„Leapmotor“ elektromobiliai (EV) bus gaminami partnerės „Stellantis“ gamykloje Tychy mieste Lenkijoje, penktadienį agentūrai „Reuters“ sakė du artimi žmonės, todėl tai bus vienas pirmųjų Kinijos automobilių gamintojų, pradėjusių gamybą Europoje.
„Leapmotor“ mažo elektromobilio T03 gamyba gali prasidėti dar iki birželio pabaigos, naudojant pusiau surinkto (SKD) metodą, pagal kurį iš dalies surinkti rinkiniai paverčiami baigtomis transporto priemonėmis, sakė vienas iš žmonių.
„Stellantis“, pasirinko šią vietą savo partneriui pagal pernai sudarytą bendros įmonės sutartį.
Antrojo šaltinio teigimu, „Tychy“ užtikrins mažą produkto, kuris turi būti įperkamas plačiam vartotojų ratui, kainą. Abu šaltiniai atsisakė nurodyti savo tapatybę, nes informacija nėra vieša.
„Stellantis“ atstovas spaudai atsisakė komentuoti. Su „Leapmotor“ atstovais susisiekti nepavyko.
T03, kurio nuvažiuojamas atstumas siekia 280 km, jau importuojamas į kai kurias Europos rinkas, įskaitant Prancūziją, o jo kaina prasideda nuo maždaug 20 000 eurų.
Šis modelis padės „Stellantis“ padidinti pigių elektromobilių pasiūlą ir konkuruoti su „Renault“ gaminamu „Dacia Spring“ ir BYD „Seagull“.
Šį mėnesį „Leapmotor“ agentūrai „Reuters“ pranešė, kad bendros įmonės vadovų komanda jau suformuota ir kad netrukus Vokietijoje, Prancūzijoje, Italijoje ir Ispanijoje bus pradėta prekiauti kitu modeliu – C10 SUV, pirmuoju „Leapmotor“ elektromobiliu, sukurtu specialiai užsienio rinkoms.
Lenktynės prasideda
Kinijos automobilių gamintojai į Europą pristato daug pigesnių elektromobilių modelių, o tai paskatino senųjų Europos automobilių gamintojų varžybas kuriant įperkamus elektromobilius.
Tarp Kinijos ir Europos Sąjungos, kuri tiria, ar Kinijos elektromobilių gamintojai naudojasi nesąžiningomis vyriausybės subsidijomis, tvyro didelė prekybos įtampa.
Kinijos gamintojai taip pat siekia statyti surinkimo gamyklas Europoje. BYD paskelbė, kad statys gamyklą Vengrijoje, o konkuruojanti „Chery Auto“ vertina panašios investicijos galimybes, įskaitant galimas investicijas Italijoje ir Ispanijoje.
Praėjusiais metais „Stellantis“ pranešė, kad per 1,6 mlrd. dolerių vertės sandorį perka 21% „Leapmotor“ akcijų, o tai jai suteiktų naują šansą patekti į Kiniją – didžiausią pasaulyje automobilių rinką pagal pardavimus.
Sudarydamos sandorį abi automobilių gamintojos taip pat paskelbė apie bendrą įmonę, suteikiančią „Stellantis“ išskirtines teises gaminti, eksportuoti ir parduoti „Leapmotor“ gaminius už Kinijos ribų – tai pirmas toks atvejis Vakarų automobilių gamintojui.
Šį mėnesį Kinijos reguliavimo institucija patvirtino bendrąją įmonę, kurioje „Stellantis“ turi 51% akcijų.
Žiniasklaidos pranešimuose teigiama, kad anksčiau šiais metais „Stellantis“ svarstė galimybę savo Mirafiori kompleksą Turine (Italija) paversti „Leapmotor“ Europos gamybos baze, kurioje planuojama pagaminti 150 000 automobilių per metus.
Lenkijos pietuose esančiame Tychy mieste yra istorinė „Fiat“ gamykla. Gamykloje gaminami keli „Stellantis“ automobiliai, įskaitant benzinines ir hibridines „Fiat 500“, „Fiat 600“, „Jeep Avenger“ ir naująjį „Alfa Romeo Milano“, kurį planuojama pristatyti kitą mėnesį.