tačiau pamiršta svarbiausius aspektus – patikimumą ir ilgalaikes eksploatavimo išlaidas. Kai kurie modeliai iš pradžių gali atrodyti kaip pigūs pirkiniai, tačiau dažnai virsta finansiniais košmarais. Remiantis TÜV, ADAC, „Consumer Reports“ ir realių mechanikų atsiliepimais, pateikiame penkis automobilius, kurių ekspertai nuolat rekomenduoja vengti.
1. „Dacia Logan“ (ypač 2004–2012 m.)
Ankstyvieji „Dacia Logan“ modeliai, kadaise giriami už prieinamą kainą, kenčia nuo rimtų patikimumo problemų:
- Prasta apsauga nuo rūdžių – korozija ant ratų arkų, dugno, slenksčių
- Žema surinkimo kokybė – atsilaisvinusios apdailos, barškėjimas salone
- Dažnos pakabos ir elektronikos problemos važiuojant nelygiais keliais
Eksperto įžvalga: Nors pigu įsigyti, ilgalaikė nuosavybė dažnai reiškia daug smulkių ir vidutinio lygio remontų, todėl gerokai padidėja priežiūros išlaidos.
Alternatyva: „Toyota Corolla“, „Mazda 3“ (2008–2013 m.)
2. „Fiat Punto“ / „Grande Punto“ (2005–2014 m.)
Šis kompaktiškas modelis gali pritraukti biudžetinius pirkėjus, tačiau ilgalaikis veikimas nuvilia:
- Elektronikos gedimai – oro pagalvių jutikliai, elektra valdomi langai, centrinis užraktas
- Pavarų dėžės gedimai – tiek mechaninės, tiek automatinės pavarų dėžės
- Prasta garso izoliacija ir nepatogus važiavimas
ADAC ir TÜV duomenys: „Fiat Punto“ dažnai patenka tarp mažiausiai patikimų mažų automobilių. Remontas gali atsverti mažą pirkimo kainą.
Alternatyva: „Ford Fiesta“ (2013–2017 m.), „Hyundai i20“
3. „Peugeot 307“ (2002–2007 m.)
Šis kadaise populiarus hečbekas dabar žinomas dėl prasto patvarumo ir sudėtingo remonto:
- Elektros sistemos problemos – jutikliai, moduliai, sugedę žibintai
- Greitai susidėvinčios pakabos dalys
- Žemos kokybės salono medžiagos
Mechaniko verdiktas: Nuvažiavus daugiau nei 150 000 km, „307“ išlaikymas dažnai tampa per brangus. Kai kurios dirbtuvės netgi atsisako atlikti visišką remontą dėl sudėtingumo.
Alternatyva: „Honda Civic“, „Toyota Auris“
4. „Mini Cooper R56“ (2006–2013 m.)
Stilingas, bet problemiškas antros kartos „Mini Cooper“ kenčia nuo mechaninių problemų:
- 1,6 l „Prince“ variklis – dažni gedimai paskirstymo komponentuose ir aušinimo sistemoje
- Paskirstymo grandinės problemos – brangu taisyti
- Nepatikima automatinė pavarų dėžė
Eksperto nuomonė: Nepaisant savo įvaizdžio, šis „Mini“ yra vienas brangiausių miesto automobilių. „AutoBild“ jį įvardija kaip dažnai remontuojamą automobilį.
Alternatyva: „Mazda 2“ (2010–2015 m.), „Volkswagen Polo“
5. „Renault Laguna II“ (2001–2007 m.)
Žinomas dėl savo trūkumų, antros kartos „Laguna“ pasižymi prastu patikimumu:
- Dažni elektronikos gedimai – ypač beraktės užvedimo sistemos
- Pavarų dėžės gedimai
- Žema bendra surinkimo kokybė
Kodėl reikėtų vengti: Šis modelis plačiai laikomas vienu didžiausių „Renault“ nesėkmių. Diagnostika yra sudėtinga, o remontas brangus, net ir esant nedidelėms problemoms.
Alternatyva: VW Passat B6, Opel Vectra C (gerai prižiūrimi)
Papildomi patarimai naudotų automobilių pirkėjams
- Įprastos remonto išlaidos: Pavarų dėžės keitimas: 900–2 000 €, Paskirstymo grandinė: 700–1 200 €, Elektronikos modulis: 300–800 €
- Nuvertėjimo pavyzdžiai: Fiat Punto: ~60 % per 5 metus, Mini Cooper R56: ~55 %, Dacia Logan: ~50 % per 4 metus
Įspėjamieji ženklai, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį
- Rūdys ant dugno, arkų, po durimis
- Nuolat šviečiantys įspėjamieji žibintai
- Neįprasti variklio arba pakaba
- Nėra dokumentuotos techninės priežiūros istorijos
Dažniausios pirkėjų klaidos
- Profesionalios apžiūros praleidimas
- Istorijos nepatikrinimas „Regitra“ ar „carVertical“
- Sprendžiama tik pagal išvaizdą, o ne pagal techninį patikimumą
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo patirtimi su šiais modeliais komentaruose arba socialiniuose tinkluose.