Elektromobiliai jau seniai nebėra tik madingas įvaizdžio aksesuaras – pažangios Lietuvos įmonės juos renkasi dėl ekonominių ir aplinkosauginių priežasčių. Tokios bendrovės kaip „Swedbank“, „ABB“ ir „Elektrum Lietuva“ rodo pavyzdį, kaip sėkmingai galima atsisakyti vidaus degimo variklio transporto priemonių.
Kodėl įmonės renkasi elektromobilius?
Perėjimas prie elektromobilių tampa ne tik atsakingu sprendimu, bet ir verslo logika pagrįsta investicija. Augančios degalų kainos, griežtėjantys reikalavimai bei įvairios finansavimo galimybės skatina įmones atnaujinti savo autoparkus.
Vienas geriausių pavyzdžių – „Swedbank“, aktyviai diegiantis tvarumo strategiją ir siekiantis rodyti pavyzdį ne tik klientams, bet ir visuomenei.
„Swedbank“ tikslas – 100 % elektra iki 2030-ųjų
„Swedbank“ tvarumo vadovė Karolina Semionovaitė teigia, kad iki šių metų pabaigos banko autoparke liks tik elektromobiliai ir įkraunami hibridai, o nuo 2030 metų – tik visiškai elektrinės transporto priemonės. Lygiagrečiai bankas investuoja į įkrovimo infrastruktūrą savo padaliniuose.
„Norėdami prisidėti prie žaliosios transformacijos, privalome ir patys veikti tvariau“, – sako K. Semionovaitė. – „Todėl investuojame į sprendimus, kurie leidžia mažinti poveikį aplinkai.“
„ABB“ patirtis: nuo skeptiškumo iki saulės įkrovimo
„ABB“ buvo viena pirmųjų Lietuvoje įmonių, pasirinkusių elektromobilius. Elektrifikacijos verslo Baltijos šalyse vadovas Dainius Bružas prisimena, kad pradžioje reikėjo planuoti maršrutus, įkrovimo laiką ir stoteles. Tačiau šiandien įmonė turi apie 30 elektrinių ir hibridinių transporto priemonių.
„Pirmi 10 tūkst. kilometrų pakeitė mūsų požiūrį. Elektromobiliai tapo ne iššūkiu, o kasdienybe“, – sako D. Bružas. Įmonė taip pat įsirengė saulės energija maitinamas įkrovimo stoteles prie biuro ir skatina kitas įmones žengti tuo pačiu keliu.
Infrastruktūra ir nauji atsiskaitymo sprendimai
„Elektrum Lietuva“ atstovė Laura Doraitė-Gudavičienė pabrėžia, kad nors įkrovimo tinklai labiausiai išplėtoti didžiuosiuose miestuose, jie sparčiai plečiami ir pagrindiniuose šalies keliuose. Vairuotojai vis dažniau vertina ne tik vietą, bet ir atsiskaitymo patogumą.
„Pristatėme vieningos sąskaitos paslaugą visose Baltijos šalyse – klientai gauna vieną sąskaitą nepriklausomai nuo to, kurioje šalyje įkrovė elektromobilį. Verslui taikome dinaminę nuolaidų sistemą, kuri padeda taupyti“, – aiškina L. Doraitė-Gudavičienė.
Verslas be taršos – misija įmanoma
Šios įmonės ne tik investuoja į transportą, bet ir formuoja naują požiūrį į tvarumą. Saulės energija, modernūs atsiskaitymo sprendimai ir aiškūs tikslai keičia Lietuvos verslo kraštovaizdį.
Jei iki šiol elektromobiliai atrodė tolima ateitis – šiandien tai jau realybė, kurią vis dažniau renkasi pažangios šalies įmonės.
O kaip tavo įmonėje – ar jau žengiama žaliuoju keliu? Pasidalink komentaruose!