Ne kiekvienas į šoną nuvažiavęs automobilis būtinai reiškia gedimą. Kodėl automobilį traukia į dešinę arba į kairę? Pateikiame dažniausiai pasitaikančias gedimo priežastis.
Joks techniškai efektyvus automobilis neturėtų trauktis į kairę arba į dešinę, kai važiuojama tiesiai. Ar bent jau ne nuolat: vienkartinė situacija, kai automobilis be mūsų „pagalbos“ nuvažiuoja į šalį, gali būti nulemta kelio formos (pvz., jo nuolydžio, kad geriau nutekėtų vanduo), jo dangos nelygumų ir tuo metu pučiančio šoninio vėjo stiprumo. Šį reiškinį kartais galima pastebėti galinguose priekiniais ratais varomuose automobiliuose, kai tik stipriau nuspaudžiamas akceleratoriaus pedalas.
Automobilis suka į dešinę / kairę – priežastys
Kita vertus, jei automobilis be mūsų įsikišimo „važiuoja“ nenumatyta kryptimi, t. y. palaipsniui šokteli į kairę arba į dešinę, turime skaičiuoti diagnostikos ir mechaninio gedimo šalinimo išlaidas. Geriau to neatidėlioti, nes laikui bėgant gedimas stiprės ir išplis į kitus automobilio komponentus. Pati banaliausia automobilio nuvažiavimo priežastis – nepakankamas slėgis padangose. Padangų pripūtimas nėra sudėtingas veiksmas, todėl verta tai atlikti iš pat pradžių. Jei tai nepadeda, galite pabandyti pakeisti atskiras padangas ir ieškoti problemos šaltinio. Kartais ji atsiranda dėl pažeidimų arba konstrukcijos klaidos.
Taip pat skaitykite: „Teisingas padangų slėgis. Per mažo ir per didelio padangų slėgio pasekmės“.
Automobilis traukia į dešinę arba į kairę. Kiek mokėsime už remontą?
Patikrinus padangas, reikia patikrinti važiuoklę ir pakabą. Tai dažniausia aprašyto automobilio traukimo važiuojant priežastis. Taip gali būti dėl neteisingo ratų suvedimo, kuris gali sutrikti staiga įvažiavus į gilią duobę arba greitai užvažiavus ant bordiūro. Autoservisai už ratų suvedimą „neima“ daug – jis kainuoja iki 100 eurų.
Jei kaltas važiuoklės komponentas, teks mokėti šiek tiek daugiau. Traukimas gali atsirasti dėl vairo mechanizmo šarnyrų ar trauklių galų, taip pat vairo mechanizmo ir susidėvėjusių valdymo svirčių įvorių laisvumo. Remonto kaina priklauso nuo to, kiek galima išardyti komponentą (pvz., svirties svirtį) ir kaip sudėtinga jį pašalinti (gali trukdyti visur esanti korozija). Paprastai mes „skaičiuojame“ ne daugiau kaip 300 eurų.
Kalbant apie pakabos sistemą, dėl šoninio traukimo paprastai atsiranda vienos iš spyruoklių, įskaitant galines spyruokles (kurios paprastai būna sulūžusios), defektas. Rekomenduojama jas keisti poromis, o tai gerokai padidina sąskaitoje faktūroje nurodytą vertę. Kartais nepageidaujamą vairavimą lemia viso McPherson statramsčio pažeidimas, pavyzdžiui, statramsčio deformacija neatsargiai užvažiavus ant bordiūro. Negalima atmesti, kad problemos šaltinis yra vairo trauklėje arba amortizatoriuje (daugiausia jo tvirtinimas vairo trauklėje). Vienintelis būdas įsitikinti – išmatuoti rato posvyrį suvedimo įrankiu.
Automobilis traukia į dešinę arba į kairę. Patikrinkite tai
Kartais automobilis nuvažiuoja ir dėl neteisingo stabdžių veikimo, ypač dėl „užstrigusio“ stabdžių suporto, kuris laisvai važiuojant taip pat stabdo ratą ir sukelia nepageidaujamą kairiojo/dešiniojo rato atšokimą. Pirmiausia patartina stabdžių suportą išvalyti: tik jei tai nepadeda, galima priimti sprendimą jį pakeisti. Galiausiai, priežastis gali būti susidėvėjusios variklio ir (arba) transmisijos pagalvės. Tokiu atveju pavaros blokas juda intensyviau ir taip pat turi įtakos krypties keitimui.
Jei jūsų automobiliui nebuvo nė vienos iš pirmiau minėtų priežasčių, greičiausiai krypties stabilumo trūkumas atsirado dėl praeityje įvykusio eismo įvykio ir dėl „pabėgusios“ kėbulo geometrijos. Tai galima patikrinti matavimo rėmeliu, kuriuo ištiriama pagrindinių važiuoklės taškų padėtis. Tiesa, įprasta remontuoti iškreiptos konstrukcijos transporto priemones, tačiau, pirma, tai ne visada duoda pageidaujamą efektą (automobilis vis tiek bus tam tikru laipsniu „kreivas“), o antra, paprastai to daryti tiesiog neverta.