Prie neišvengiamų transporto priemonių savininkų gyvenimo išlaidų, kartu su mirtimi ir mokesčiais, pridėkite padangas. Jei vairuojate ką nors su guminėmis padangomis, anksčiau ar vėliau jums tikrai teks išleisti pinigus naujiems „batams“ savo automobiliui. Pateikiame nedidelį pradžiamokslį apie tai, kiek laiko tarnauja padanagos ir kaip jas maksimaliai išnaudoti.
Kiek laiko tarnauja padangos? – Padangų tipai ir numatomas jų tarnavimo laikas
Lengvųjų automobilių, lengvųjų sunkvežimių ir visureigių padangos iš esmės skirstomos į tris kategorijas:
- Vasarinės
- Žieminės
- Viso sezono universalios padangos
Pikapų ir visureigių savininkams yra dar viena galimybė: lengvųjų sunkvežimių arba LT klasės padangos, kurios žymimos raidėmis „LT“, esančiomis dydžio pradžioje ant šoninės sienelės, o ne raide P, kuria žymimos lengvųjų automobilių padangos.
Iš visų šių tipų vasarinės ir LT padangos paprastai tarnauja ilgiausiai dėl kietesnio gumos mišinio, tačiau prieš pradėdami montuoti LT klasės padangas ant savo mažo visureigio, perspėjame, kad daug standesnė jų šoninių sienelių konstrukcija turės neigiamos įtakos važiavimo kokybei ir triukšmo lygiui. Daugumos šių tipų padangų (vasarinių ir LT) protektoriaus nusidėvėjimo reitingas yra nuo 50 000 iki 140 000 kilometrų. Tai didelis intervalas, ir daug veiksnių turės įtakos tam, ką galite iš jų gauti savo transporto priemonėje.
Vairavimo įpročių poveikis padangų eksploatavimo trukmei
Atmetus gumos mišinius, didžiausias padangų ilgaamžiškumą lemiantis veiksnys yra vairuotojas. Agresyvus ar energingas vairavimas, pavyzdžiui, smarkus akseleratoriaus spustelėjimas, sunkus važiavimas posūkiuose ar dažnas smarkus stabdymas, nukonkuruoja bet kurio padangų gamintojo pastangas.
Sunkūs kroviniai ir priekabos taip pat daro savo. Jei niekada nepasiekėte padangų gamintojo nurodyto padangų protektoriaus eksploatavimo laiko, pirkdami naujas padangas tiesiog palyginkite šiuos skaičius. Pavyzdžiui, tikėtina, kad padangos, kurios protektoriaus tarnavimo laikas nurodytas 72 000 km, protektoriaus tarnavimo laikas bus 20% ilgesnis nei padangos, kurios protektoriaus tarnavimo laikas nurodytas 60 000 km, tačiau greičiausiai nepasieksite nurodyto tarnavimo laiko.
Kelio sąlygų poveikis padangų eksploatavimo trukmei
Kelio sąlygos turi nedidelę reikšmę padangų eksploatavimo trukmei. Duobėtos kelio juostos su daugybe išdaužų, betoniniai ar neasfaltuoti keliai gali greičiau sumažinti protektoriaus atsparumą nei lygi danga. Tačiau didesnė rizika kyla dėl duobių sukeltų smūginių pažeidimų. Vienintelis vaistas nuo to – ypatingas atsargumas važiuojant šiomis nelygumais, mažesnis greitis ir, kai saugiai įmanoma, visiškas duobių vengimas.
Klimato ir aplinkos poveikis padangoms
Saulės spinduliai ir karštas sausas oras taip pat gali pakenkti, tačiau tai labiau trumpina amžių, o ne riboja protektoriaus tarnavimo laiką. Metų metus veikiant saulės spinduliams gali atsirasti nedidelių įtrūkimų. Kai kurie senesnių padangų įtrūkimai nebūtinai turės įtakos jų eksploatacinėms savybėms, tačiau bet kokie įtrūkimai, pakankamai gilūs, kad išryškėtų po gumine šonine sienele esantys atraminiai kordai, reiškia, kad padanga yra „pavargusi“.
Tinkama padangų priežiūra
Padangas prižiūrėti gana paprasta. Anksčiau reikėdavo išmokti naudotis matuokliu, tačiau dabar padangų slėgio stebėjimo sistemos yra beveik standartinė visų transporto priemonių įranga, todėl belieka tik sukeitinėti padangas.
Kaip patikrinti padangų protektoriaus gylį ir būklę
Daugumai mūsų protektoriaus nusidėvėjimas yra lemiamas veiksnys, kuris parodo, kada reikia keisti padangas. Atidžiai įsižiūrėję į padangų protektoriaus paviršių, pamatysite nedidelius iškilusius guminius strypelius, kertančius protektorių jo griovelių apačioje. Čia matuojamas protektoriaus gylis.
Protektoriaus nusidėvėjimas turėtų būti tolygus visame protektoriaus paviršiuje, o jei ne, gali būti, kad turite ratų suvedimo problemą. Patikrinkite, ar nėra gilių įtrūkimų; jei padanga pakankamai sena, jų gali atsirasti ir protektoriuje, ir šoninėje sienelėje. Perbraukite ranka per protektorių, kad pajustumėte, ar padangos protektoriaus kraštuose nėra susidėvėjusių kuprelių (ryškių iškilimų ir įdubimų), kurie gali reikšti susidėvėjusius amortizatorius.
Tinkamas padangų slėgis
Tinkamas padangų slėgis yra labai svarbus padangų ilgaamžiškumui ir degalų ekonomijai. Jei didinate oro slėgį padangoje, būtinai vadovaukitės transporto priemonės informacinėje etiketėje (ant durų rėmo arba pirštinių dėžutėje) išspausdintu nurodymu. Ant padangos šoninės sienelės nurodytas rodiklis yra maksimalus, kurį padanga gali išlaikyti, o ne tas, kurį nurodė automobilio gamintojas.
Padangų sukeitimas ir balansavimas
Padangos turėtų būti keičiamos kas 10 000-12 000 km, o jei jums pasisekė, kad automobilyje yra įprasto dydžio atsarginė padanga, įtraukite ją į padangų keitimo programą, kad prailgintumėte bendrą padangų komplekto protektoriaus tarnavimo laiką.
Padangų reguliavimas ir jo vaidmuo padangų ilgaamžiškumui
Pakabos ir vairo mechanizmo komponentų nusidėvėjimas taip pat turi įtakos padangų eksploatavimo trukmei. Pavyzdžiui, dėl susidėvėjusių amortizatorių ir statramsčių padangos dėvisi, o dėl susidėvėjusios vairo traukės gali pasikeisti geometrijos kampai taip, kad gera padanga gali virsti metalo laužu vos per kelis šimtus nuvažiuotų kilometrų. Šių sistemų nusidėvėjimą reikėtų tikrinti kasmet, o ratų suvedimo specifikacijas – kas dvejus metus.