Elektros energijos tiekimo sutrikimas ir tuščias elektromobilio akumuliatorius – košmariškas scenarijus elektromobilių savininkams. Tačiau ar techniškai įmanoma įkrauti elektromobilį naudojant nešiojamą avarinį generatorių? Taip, tačiau yra rimtų apribojimų.
Energinio maitinimo įrenginys: Techninė galimybė
Elektros energijos tiekimo nutraukimo atveju stacionarūs avariniai generatoriai, varomi benzininiais arba dyzeliniais varikliais, gali gaminti elektros energiją per 230 V elektros lizdą. Tačiau, kaip aiškina Vokietijos elektrotechnikos asociacijos (VDE) atstovas Ralfas Petri, šių įrenginių galia yra ribota. „Schuko“ kištukinis lizdas gali užtikrinti tik apie 2 kW nuolatinę galią.
Apibendrinant galima teigti, kad: Įkrauti didelį 118 kWh akumuliatorių, kaip, pavyzdžiui, „Mercedes EQS“, prireiktų beveik 59 valandų, net neįskaitant energijos nuostolių ir apsaugos fazių. Tai yra daugiau nei dvi ištisos dienos, kai generatorius veikia be pertraukos.
Brangus ir neefektyvus
Ekonominiai rodikliai dar labiau atgraso. Vos 1 kWh elektros energijos pagaminti reikia apie 1,5 litro benzino. Vidutiniškai sunaudojant 20 kWh 100 km, nuvažiuoti 100 km naudojant avarinį generatorių vien degalai kainuotų apie 30 eurų.
- Didelės degalų sąnaudos (1,5 l/kWh)
- Didelė CO₂ emisija, nėra katalizatorių
- Maža papildoma rida per vieną įkrovimo valandą
Įkrovimas, kurio užtenka 5 km nuotoliui padidinti, gali užtrukti pusvalandį. Tai įmanoma, bet tikrai nėra patogu ar švaru.
Kada tai gali būti prasminga
Paprastosios padėties atveju svarbus kiekvienas kilometras. Jei nėra viešosios įkrovimo infrastruktūros, naudojant generatorių, kad įveiktumėte vos 50 km atstumą (per penkias valandas), gali pakakti pasiekti saugią vietą arba kitą stotį.
Toks modelis jau taikomas JAV, kur mobiliosios elektromobilių gelbėjimo tarnybos naudoja įmontuotus 11 kW+ generatorius, kad galėtų greitai įkrauti elektrą pakelėse – per 30 minučių pakanka energijos nuvažiuoti iki netoliese esančios greitojo įkrovimo stotelės.
Apimties didintuvas? Nepraktiška
Ar generatorius galėtų būti nuolatinis elektromobilių ridos ilgintuvas? Techniškai taip. Bet praktiškai – ne. Nešiojamieji generatoriai sveria daugiau kaip 50 kg ir jiems reikia laikyti degalų. Be to, dėl elektromobilių patikimumo ir augančių įkrovimo tinklų daugumai vairuotojų ši idėja nereikalinga.
„Daug metų vairuoju elektromobilius ir niekada nesugedo“, – sako Ralfas Petri. „Tereikia tinkamai planuoti keliones.“
Viskas veikia, bet vos vos
Taip, galite įkrauti elektromobilį naudodami avarinį generatorių, tačiau tik esant mažos galios, didelių sąnaudų ir didelės taršos sąlygoms. Tai gali būti paskutinė išeitis nutrūkus elektros energijos tiekimui, tačiau tai nėra realus kasdienis atsarginis planas.
Ar svarstytumėte galimybę pasilikti generatorių savo elektromobiliui, o gal dėl augančių įkrovimo tinklų jis tampa nebereikalingas? Pasidalykite savo mintimis toliau!