Pagal naujus „Rho Motion“ duomenis, 2025 m. balandį pasaulinė elektrinių transporto priemonių (EV) rinka pasiekė naują etapą – iš viso parduota 1,5 mln. vienetų. Nors, palyginti su 2025 m. kovo mėn., šis rodiklis sumažėjo 12 %, metinis augimas išlieka didelis – +29 %.
EV pardavimai pagal regionus
Nuo 2025 m. pradžios pasaulyje parduota 5,6 mln. elektromobilių. Rinkoje ir toliau dominuoja Kinija, kurioje per pirmuosius keturis šių metų mėnesius parduota 3,3 mln. vienetų (+35 % per metus). Toliau seka Europa – 1,2 mln. vienetų (+25 %), o Šiaurės Amerika atsilieka – tik 600 000 vienetų (+5 %). Likusioje pasaulio dalyje parduota 500 000 vienetų, t. y. +37 % daugiau.
Kinija: Kinija: rinkos lyderė, nepaisant mėnesinio nuosmukio
Vien tik balandį, palyginti su kovu, Kinijos elektromobilių pardavimai sumažėjo 9 %, tačiau, palyginti su 2024 m. balandžiu, išaugo 32 %. Daugiau nei pusė visų pasaulinių elektromobilių pardavimų tenka Kinijai, daugiausia dėl agresyvios vidaus politikos ir tokių prekės ženklų kaip BYD ir „Chery“ PHEV ir BEV eksporto augimo.
Europa: spartus augimas, bet regioniniai skirtumai
Europoje nuo šių metų pradžios užfiksuotas +25 proc. elektromobilių pardavimų augimas. Akumuliatorinių elektromobilių (BEV) pardavimai išaugo +29 %, lenkdami iš tinklo įkraunamų hibridinių transporto priemonių (PHEV) pardavimus +16 %. Vokietijoje (+42 %), Italijoje (+56 %), Ispanijoje (+57 %) ir Jungtinėje Karalystėje (+32 %) buvo užfiksuoti geri rodikliai, o Prancūzijoje dėl sumažėjusių vartotojų skatinimo priemonių pardavimai sumažėjo -14 %.
Šiaurės Amerika: Lėčiausias augimo tempas
Šiaurės Amerikoje elektromobilių pardavimai išaugo vos 5 %. Ryškus taškas buvo Meksika, kur pardavimai per metus išaugo beveik dvigubai, o tai lėmė didėjantis Kinijos elektromobilių importas. Tuo tarpu JAV rinka išlieka stabili, ją riboja prekybos tarifai ir ribota pasiūla.
Tarifų pokyčiai ir poveikis prekybai
Neseniai sumažinti tarifai tarp JAV ir Kinijos greičiausiai neturės didelės įtakos EV srautams, nes tiesioginio Kinijos EV eksporto į JAV yra nedaug, tačiau šis žingsnis rodo galimus prekybos strategijos ir EV prieinamumo Šiaurės Amerikoje pokyčius.
Nepaisant trumpalaikio sumažėjimo nuo kovo mėnesio, pasauliniai EV pardavimai išlieka stabilūs. Kinijos dominavimas ir toliau keičia pasaulinį kraštovaizdį, tuo tarpu Europa stiprina savo pozicijas, o Šiaurės Amerikoje stebimas nedidelis augimas. Tobulėjant infrastruktūrai ir gamybai, 2025 m. gali tapti permainingais metais, kai visame pasaulyje bus diegiami elektromobiliai.
Kokia jūsų nuomonė? Ar Europa gali sumažinti atotrūkį nuo Kinijos pagal elektromobilių pardavimus? Dalyvaukite toliau esančioje diskusijoje!